רכב
כולנו משתמשים כיום ברכבים ואם חושבים על כך לעומק, קשה לראות את חיינו בלי שימוש בכלי רכב כזה או אחר. בין אם מהעבודה או משפחתי, קטן או גדול, פרטי או מסחרי.
אז למי חבים את התודה הענקית הזו שכל האנושות צריכה להוריד את הכובע בפניהם ?
כלי הרכב הראשון פותח בשנת 1770על ידי ניקולס קנו. אומנם היה זה בתחילה רק תלת אופן עם מנוע קיטור בן 2 צילינדרים שנע במהירות של ארבעה קילומטר לשעה למרחק כמה מאות מטרים אך זה נחשב כבר לכלי תחבורה. בשנת 1862 היה זה ז'אן אטיין לנואר שהתקין מנוע בעירה על בסיס גז בכרכרה, ואז לראשונה הותקנה גם מערכת היגוי.
במקביל, פיתח זיגפריד מרקוס מנוע שתי פעימות המונע בדלק נוזלי והמציא את המאייד הראשון. מרקוס פיתח גם מערכת חשמלית שסיפקה את הניצוץ שהצית את תערובת האוויר והדלק.
בשנת 1867 הציג גרמני בשם ניקולאוס אוגוסט אוטו את מנוע ארבע הפעימות הראשון. מנוע זה היה מבוסס על דלק מסוג גז והסתובב כ-180 סיבובים לדקה.
גוטליב דיימלר התלהב מאוד ממנוע ארבע הפעימות של אוטו ושילב את תכנון המנוע של אוטו עם זה של מרקוס. כך יצר מנוע המבוסס על דלק נוזלי.
ומה עשה דיימלר לאחר מכן? ובכן, הוא הרכיב את המנוע הזה על גבי אופניים, וכך יצר את האופנוע הראשון בשנת 1885.
במקביל לדיימלר ניסה גרמני אחר העונה לשם קרל בנץ לפתח כלי רכב משלו ובשנת 1879 הצליח לייצר רכב המונע במנוע בן 2 צילינדרים.
בנץ היה הראשון שפיתח את ההצתה החשמלית, המצת, המצמד, ההילוכים והמקרן. ב-1886 הוא רשם פטנט על תלת-אופן שבנה.
כלי רכב זה הכיל מנוע ארבע פעימות בעל צילינדר בנפח 958 סמ"ק והספק של 3/4 כוח סוס. דגם משופר של תלת-אופן זה הפך ב-1888 לרכב הראשונה שנמכרה אי פעם.
המצאת פס הייצור התעשייתי המודרני נזקפת לזכותו של הנרי פורד מדטרויט, שבנה את הרכב הראשון המונע בבנזין בשנת 1896. פורד החל לשווק את דגם ה -T שלו בשנת 1908, ועד 1927 כשהופסק השיווק, כבר היו בשוק למעלה מ-18 מיליון יחידות.
החברות הגדולות ביותר בתעשיית המכוניות כיום (לפי מספר המכוניות המיוצרות) הן : ג'נרל מוטורס, טויוטה ופורד.
בימינו מגוון הרכבים גדול ביותר ולכל מכונית תכונות ייחודיות משלה, ומידי שנה הופכים הדגמים למשוכללים ונוחים יותר למשתמש.
יש לציין כי במאה הקודמת התפתחה אופנה בקרב עשירים ומפורסמים דוגמת שחקני קולנוע וספורט לסע ברכבי יוקרה שונים.
רכבים אלו נועדו בעיקר בכדי "לעשות רושם" על הציבור שכן רכבי יוקרה אינם נפוצים אצל הציבור הרחב, ולא ניתן להתעלם מאחד כזה אם מבחינים בו על הכביש.
הייחודיות של הרכבים הללו הוא בעיצוב, באבזור ובחומרים ממנו הוא בנוי (החוץ והפנים). אין סוף לחידושים ולהמצאות בעולם כלי הרכב והיד עוד נטויה, בייחוד בתחום רכבי היוקרה.