גיוס תורמים לעמותות הכרחי לקיומם ולהמשך פעילותן. הגיוס דורש מאמץ רב והפעלת שיטות שונות. התרומות לעמותות מועברות מקרנות בישראל ובחו"ל ומיועדות למטרות רבות כמו מלגות לסטודנטים שנמצאים במצוקה כלכלית, סיוע לבעלי נכויות שונות, סיוע לחולים וכו'.
מסר לתורמים
מגייס התרומות חייב להעביר לתורמים שהם אנשי עסקים עסוקים, מסר קצר וקולע. חשוב להשאיר רושם ראשוני רב והמסר צריך להיות משכנע ומעניין. במסר צריך לפרט מי הם המבצעים של הפעילות, מה היו פעולות העמותה בעבר וכו'.
שקיפות
חשוב לשמור על אלמנט השקיפות. העמותה חייבת להציג את השימוש שהיא עושה בכספים שנתרמו לה ועליה לתת דו"חות עם פירוט ההכנסות וההוצאות שלה. על הארגון להציג מיזמים שהפעיל בעבר, פירוט הסטאטוס הנוכחי , מה היו ההצלחות של המיזמים אם בכלל, אילו תקציבים ישנם ומה עושים איתם, ממליצים וכו'.
לדעת למי לפנות
אנשי העמותה צריכים לאתר את התורמים הפוטנציאלים שאליהם יש לפנות. תפקיד המגייסים הוא להשיג מידע לגבי התורם הפוטנציאלי, תחומי העניין שלו, לאיזה ארגונים תרם בעבר ועוד. במגזר העסקי, העמותה צריכה לדעת מי הם מקבלי ההחלטות בארגון כי פניה למי שלא אחראי לא תניב תוצאות. גיוס התורמים אינו פשוט וצריךלהפעיל קשרים אישיים ולעשות עבודת מודיעין יסודית.
הקשרים עם התורמים
בשלב האיתור, מגייס המשאבים צריך ליצור יחסי אמון בין התורם לעמותה. התורם חייב לדעת שמדובר על גוף אמין ושכספיו ינוצלו למטרות לשמם תרם. התורם צריך להרגיש הוקרה על מעשיו ויחס מקצועי. העמותה צריכה לעמוד מול התורם בצורה מקצועית ולדאוג לשמר את הקשרים איתו.
יחסי ציבור
העמותה חייבת לפרסם את עצמה ולבסס את שמה כדי להוות מוקד משיכה של תורמים. בין הפעולות הרבות שהעמותה יכולה לנקוט בהם: הקמה של דוכני התרמה באירועים שקשורים לפעילותה, אירועי התרמה מרשימים במסגרת קוקטיילים ודינרים ועוד. העמותה יכולה לפרסם תגובות והודעות בעיתונים ובאינטרנט לארגן מסיבות עיתונאים, לפרסם בתקשורת את המיזמים שביצעה וכו'.
חברת ייעוץ מקצועית
שכירת שירותיה של חברת ייעוץ מקצועית תוביל לשיפור עבודת העמותה והשגת התרומות שלה. החברה תבדוק איזה קרנות מתאימות לתרום לעמותה בארץ ובחו"ל, מה הם קהלי היעד המתאימים לארגון, האם העובדים העוסקים בגיוס משאבים הם מיומנים ומתאימים ועוד. חברת הייעוץ תלווה את העמותה בבניית אסטרטגיה, בכתיבה ועריכה של תכני תדמית להתרמה, תפיק ערבי התרמה, תפעל ליצירת שיתוף פעולה בין הפעילים לאנשי המקצוע, תנחה את העמותה בגיוס חסויות עסקיות ותדאג להפעלת מערך של טלמרקטינג, פרסום, שמירת קשר עם התורם והוקרתו,
הקמת ועדות, קביעה של שיטות להתרמה, העברת השתלמויות לעוסקים בגיוס הכספים, איך לפנות לקרנות, איך להשתמש באינטרנט ובמדיה לקידום המטרות ועוד.