מאז אותו בית דפוס עתיק ומהפכני של יוהאן גוטנברג אי שם במאה החמש עשרה עשינו דרך ארוכה מאוד. ענף ההדפסה השתנה וממשיך להשתנות ללא הרף כשטכנולוגיות חדשות מחליפות את הטכנולוגיות הישנות ומשפיעות על צורת העבודה בתחום. כיצד משפיע האינטרנט על כל בית דפוס בעידן המודרני? האם יש בכלל קשר בין האינטרנט ובין ההתפתחות של ענף הדפוס? על כך בשורות הבאות.
בית דפוס מהבית
האינטרנט מאפשר ללקוחות להיות היום בקשר ישיר עם בית דפוס גם מבלי לצאת מהבית. הלקוח יכול לשלוח אל בית דפוס שאיתו הוא עובד קובץ כלשהו ועבודת ההדפסה תעשה בצורה ישירה מהקובץ. אם בעבר היה עלינו לכתת את רגלינו אל בית הדפוס הרי שהיום כבר אפשר לחסוך את ההליכה ופשוט לשלוח קובץ להדפסה. היתרון הזה אינו מוביל רק לחיסכון בהליכה. אם בעבר היינו הולכים אל בית דפוס קרוב והמרחק הגיאוגרפי היה מגביל את האפשרויות שעמדו בפנינו, הרי שהיום אנחנו יכולים לבחור כל בית דפוס, גם אם הוא רחוק מהמקום שבו אנחנו עובדים. את התוצר המוגמר נקבל על-ידי שליח או הדואר ואין צורך להיות תלויים באיזה בית דפוס שנמצא בסביבה שלנו. ניתן לצפות שהדבר יסייע בעיקר לעסקים איכותיים ויעילים יותר שאינם שמורים כיום רק למי שנמצא בסביבה שלהם. השימוש באינטרנט גם מאפשר לנו לקבל עבודות הדפסה במהירות מבלי להתעכב על העברת החומר אל בית דפוס.
למצוא בית דפוס באינטרנט
האינטרנט גם מסייע בצורה מאוד משמעותית ללקוח שצריך לבחור בית דפוס. הוא יכול לשוטט באינטרנט, לבחון את האתרים השונים של העסקים שמציעים שירותי הדפסה ולהתרשם ממה שהם מציעים. הלקוח יכול לעשות סקר שוק לפני שהוא בוחר בית דפוס מסוים, לבקש הצעות מחיר ולדעת אילו שירותים מציעים לו העסקים השונים. הלקוח יכול להתייעץ עם לקוחות אחרים שי להם ניסיון בעבודה עם בתי דפוס וכך ליהנות מהניסיון של אנשים אחרים ולהימנע מטעיות שאחרים כבר עשו לפניו.
לדעת מה זה בית דפוס
הלקוח שרוצה באמת לבצע בחירה מושכלת ומדויקת של בית דפוס יכול ללכת רחוק יותר באמצעות הכלים שמעניק לו האינטרנט. האינטרנט מלא במידע מועיל (יותר ופחות) על תעשיית הדפוס ועל עולם ההדפסות. הצרכן הזהיר שאולי עוד לא עבד עם בית דפוס מימיו ואולי הוא רוצה לבחור כעת בית דפוס טוב יותר יכול ללמוד את התחום כדי להכיר אותו מעט יותר לעומק. על-ידי הכרת המונחים והמושגים של תחום הדפוס, הצרכן איננו עיוור המגשש באפילה אלא הוא בעל ידע שמסייע לו בבחירה של בית דפוס וגם במשא ומתן עם בית הדפוס שהוא בוחר לבסוף. יתר על כן, הלקוח לומד כך מה העלות של ההדפסה, באילו שיטות ניתן להשתמש ומהן היתרונות והמגבלות של שיטות שונות. כך הוא יכול לבנות לעצמו תוכנית: להגדיר תקציב, לקבוע באיזו שיטה הוא מעוניין ולדעת מה הוא יכול לקבל ומה עדיין נמצא מחוץ ליכולת של בית דפוס ממוצע.
שימוש נכון באינטרנט הוא כלי מועיל מאוד לכל מי שמבקש לעבוד עם בית דפוס בימינו. שימוש נכון יוזיל את העלויות וישפר את התוצאה הסופית שאותה יקבל הלקוח המרושת.