חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מתאמת מכירות - פונקציה הכרחית במערך מכירות איכותי

מאת: אסף הדרמכירות13/05/20111844 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הצלחתו של מערך מכירות תלוי הרבה מאוד בכוח האדם שלו. מרבית ממערכי המכירות  הקיימים היום בשוק בנויים מצוות מכירות וממנהל מכירות המופקד על ניהולם. התמונה האידאלית בה איש המכירות מקדיש לא פחות מ 90% מזמנו לטובת פגישות מכירה וסגירתם כמעט ואינה קיימת במציאות היומיומית . ריבוי מטלות תומכות מכירה מבזבזות לא מעט זמן איכותי של איש המכירה לטובת המכירה עצמה. כל מערך מכירות שטח איכותי חייב מערך תמיכה אחורי ,"בק אופיס" .


בחלק מהארגונים איש המכירות מהווה את ה"בק אופיס" ובחלק אחר, גרוע יותר – מנהל המכירות הוא ה"בק אופיס" של המערך כולו וכך מעביר את רוב היום רחוק מאנשי המכירות שלו. בכדי למקסם את פעילות המערך יש צורך ליטול מאנשי המכירות משימות תומכות מכירה וכאן נכנסת פונקציה חשובה במערכת המכירות, "מתאמת המכירות ".


מתאמת המכירות היא פונקציה הכרחית בכל ארגון /עסק מוטה מכירות. פונקציה זו מהווה את מערך התמיכה האחורי לאנשי המכירות וכלי עזר למנהל המערך. כך, מתאפשר לכל איש מכירות להתעסק במקסימום זמן בפגישות מכירה ומינימום זמן בכל הפרמטרים שמסביב למכירה. בנוסף, מתאמת המכירה היא מאין עוזר למנהל המכירות של הארגון ומורידה  גם ממנו נטל מסוים בשוטף ומעניקה לו את הזמן  והאפשרות להתמקד יותר בליווי ויציאה לשטח עם אנשי המכירות.


מתאמת המכירות מהווה תמיכה משרדית במערך מכירות השטח, גורם מקשר בין מערך המכירות למטה והממשקים הפנימיים השונים בארגון, האימא והאבא של אנשי המכירות במובן התפעולי כמובן, חוסכת זמן יקר לאנשי המכירות. החיסכון המצטבר של עד שעתיים עבודה ביום בהתעסקות בניירת, טלפונים, ברורים ואף הגעה לא מוצדקת למשרדי הארגון הינו משמעותי כאשר מכמתים את השעות הללו לשעות תפוקה.( הערכה גסה של עוד 35 שעות מכירה בחודש לאיש מכירות!). ישנם מנהלים שיצהירו כי זו הוצאה מיותרת, אולם עליי להבטיח מניסיון כי במודל  של עלות למול תועלת הארגון מרוויח בטווח הקצר וביחוד לטווח הארוך.

בתחומי האחריות של מתאמת המכירות רבים, ניתן למנות את חלקם:

# הפקת דוחות שוטפים לאנשי מכירות ומנהל המכירות.

# עדכונים שוטפים ברמה יומית של מערך השטח במחירונים, מבצעים, מלאים.

# התקשרות ותיאומים למול גורמי וממשקים פנים ארגונים (כגון תפעול, הפצה, כספים..).

# פתרון בעיות בהזמנות/זיכויים למול אנשי המכירות.

# מעקב על סטטוס לקוחות (לקוחות בשוטף ולקוחות חדשים) והזמנות פתוחות.

# תמיכה בהנהלת חשבונות עבור אנשי המכירות – חובות פתוחים, כרטסות, אובליגו והמחאות חוזרות.

# ביצוע טלמיטינג יזום והכנה לפגישות המכירה.

# הצעות מחיר ( על פי בקשתו של מנהל המכירות).

# עזרה בכל הקשור לנושאי גביה

# ועוד.....

כמובן שכל ארגון יודע לאפיין ולהגדיר את אופן האחריות  לפי הצרכים שלו  התלויים במבנה הארגון ומערך המכירות, המוצרים/השירותים וקהל הלקוחות.
ישנם ארגונים שהפנימו את חשיבותו של מערך המכירות ואף הקצו שתי מתאמות מכירה לטובת המערך. חלקם שידרגו את המזכירה הקיימת וחלקם גייסו לתפקיד פונקציה ייעודית. בחלק מארגונים אלו תחומי האחריות של מתאמות המכירה הינו לפי חלוקה גאוגרפית/ לפי אנשי המכירות ואחרים לפי תחומי אחריות מקצועית.


מאחר והפונקציה הינה הכרחית חשוב לאייש את המשרה באדם בעל כישורים מתאימים: יכולת תקשורת בינאישית גבוהה, יכולת מכרתית טובה (בדגש טלפונית), יוזמה, יכולת עבודה בצוות , שליטה ביישומי מחשוב  הם רק חלק מאפיון התכונות הנדרשות לתפקיד.
המשרה היא משרה מלאה והתגמול חייב להיות בהתאם. זו אינה מזכירה משודרגת ויש צורך להתייחס לכך בהתאם. היותה חלק מצוות המכירות והשפעתה הלא מעטה על אנשי המכירות , מעניקים לה את הזכות להיות מתוגמלת על הישגי צוות המכירות בשוטף ( כ 20% לערך מהשכר).

בהצלחה!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אסף הדר

assaf@marketings.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אסף הדר

מאת: אסף הדרמכירות21/06/111852 צפיות
אזור הקופה הינו אזור המהווה תוספת כוח משמעותית בנקודת המכירה הקמעונאית. לא מעט סקרים ומחקרים נערכו סביב אזור זה והיכולת שלו להשפיע על תוצאות המכירה. קו הקופה הינו למעשה האזור הקרוב, סביב הקופה הכולל גם את החלל האחורי לעמדת הקופאי. זהו האזור האחרון בו הקונה נמצא באינטרקציה בינאישית עם המוכר ולעיתים אף היחידי בכל מסעו בנקודת המכירה. יש לקחת בחשבון שזהו אזור סואן בנקודת המכירה וללא אסטרטגיה ומסחור נכונים יכול לגרום לנזק לא קטן בנקודת המכירה. יותר מ 70% מהקונים מתפתים לרכוש מוצרים בקו קופה וחלק לא מבוטל של קמעונאים מנסה ליישם זאת ללא הצלחה . כך אזור הקופות בלא מעט חנויות נראה לעיתים אחרי מלחמה עמוסה במוצרים של "הרגע האחרון

מאת: אסף הדרמכירות13/06/1113047 צפיות
בעלי עסקים ומנהלי ארגונים צריכים לשאול את עצמם לא פעם עד כמה הם מרוצים מאופן התפקוד והביצוע של מערך המכירות? האם הם באמת מכירים את אנשי המכירות והמקצועיות שלהם? מהי רמת הפיקוח והבקרה עליהם, מה נעשה בנקודת המכירה והחשוב מכל – כיצד ניתן לנצל את רצפת המכירה בצורה המקסימאלית?

מאת: אסף הדרמכירות26/05/112103 צפיות
מנהל מכירות שטח הינו הגורם המשמעותי והמשפיע ביותר במערך המכירות בארגון. באחריותו להוביל את מערך המכירות של הארגון לגידולים בהכנסות ולשמירה על הרווחיות, הוא עושה זאת תוך הנעה ובקרה על צוות עובדיו בשילוב ניהול רציף של ממשקי עבודה. עבודתו של מנהל המכירות אינה קלה והוא נדרש לעמוד במשימות רבות ותובעניות וזאת בצורה רצופה. לפיכך, הוא נדרש להשתמש במספר כישורים ויכולות לצורך מיכסום הצלחת תפקידו. אסף הדר מרכז את הכישורים הקריטיים למנהל מכירות השטח להצלחה בתפקידו.

מאת: אסף הדרמכירות22/05/111495 צפיות
שימוש בכלי ההנחה יכול לסגור עסקה ומצד שני יכול גם להפילה כאשר מעניקים הנחה יש צורך לעשות זאת בצורה נכונה ואיכותית. אסף הדר חושף 6 סודות על שימוש יעיל בכלי בתהליך המכירה.

מאת: אסף הדרמכירות21/05/111401 צפיות
התנהלות נכונה ואיכותית של איש המכירות/מנהל תיק בלקוחות בשוק הקמעונאי התובעני מהווה שדרוג ומגדילה משמעותית את ההכנסות והרווחים. אסף הדר חושף את הפרמטרים החשובים שמהווים ערך מוסף עבור איש המכירות בהגיעו לנקודת מכירה קמעונאית .

מאת: אסף הדרפיננסים וכספים - כללי 11/05/112125 צפיות
אין ארגון או חברה שאינה נכוות בשלב מסוים מלקוח כזה אור אחר. החוכמה היא לנסות לזהות ולהקדים תקופה למכה. לפניך מדריך מקוצר של מנגנון "אורות אדומים" , מערכת התרעותהמהווה כלי עזר ראשוני לאיש המכירות/מנהל המכירות לזהות לקוח בקשיים.

מאת: אסף הדרמכירות11/05/1111877 צפיות
חוש הראיה הינו החוש הראשוני והעיקרי המשפיע על הקניה על מנת למשוך את חוש הראיה יש לדאוג לנראות וסידור המוצרים. הפלנוגרמה, תכנון וניהול סידור המוצרים על המדף, היא כלי המרכזי לצורך מטרה זו. ישנם לא מעט נקודות מכירה בהן פלונגרמה איכותית הנבנית ע"י אנשי מקצוע מגדילה את המכירות בעשרות אחוזים. פלנוגרמה נכונה מורכבת בראש ובראשונה על בסיס ניתוח דוח מכירות קטגוריאלי של החנות ו/או חנויות נוספות, על פי רוב באמצעות תוכנות מקצועיות סטטיסיטות לחלוקת שטח המדף.

מאמרים נוספים בנושא מכירות

מאת: ישראל רף מכירות24/03/227930 צפיות
לחג הפסח מוזמנים להעביר מסר חם לאנשים החשובים לכם להיכנס לתודעה שלהם ביומיום, עם חוויה ירוקה וצומחת בעציץ. להעביר מסרים ללקוחות ולאורחים באירוע עסקי או פרטי. מסר שלכם ממותג בעציץ מזכרת בלתי נשכחת לשנים רבות. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף מכירות26/04/211992 צפיות
נטוורקינג הוא אחד הכלים החזקים ביותר בעולם הפרסום ובאירועים עסקיים. מהו המוצר הפרסומי היעיל ביותר עבורך שיבדל אותך משאר המשתתפים ויקנה לך יתרון משמעותי לטווח ארוך. מסר אישי או עסקי ממותג בעציץ – המוצר הפרסומי הטוב ביותר לאירועים עסקיים לקבלת תוצאה עסקית מעולה. ישראל רף 052-2978583

מאת: עוזי פלגמכירות30/05/202755 צפיות
התשובה לשאלה מי הלקוח שלי?, מתחילה בשאלה מקדימה לאיזה צורך אני מספק פתרון ?. הבנת הצורך, מאפשרת זיהוי ראשוני של סוגי הלקוחות הנדרשים לצורך ואת גודל השוק הפוטנציאלי. אבל לפני פילוח השוק וזיהוי מי זה הלקוח הפוטנציאלי ובהמשך מי הלקוח הממוקד קרי "הפרסונה" אליה העסק יכוון. כדאי להבין מי הוא לקוח ומי הגורמים המעורבים "בשרשרת הקנייה" ומידת השפעתם על תהליך הקנייה.

מאת: עוזי פלגמכירות26/05/202555 צפיות
ניהול תהליך מכירה יעיל הוא מהלך נחוץ וחיוני בכל פעילות עסקית, בנושא פורסמו מאמרים רבים והנושא הוצג והודגש באופנים שונים, במאמר הזה הועלו נקודות שונות כולל טיפים, המתייחסים לניהול תהליך מכירה B2B (עסק מוכר לעסק) של מוצרים טכניים המיועדים לשימוש עסקי.

מאת: ישראל רף מכירות03/01/162247 צפיות
עציצים לטו בשבט, מתנה טבעית שמרגשת את מקבליה, מסוגי צמחים שונים ועד למגוון גדלים, מנעד המחירים הוא דבר חשוב, עציץ שיהיה מתנה נאה עבור כל מי שרוצה לגדל משהו יפה במקום מגוריו.

מאת: אביב יועציםמכירות24/11/152202 צפיות
הצורך בצילום מסמכים הינו נדרש ביותר עבור כל משרד בימינו ולעיתים גם כחלק משירות הניתן ללקוחות, במשרדים ממשלתיים, מוסדות אקדמיים ועוד. מכונות צילום הן המוצר הטכנולוגי שאחראי על ביצוע משימה זו כאשר ניתן לרוכשן בהתאמה אישית מושלמת על פי צרכיכם המדוייקים. להלן כל האפשרויות המוצעות לכם ברשתות המובילות. צבעוני או שחור לבן? מכונות הצילום השונות משתמשות בהפרשי דפוסי החזרת הצבע הנקלטים ממנורה שסורקת את הדף המצולם, ממירות את האותות לשפת תוכנה ומבצעות העתקה מדויקת. ישנן מכונות צילום שמסוגלות לעשות כן בהעתק

מאת: אביב יועציםמכירות24/11/151817 צפיות
הצורך בצילום מסמכים הינו נדרש ביותר עבור כל משרד בימינו ולעיתים גם כחלק משירות הניתן ללקוחות, במשרדים ממשלתיים, מוסדות אקדמיים ועוד. מכונות צילום הן המוצר הטכנולוגי שאחראי על ביצוע משימה זו כאשר ניתן לרוכשן בהתאמה אישית מושלמת על פי צרכיכם המדוייקים. להלן כל האפשרויות המוצעות לכם ברשתות המובילות. צבעוני או שחור לבן? מכונות הצילום השונות משתמשות בהפרשי דפוסי החזרת הצבע הנקלטים ממנורה שסורקת את הדף המצולם, ממירות את האותות לשפת תוכנה ומבצעות העתקה מדויקת. ישנן מכונות צילום שמסוגלות לעשות כן בהעתק

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica