ניתן להתגבר על כל מגבלה.
לכל אחד מאיתנו יש מגבלות.
אפילו המוכשרים ביותר בינינו חייבים להתאים את רצונותינו למגבלות שהטבע נתן לנו, כבני אדם וכיצורים אינטליגנטיים.
בתור מדריך כושר גופני היה לי מאד קשה לקבל את אבדן הכושר הגופני שלי,
ואבדן היכולת להחזירו, תוצאה מבעיות רפואיות,.
למדתי שיש דרך אחת להתמודד עם מוגבלויות ולהתגבר עליהן:
להכיר בהן, בעוצמתן, ובמידת היכולת שלנו להתגבר עליהן.
כדי להתגבר על מגבלה בראש ובראשונה יש להודות בקיומה, ולהכיר באיזה אופן היא מגבילה אותנו.
בן אדם לא יכול לעוף בלי עזרים.
הטבע לא נתן לנו כנפיים. אבל כן ניתנה לנו, היכולת להמציא כלי תעופה; ההגעה אליה ארכה לבני האדם יותר מ- 15.000 אלף שנה.
הטבע דאג לפזר את היכולות האנושיות (הפיזיות והשכליות) בין הפרטים השונים,
כדי להבטיח כך הישרדות מקסימאלית של הגזע האנושי.
השינוייםשחולל האדם בסביבתו כדי להתאימה לצרכיו הראשוניים (כגון: בטחון פיזי,מזון, הגנה מקור וממחלות, נוחיות וכו'), וכן התפתחות התרבות,
דיכאו, מצד אחד, הצורך בכישורים מסוימים (כגון: זיהוי עקבות של חיות)
והגבירו, מצד שני, הצורך בכישורים אחרים (כגון: חשיבה מתמטית).
כתוצאה מהשינויים נחשפים בני האדם לדרישות חדשות מצד החברה,
בעיקר ב- 200 השנים האחרונות.
חלק מאיתנו, כאמור, נתקלים במגבלות בבואם לענות על הדרישות החדשות הללו.
מגבלה אינה יותר ממחסום בדרך להשגת מטרה מסוימת.
בכדי לפרוץ את המחסום ולהתקדם הלאה, תחילה יש להכיר בקיומה של המגבלה,
ולאחר מכן: לבחון את הדרכים להתגבר עליה.
התמחותי היא להבחין באותם מחסומים המקשים על התלמיד/סטודנט להבין את החומר הנלמד,
לזהות וליישם את הידע שלו על בעיה ספציפית,
ולאחר מכן לבחון את הדרכים השונות הקיימות כדי להתגבר על המחסומים,
ולמצוא ביניהם את הדרך המתאימה ביותר לתלמיד/סטודנט היושב מולי.
בהדרכתי, לומד התלמיד/סטודנט לזהות מגבלה
ולהכיר בה,
ולאחר מכן – להתמודד עמה ולהתגבר עליה,
בדרכו למקסם את יכולותיו ולתת את המענה הטוב ביותר לאתגרים שבפניו.