חפש מאמרים:
שלום אורח
20.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חלומות של ילדים - על מה חולמים ילדינו - פירוש ופענוח חלומות של ילדים

בס"ד 

חלומות של ילדים – על מה חלם הילד שלנו היום?

חלומות הנם ערוץ הרוחני לתת המודע שלנו ולמתרחש בחיי היום יום שלנו. חלומות ילדים הם דבר מופלא שיכול לתת לנו תמונה מדהימה על עולמם של ילדינו ולחוות אותו באמצעות החלום שלהם כפי שאנו עושים עם הציורים של ילדינו. ישנה חשיבות רבה לחלומות של ילדינו במיוחד אילו שמבטאים מצוקה, פחד ועוד ואנו מחויבים לשים עליהם דגש רב על מנת לעזור ולעיתים להציל את הילד. במאמר זה אני מסבירה על הבדלי החלימה בין הגילים השונים, הבדלי החלום בין בנים לבנות, חלוקת החלומות של ילדים לקטגוריות שונות , פירושים לחלומות נבחרים מתוך פורום החלומות שלי וכן המלצות כיצד לשפר את הקשר של ההורים והילדים באמצעות החלומות .
ילדים חולמים עוד מהיותם בבטן האם כעוברים! החלום עבור הילדים הנו אמצעי חשוב לשינה בריאה.
חלומות של ילדים שונים במסרים שלהם מחלומות של מבוגרים למרות שלעיתים נושא החלום זהה..

החלומות גם מחלוקים לפי קבוצות גילים
3-5 שנים
בגילאים אלו הילד עדיין אינו מסוגל להביע את מצוקותיו בצורה מדויקת ולכן החלום עבורו הוא סוג של הבעה. לדוגמא ילד שחש שאחיו התינוק החדש "גונב לו" את האהבה יחלום על מוות התינוק או על מותו . באמצעות החלום קל לו יותר להתמודד עם הקושי. ילד עד גיל 6 מסוגל לזכור חיים מגלגולים קודמים וישנם חלומות שמתארים את חייו הקודמים.  לדוגמא- ילד שחלם על יציאת מצרים ותיאר את התחושה של הטביעה, ההמולה שמסביב ושאל את אימו למה היא לא הייתה איתו גם ביציאת מצרים. החלום מתאר את גלגול הנשמה של הילד בתקופת יציאת מצרים והזיכרון מועבר כחלום.

6-9 שנים
בגילאים אלו  אנו רואים שינוי גם בסמלי החלום אצל הילדים וגם באורך החלום. הילד משקיע בתיאור החלום ובשיתופו עם אחרים. פירוש החלום בגיל זה עוזרת להורה להבין את מקומו החברתי של הילד ואת צרכיו.

9 ומעלה
מגיל זה ומעלה החלומות הרבה יותר מובנים עם פרטים רבים. הילד נמנע מלספר חלקים שאותם הוא מפרש לעצמו. הפירוש העצמי לחלומות שלו הנם סודות שהילד שומר לעצמו לעיתים גם בהיבט השלילי. הורים שיזכו לשמוע את החלומות של ילדיהם בגיל זה ויבינו את פירוש החלומות יכולים להבין את ילדם טוב יותר ולתרום להכרת ילדם. ילדים מופנמים שלא מספרים יותר מידי על עצמם עלינו כהורים לתשאל את הילד או לבקש ממנו שירשום לעצמו במחברת מיוחדת את החלומות שלו. על ההורה להסביר לו שבמחברת הוא יכול לבקש /להתפלל לדברים שהוא רוצה שיתגשמו לו.

חלומות ילדים, לפי ראות עיניו של הילד, מחולקים למספר סוגים:

חלומות מצוקה
חלומות של ילדים משקפים את המציאות היומית שבה הילד חי . לרוב החלומות שלהם הינו תסריט שמרכז בתוכו את הפעילות שחווה הילד במהלך הימים האחרונים. מחלומות אלו ההורה יכול ללמוד על ילדו והאם הילד במצוקה שיש לתת עליה את הדעת. דוגמא למצוקה או לבעיה ניתן להדגים באמצעות:
חלום על כנים - חלום על כינים בילדים מסמל שמשהו מציק ומטריד  את הילד.
חלום על מתן שתן מול חברים - חלום על מתן שתן מסמל פחד מאיבוד שליטה ובעקיפין שליטת יתר בחיי היום יום. הופעת ההשתנה בחלום אצל ילדים שונה ממבוגרים. אצל מבוגרים החלום מסמל צורך לשחרר מצוקות ורגשות ואצל הילד החלום מסמל מראה על חוסר איזון ריגשי ופחד לשלוט בחייו וברגשות שלו.
חלום על חיות שמתקיפות  - מסמל פחד מכישלון והרצון להשביע את רצונה של סביבתו.

חלומות פנטזיה
מביעים את הדמיון המפותח של הילד ועל יכולות ההבעה שלו. החלום משמש כבסיס לביטוי עצמי וליצירתיות.

חלומות סיוטים
הורים רבים מכירים את התופעה שבה הילד מגיע למיטת ההורים בטענה שחלם חלום מפחיד/סיוט ונשאר לישון עם ההורים עד הבוקר. בבוקר רצוי לבקש מהילד לספר מה הוא חלם. חלומות של סיוטים אצל ילדים מבטאים את הפחדים שלהם ונכעסים שלהם כלפי אנשים קרובים וחברים. הדימוי למציאות  בחלום היא באמצעות סמלים כמו מכשפה, חיה או יצור בלתי מוגדר. ברוב המקרים הילד מוצא את עצמו מותקף, נהרג או שאחד מבני משפחתו מותקף והוא נשאר לבד בחלום. הילד חייב לדעת שהוא לא לבד ושתמיד יהיה איתו אדם ששומר עליו ואוהב אותו ושיעניק לו חום ,הגנה ואהבה שהם צרכים בסיסים עבור הילד . אם הסיוט חוזר על עצמו לאורך תקופה ארוכה רצוי לבדוק לעומק את הנושא עם מטפל /פסיכולוג ולטפל במקרה.
לדוגמא – כשילדתי מגיעה אלינו למיטה הסיבה היא חלומות שבהם היא עומדת למות או אחד מאיתנו מת. הסיוטים אצל הילדים מקורם בפחד מלאבד, חרדת נטישה ומוות של אחד ההורים. הילד תלוי בהוריו לכן יש את הפחד מלאבדם.

חלומות של בנים לעומת חלומות של בנות
ההבדלים בין המינים בחלומות הוא תוצאה ישירה של חינוך וחברה. מאחר והחלום הינו השתקפות של האני והמהות הפנימית של האדם אזי קיימת השפעה על מרכיבי החלום והסימבולים. החלום מביא עימו את ההסתכלות האישית של האדם על עצמו ואת הזהות המינית והחברתית שלו. דוגמאות להבדלי בין החלומות של בנים ובנות:
הפחד בחלום - בנים חולמים על מפלצות ויצורים מבעיתים ובנות חולמות על עוינות שעימן הן צריכות להתמודד .
התמודדות בחברה -  בנים חולמים על מכות ,כוחניות ומנהיגות . בנות חולמות על חיצוניות יפה ומושקעת
משחקים - בנים חולמים על משחקים כגון כדורגל ,כדורסל ובנות חולמות על בובות .
חלומות בגיל ההתבגרות - בגיל ההתבגרות בעוד שבנות עסוקות בחלומותיהן בבני זוגם, אהבה, מיניות ,פחד ממיניות, פחד מדחייה וכדומה הבנים עסוקים בחלומותיהם בחלומות על כוחניות וסקס.

סמלים בחלום של ילדים
חלומות על כינים או תולעים – חלומות אלו מסמלים דאגות, חששות או מטרדים מחיי היום יום של הילד. לפי החלום ההורה צריך להסיק שמשהו מציק לילד ועליו לשוחח על כך עם הילד.

חלומות על נפילה ממקום גבוה – חלומות שמסמלים פחד מאובדן שליטה. פחד מאובדן שליטה בילדים מתבטא בחוסר היכולת להתמודד בגן/בב"ס עם המטלות שלו או חברתית גם חוסר יכולת להתמודד עם ילד שמטריד ומציק לו. הפחד נובע מהציפיות שלו שזה יפסק והילד מבקש שידריכו אותו איך להתנהג.

חלומות על חיה שרודפת כמו כלב שנושך או חתולה ששורטת- חלומות שמסמלים על משהו אחר שנמצא בסביבה של הילד החולם שפוגע, מרביץ, מאיים על הילד . הילד לא מספר מתוך חוסר ידיעה או פחד מהילד השני.

חלומות על מוות של אחד ההורים או סב או דמות חשובה לילד- חלומות שמסמלים  ששינוי שהילד חווה כרגע מפחיד אותו מאחר שמקומו של הילד אינו בטוח כפי כשהיה. חלומות אלו מגיעים בדרך כלל לאחר שינוי של מעבר דירה, חדר חדש, גן חדש, כיתה א, מטפלת חדשה, אח חדש וכדומה.

חלומות על כאבי בטן – חלומות אלו מסמלים תחושת אשמה אצל הילד על מעשה שעשה. הילד מודע למעשיו אך מפחד מהתוצאות

חלומות על הורים מתגרשים- חלומות אלו מסמלים שהילד מודאג מהיחסים בין הוריו. כנראה הילד חש שהאווירה בבית לא נעימה והילד חושש משינוי . מראה שלחולם יש מודעות לנושא הגירושין.

חלום על מכות- חלומות אלו מסמלים מצוקה ושהילד חווה מכות מדמות מסוימת. זה יכול להיות אדם מבוגר או ילד בגילו. לעיתים חלומות אלו מעידים אף על התעללות מינית.

חלום מיני - חלומות אלו מסמלים על אקט מיני שכנראה חווה בעצמו - מעידים לעיתים על התעללות מינית שהילד חווה.

חלומות על כאבים בגוף - ילדים משקפים את האמת לאמיתה באופן תמים .לכן חלום על כאבי בטן ייתכן שזה מעבר לחלום ובאמת קיימת בעיה בבטן של הילד שיש לבדוק אותה.

חלומות על הרטבה – חלק מהסיבות להרטבה מצידו של הילד היא חלימה על תהליך נתינת השתן. הילד חושב שהמיטה היא השירותים. חלומות אלו נובעים מהצורך של הילד לשחרר את  עצמו. מקור ההרטבה היא בקושי של הילד בביטוי עצמי ו/או אירוע טראומתי שהוא לא סיפר .

חלומות על מעוף- מסמל על הילד שהוא נועז ,סקרן,סומך על עצמו.

חלומות על אדם שנפטר-הופעת הנפטר בחלומו של הילד באה למסור מסר להוריו לגבי הקשר שלהם לנפטר.

חלומות על מציאת מתנה /אוצר-מסמל רמת ציפיות גבוהה של הילד מהוריו. המתנתה של הילד לקיום הבטחה שהובטחה לו מהוריו. החלום בא לרמז להורים לתאם ציפיות עם הילד.

חלום על עליה על הר- יש לשאול את הילד מה הייתה התחושה שלו במהלך החלום. אם התחושה הייתה נעימה משמע שהילד שאפתן שמסוגל לממש את רצונותיו, ילד בעל ביטחון עצמי. אולם במידה והילד מדווח על קושי ופחד החלום מסמל על פרפקציוניזם שמעיק על הילד ועל אף רמת ציפיות גבוהה של ההורה מהילד.

חלום על טביעה בים/בבריכה- החלום מסמל על תחושת תסכול וחוסר אנרגיה ויכולת  להתמודד במציאות של הילד. על ההורה לבדוק ממה נובע הקושי. ישנם ילדים שחלומות מסוג זה חוזרים לפני מחלה כגון דלקת גרון ואסטמה.

חלום על שחייה בים- מסמל על ביטחונו של הילד ועל יכולת הזרימה שלו בחיים.

חלום שהילד נלחם כמו צבי הנינגה או דמות אחרת מסרטי ילדים- הלחימה בחלום מראה על אלימות חבויה בילד שנובעת מקושי בהבעה ומחוסר יכולת לעמוד על שלו .לכן על ההורה ללמד את ילדו להתמודד עם מצבים שונים בחיים

המלצה להתמודדות ויצירת דרך להבעת החלומות של הילד
מחברת חלומות 
הדרך שלנו כהורים לתת לילד להתמודד עם חלומותיו ובעצם להעצים את המודעות העצמית של הילד היא באמצעות מחברת חלומות. במחברת הילד יכול לרשום את חלומותיו, לציירם ואף לייצר חלומות בעצמו ובכך לעודד אותו לשאוף לשינויים ולחידושים בחייו כאשר הילד מודע לחלומותיו הוא מודע לכך שיש אוזן קשבת שתעזור לו להבין את מה שלא ברור לו, להתמודד עם בעיות שהוא בעצמו לא מועד להן. זוהי דרך לחיזוק היחסים בין הילד להוריו ובינו לעצמו.

דמיון מודרך
ניתן לבצע תרגילי דמיון מודרך לפני השינה בצורה פשוטה מאוד. הילד יבחר ספר שהוא אוהב, דמות שהוא רוצה לגלם ובמהלך קריאת הספר ע"י ההורה הילד משרטט את ההתהוות בעיניים סגורות.ניתן לשלב עם מוזיקה מרגיעה

בקשות חיוביות
אפשר ליצור הרגל של בקשות חיוביות לפני השינה שיכנסו לחלימה ובכך יעשירו את החלום באווירה חיובית. כמו למשל לבקש לחלום על אושר, שימחה ועוד בקשות שהילד היה רוצה .

לפתח שיחה בין ההורה
יש הורים שנוטים לא להתייחס לחלומותיהם של ילדיהם אם מתוך חוסר הבנה בפרוש החלום ואם בגלל האמונה שיש לילד דמיון מפותח.האפשרות לפתות את המודעות של הילד וההורה למשמעויות המסתתרות בחלימה יכולה להקל על הילד ולעזור לו להיות מודע יותר לעצמו ולבטוח בהוריו ובעצמו. ההמלצה להורה לשאול את הילד בבוקר איך עבר עליו הלילה ומה היו החלומות.הורה שמודע לילדו יכול לחוש את ילדו ולתרום לו.

המלצה להתמודדות ויצירת דרך להבעת החלומות של הילד המתבגר
החיבור בין ההורה לילדו בגיל ההתבגרות אינו קל לשני הצדדים. הילד בוחר לא לאפשר להורה להיות מעורב בחייו האישים והחברתיים. למתבגר יש צורך  בשמירה על הפרטיות לכן הדרך להמליץ לילד המתבגר הוא מחברת שבה יביע את רגשותיו וחלומותיו מתוך שאיפה להביאו לשיתוף פעולה עם הוריו. כמו כן מומלצת מדיטציה בשילוב מוזיקה להרגעה ולשינה בריאה

מדיטציה לפני השינה

  • יש לנשום 3 נשימות עמוקות .
  • חוש את האוויר כמו בועות שנכנסות לגוף.
  • דמיין לעצמך נקודת אור.
  • הנקודה הולכת וגדלה עד אשר היא הופכת לכדור של אור גדול שעוטף את כל הגוף. תרגיש איך התחושה שלך בתוך הכדור? אילו אנרגיות עוברות לך בגוף ,חום?קור?עקצוצים?.
  • חוש "סליל של אור" עובר מהקודקוד בצורה ספירלית ועובר דרך העיניים ,הגרון,הלב ולמקלעת השמש,הבטן והרגלים.
  • חוש  את הספיראלה של האור במקלעת השמש.
  • האור בא לחבר אותך לחלום משמעותי שחווית.
  • אתה רואה דלת מוארת לפנייך.
  • פתח את הדלת וכנס בפנים.
  • אתה חש שאתה בתוך בועה של אור
  • אתה חש רגוע ושלו
  • הכנס לבועה את תפילותייך ובקשותייך מהבריאה

לסיכום מאמר חלומות של ילדים
מאחר שהחלומות מעבירים מסרים חשובים חשוב מאוד להיות קשוב לחלומות של ילדינו על מנת להבין מה מתרחש בעולמם היום יומי. חשוב לפתח את הקשר שמבוסס על החלומות בין ההורה ליליד לטובת שני הצדדים. לעיתים רצוי להיעזר בפורום חלומות על מנת לקבל פירוש ופענוח לחום של הילד.

אז בברכת חלומות נעימים שיהיה לכם ולידיכם חלימה נעימה עם הרבה מסרים חיוביי!!

פרפרים המרחב הרוחני - בהנהלתה של דפנה ביסמוט מטפלת הוליסטית רב תחומית ומדריכה רוחנית מתמחה: חלומות,הילינג, תקשור, שחזור גלגולים, דמיון מודרך, חשיבה חיובית, מודעות עצמית, אנרגיות, קריסטלים ותמציות. דפנה מרצה בתוכניות רדיו וטלוויזיה ומנחה פורומים מובילים בנושאים של הרפואה האלטרנטיבית. הוגת רעיון "מסרים בגוונים" המשלבת יכולות תקשור בפענוח החלומות. ממציאת שיטת ה- "שחזור קריסטלי" שמהותו שחזור גלגולים באמצעות שילוב של קריסטלים וגבישים בתהליך. מלווה ומדריכה להעצמה אישית.מקיימת סדנאות מיוחדות.


נייד: 054-4515930

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פרפרים המרחב הרוחני - בהנהלתה של דפנה ביסמוט מטפלת הוליסטית רב תחומית ומדריכה רוחנית מתמחה: חלומות,הילינג, תקשור, שחזור גלגולים, דמיון מודרך, חשיבה חיובית, מודעות עצמית, אנרגיות, קריסטלים ותמציות. דפנה מרצה בתוכניות רדיו וטלוויזיה ומנחה פורומים מובילים בנושאים של הרפואה האלטרנטיבית. הוגת רעיון "מסרים בגוונים" המשלבת יכולות תקשור בפענוח החלומות. ממציאת שיטת ה- "שחזור קריסטלי" שמהותו שחזור גלגולים באמצעות שילוב של קריסטלים וגבישים בתהליך. מלווה ומדריכה להעצמה אישית.מקיימת סדנאות מיוחדות.


נייד: 054-4515930

אימייל" dafnabis@walla.co.il

אתר:http://www.parpareem.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פרפרים המרחב הרוחני דפנה ביסמוט

מהי הגנה אנרגטית הגנה אנרגטית היא אנרגיה שיושבת על ההילה ושומרת עליה ,ועל ההתנהלות בגופים עצמם וביניהם. ירידה בהגנה הטבעית של הגוף נפש רוח האדם נוצרת ממחסור באנרגיה בגופים /בצ'אקרות המגיע מאינספור מצבים

מבוא לשחזור גלגולים : • האם האמונה שקובעת שהגורל קבוע מראש נכונה? • מהו טיפול בשחזור גלגולים? • מהו תהליך גלגול נשמות ? • מה הוא המושג והמונח קארמה? וכיצד הוא משתלב בשחזור גלגולים? • האמונה אומרת כשאדם נולד לעולם הזה הוא מגיע עם תוכן וידע פנימיים משלו. ידע פנימי זה הוא זה שמכוון את האדם במסלול חייו. o מה הוא הידע הפנימי? o מי נתן לאדם את הידע? • מהי נשמה? מה קורה עמה במהלך גלגול נשמות? • האם קיים הבדל בין גלגול נשמות לשחזור נשמות?

מבוא לזוגיות קרמתית: בטיפולים בשחזור גלגולים צפות שאלות רבות שקשורות למחויבות קרמתית שמחייבת את הנשמה ללמידה - מתי מחויבות קרמתית מסתיימת וכמה זמן הנשמה תחויב למחויבות זו? האם מחויבות הקרמתית שלנו תסתיים בגלגול הזה או שתעבור לגלגולים הבאים לצורך המשך למידה? אם מסיבות כאלה ואחרות לא מימשנו זוגיות בגלגולים קודמים כולל בגלגול הנוכחי האם זה ימשיך עד אין סוף? מהי מחויבות קרמתית תחילה אנסה להסביר את המהות של מחויבות קרמתית.

מאת: פרפרים המרחב הרוחני דפנה ביסמוטחלומות11/08/092469 צפיות
מבוא למסע אסטרלי של הנשמה הנשמה הפיזית הנה רסיס של הנשמה גלובלית. מסע אסטרלי הנו תהליך שבו הנשמה הפיזית מתחברת לנשמה הגבוהה האם שנמצאת בעולם הנשמות. הנשמה הפיזית עוברת בתהליך זה את המרחב האנרגטי של הגוף הפיזי למרחב אנרגטי שונה. המרחב האנרגטי האחר הוא מימד ששונה מהמימד שאנחנו מורגלים אליו .זהו מימד שבו חיות ישויות אור, נשמות שעברו מהעולם והנשמה הגלבולית של כל אדם. בתהליך זה הנשמה עוברת מהמימד הפיזי למימד של נשמות ומקבלת מסרים והשלמה של תכנים שהיא זקוקה להם בחיים הללו.

מבוא: קריסטלים מהווים אמצעי טפול מדהים ברפואה האלטרנטיבית. מטפלים בקריסטלים מסוגלים להרכיב מספר רב של מערכי טיפול בקריסטלים שמשמשים לפתרון והקלה בבעיות שונות בחיי היום יום. קריסטלים משמשים גם לאבחון בעיות בתחומים שונים של החיים . שימוש בקריסטלים נעשה גם לצורך העצמת תהליכי המדיטציה ותהליכי תקשור עבור הילרים רבים ומטפלי הילינג. ניתן ליצור מקריסטלים תמציות שונות שמאפשרות הרכבת מספר קריסטלים שונים שמסיעות בתחומים שונים ובכך ליצור מיזוג של תכונות בתמצית קריסטלים אחת....

מאמרים נוספים בנושא חלומות

מאת: מאיר בן מרוםחלומות02/07/152244 צפיות
החלומות שאנו חולמים בכל לילה ולילה הם מפתחות לעולמות עמוקים, קסומים ובעלי מידע רב על חיינו. פתרונם של חלומות נפוץ בתרבויות רבות מאז ומתמיד, וגם אצלנו בקבלה קיימת התייחסות מעמיקה לתחום זה בחיי הנפש והרוח של בני האדם.

מאת: מאיר בן מרוםחלומות02/07/151471 צפיות
החלומות שאתם חולמים הם שבילים לעולמות הלא מודע; הם נתיבים למסרים שהנפש והנשמה שלכם מבקשות להעביר אל המודע שלכם; הם דרך להכיר את עצמכם טוב יותר; והם מפה לכיוונים הנכונים לכם בכל שלב בחיים.

מאת: ירון פלדחלומות11/10/143357 צפיות
הרעיון של מילון חלומות ושל פירוש חלומות אמנם קיים בתרבויות רבות - עוד משחר ההיסטוריה ועד לימינו, אך חשוב מאד לציין כי המשמעויות שנותנים לחלום באופן בסיסי, הן משמעויות שונות מאד. אפשר בהחלט להכיר את המשמעויות השונות, ולחשוב מה זה אומר על עולם החלומות שלנו.

מאת: danikחלומות27/12/138547 צפיות
אני יודע מה אתם חושבים: אני לא בנאדם קטן וקירח בגלימה כתומה, אז למה אני צריך לעשות מדיטציה? אם אתה רוצה שיכולת החלימה הצלולה שלך תרקיע שחקים, אז אתה צריך. סליחה.החדשות הטובות הם - שזה בעצם די כיף. הרבה דברים מגניבים יכולים לקרות במהלך מדיטציה שאתה כנראה לא יודע. זה יכול להרגיש כאילו אתה בהשפעת משככי כאבים חזקים מאוד. והעולם מסתובב בזמן שאתה תוהה מה בעצם קורה.

מאת: דר' ירון זפרןחלומות08/11/138462 צפיות
איך לזכור חלומות? מה המשמעות של סמלים המופיעים בחלום? מה המסר של החלום עבורי? דר' ירון זפרן, סופר רב מכר, מטפל ומנחה קבוצות, מלמד על פירוש חלומות / פענוח חלום.

מאת: מוטי לקסמןחלומות18/07/115160 צפיות
צום, תענית מציינים את י"ז בתמוז על מה צמים? על בני אדם? לא!

מאת: ד"ר זיו מאירחלומות16/01/115388 צפיות
אצל בני האדם היודעים לדווח מילולית נמצאה הקבלה בין חוויות החלום לבין השינה הפעילה, בייחוד לבין המצב של התפרצות המתח האמוציונלי המרובה בעת השינה הפעילה, ובשינה בכלל לקראת שעות ההתעוררות. בבואנו לחפש תשובה לשאלה- האם תינוקות ובעלי חיים חולמים, נבדוק ראשית כל- האם גם אצלם קיים סוג השינה הפעילה על כל התופעות הפיזיולוגיות הכרוכות בו, דבר זה נחקר באופן יסודי ביותר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica