כל מעצב שמתפרנס מעבודת עיצוב אתרים שואף בשלב זה או אחר להתקדם ולהתפתח. הרצון להתפתח וללמוד דברים חדשים לא שייך רק למעצבים משועממים, שיושבים במשרד ולא מרגישים שהם מנצלים את היכולות שלהם, אלא גם למתכנתים, שמרגישים 'תקועים'.
המילה 'להתפתח' נשמעת כלקוחה ממדור הייעוץ המיני בעיתוני נוער כמו 'מעריב לנוער', אבל זאת מילה מאוד פופולארית בלקסיקון שמשמש אנשי עיצוב אתרים, אם כי במשמעות אחרת.
כשגרפיקאי בתחום עיצוב אתרים רוצה לנטוש את המשרה הנוכחית שלו ולחפש עבודה אחרת, הוא בדרך כלל יגיד שהוא מחפש משרה שהוא יכול להתפתח בה. תעטפו את זה בנייר צלופן ותכסו את זה עם מונחים טכניים מקצועיים ואלגנטיים – אבל אל תעבדו עליי, כי מה שמעצבים באמת רוצים זה כסף, כסף, כסף. משרה מאתגרת יותר בדרך כלל מציעה משכורת מצ'פרת יותר. כך שאם אתם עובדים במחלקת עיצוב אתרים ועושים כל היום מטלות משעממות עד אימה ולא מאתגרות, לא אתפלא אם גם השכר יהיה בהתאם.
התסכול הוא כפול, אתם מרגישים שדופקים אתכם פעמיים, לא רק שאתם לא מתפתחים ולא לומדים כלום, בזמן ששוק עיצוב אתרים מתקדם, מתקדם ומתקדם, אתם גם לא מקבלים שכר הולם שיפצה אתכם על ה'שיעמומון' הזה. אתם מרגישים שאתם מבזים את עצמכם על דברים נחותים כמו הזנת תוכן, חיתוך תמונות, צריבות ו'ריסייזים' לבאנרים.
אנשי עיצוב אתרים דווקא מוכנים להתפשר על משרה עם שכר נמוך-עד-גיחוך שמציעה אפשרות 'להתפתח' וללמוד דברים חדשים. כן, מקום עבודה שילמד אותם דברים חדשים בתחום עיצוב אתרים. כמובן, ברגע שירכשו את הידע הנכסף אחרי כמה חודשים, הם יתחילו לפזול לצדדים ולחפש משרה עם שכר הולם יותר. כך שאנחנו, האנשים מאחורי תחום עיצוב אתרים, נמצאים במן לולאה בלתי נגמרת של עליית מדרגה. האם אי פעם נהיה מרוצים? או שהדשא של השכן (כלומר, החברים שלכם שעובדים בחברות היי טק ברמת החייל) לנצח יהיה ירוק יותר? תמיד נכיר איזה חבר או חברה שעובד באיזה סטודיו מדהים, עם ריצפת שיש, כורסאות מפנקות, ומקבל משכורת שמנה ויפה – ולא רק זאת, אלא שהוא עושה משהו מעניין, הוא יוצר. בזמן שאתם, אתם מרגישים שאתם 'סתם' ביצועיסטים.