בשוק הרכב הישראלי קיים מגוון רב של אפשרויות לרכישת רכב בתשלומים, בין אם מדובר ברכב חדש ובין אם ברכב משומש. יש אופציה למימון רכישת רכב על ידי הלוואה מהיבואן או סוחר הרכב, ועל ידי הלוואה מהבנקים ומחברות מימון.
אין כמובן כל פסול במימון הרכב באמצעות הלוואה או אשראי, כשלכל הלוואה יש יתרונות וחסרונות, אולם לכל אחת משיטות מימון אלה יש מכנה משותף אחד והוא השאלה מי יירשם כבעלים של הרכב.
המבינים בנושא ממליצים לבדוק היטב את נושא המימון, זאת לאור מספר אירועים לא סימפטיים שבהם לקוחות שרכשו רכב באמצעות מימון חוץ בנקאי, איבדו את רכבם משום שלא טרחו להעביר את הרכב על שמם, והחברה שעל שמה היה רשום הרכב פסקה מלפעול ופשטה רגל.
שיטת אשראי כזו היא חלק משיטת המכירה של חברות ליסינג פרטי המנסות לעודד צרכנים פרטיים לרכוש רכב כך שהלקוח ישלם בערך שליש משווי המכונית בעת הרכישה ושליש נוסף בתשלומים שווים למשך תקופה של כשלושים חודשים. בסוף התקופה יכול הלקוח לרכוש את המכונית על ידי תשלום של השליש האחרון מהמחיר המקורי, או להחזיר את המכונית לחברת הליסינג.
נכון להיום קיים סיכון במידה מסוימת במימון רכישת רכב בשיטת ליסינג פרטי כגון זו שתוארה לעיל, כשחברת הליסינג היא זו שנשארת בעלת הרכב. זאת, בעיקר כשהרכב נרכש מחברת מימון שאין לה חוזק פיננסי. בשיטת מימון ליסינג פרטי שבה הרכב רשום על שמה של חברת המימון, משמש הרכב כבטוחה לחברה לקבלת מימון נוסף מהבנק והרכב בעצם משמש כעירבון עבור הבנק המממן.
ההמלצה היא להמשיך לרכוש רכב בשיטת ליסינג פרטי אבל רק במידה וחברת הליסינג רושמת את הרכב על שמו של הרוכש.
גם אם עסקת רכישת רכב ליסינג פרטי נעשית באמצעות הפקדת המחאות דחויות, רצוי לדאוג לכך שההמחאות לא תהיינה סחירות ותהיינה ממוענות רק לפקודת מוכר הרכב. בצורה זו ניתן לבטל את ההמחאות אם חס וחלילה והרכב יוחרם.
כך גם לגבי עסקאות לרכישת רכב באמצעות כרטיס האשראי. במידה והרכב הוחרם קיימת אפשרות לעצור את המשך החיובים הכספיים בטענה שהרכב לא סופק.
למידע נוסף נכנסו למאמר : ליסינג פרטי כדאיות