מנהלי ומנהלות משאבי אנוש רואים בימי כיף כלי לקידום הפעילות החברתית בארגון. כחלק מהפקת האירוע נלקחים רעיונות מתוך עולם הטלוויזיה כדוגמת "לעוף על המיליון", "כוכב נולד", "הישרדות".
ערבי גיבוש לעובדים תכליתם לתת ולהעניק לעובדים את ההכרה על תרומתם למערכת מצד ההנהלה וראש הצוות. מצד שני זהו הצורך של העובדים להיות בקשר מחוץ לכותלי העבודה.
בערב גיבוש לצוות לרוב אין צורך בהפקת ענק כך ניתן לחסוך את השירות של חברות להפקת אירועים ומצד שני זהו גם המקום שבו ניתן להשתמש ביצירתיות של העובדים כך שהם אלה שיפיקו חלק מהאירוע.
לפניכם הצעות לפעילות אקשן ע"פ סדרות בטלביזיה
1.בדקו איזה תוכנית או סדרת טלביזיה רוב העובדים צופים בה.
2.בהתאם לתוכנית הוציאו שנים שלושה פעילות מרכזיות.
3.הפכו אותם למתאימות כאשר תכניסו תכנים מעולם העבודה ובהתאם למקום האירוע.
4.נסו לבדוק האם מישהו מהעובדים העביר פעילות חברתיות במסגרות שונות וצרפו אותו לעזרה בהפקה.
בחירת מיקום האירוע
1.ערבי גיבוש בבית יעניק לכם את האפשרות לבחור כמעט כל פעילות אפשרית. בנוסף הדבר יעמיק את המחויבות של העובדים להגיע לאירוע.
2.ערבי גיבוש במסעדה - פיתרון טוב לנושא הכיבוד. בדקו עד כמה הפרייבט רום יכול להכיל במקסימום. החיסרון אין תמיד מקום לפעילות קבוצתית כשהמרחב קטן (יוגה צחוק) ומבחינה אקוסטית לא כל הפעלה ניתן לבצע (קריוקי)
3.ערבי גיבוש במועדון / פאב פיתרון נהדר שיכול לכלול גם פעילות חברתית כמן קריוקי או ריקודים. אם הצלחתם לסגור את המועדון זה מושלם. חיסרון. לא תמיד המקום כשר. מקום גדול מידי עלול ליצור תחושה של ריחוק. במידה ולא ניתן לסגור את המועדון הרעש עלול לגבור על הקול החזק ביותר מבין העובדים.
4.ערבי גיבוש בחדרי הרצאות - כמו בית מלון, אולמות לעסקים ישדר יוקרה כלפי העובדים. ניתן גם לקבל תפריט מתאים. שימו לב שזה לא יראה כמו עוד כנס מקצועי
5.ערב גיבוש בפארק בטבע - היתרון הוא תחושת הכיף והשחרור של העובדים. החיסרון, חרקים ואורחים לא צפויים.
6.ערבי גיבוש ביאכטה - משהו שהעובדים לא ישכחו, במיוחד למי שיש קיבה רגיזה.
בחירת סוג המפעיל/ה לאירוע
1.כתבו לעצמכם מה הצרכים של העובדים מערב גיבוש ומה אתם הייתם רוצים שהם יפיקו מהאירוע.
2.בדקו מה התקציב שעומד לרשותכם וכיצד המפעיל/ה אמורים לקבל את התשלום ותוך כמה זמן. בררו כיצד זה היה במידה וערכו אפילו ערב צוות אחר.
3.תראו עד כמה האומן/ית מודעים לציפיות והמטרות שלכם מהאירוע והאם נוצרה כימיה.
4.במידה ומנהל/ת משאבי אנוש מגיעים לאירוע ציינו זאת במהלך משא ומתן.
5.בררו מהיכן מגיע המפעיל/ה. ככל שהם עובדים או גרים יותר קרוב למקום שבחרתם לעשות את האירוע כך הם יחסכו בדלק ובזמן.
6.במידה וניתן לתת שימוש בלוגו של החברה שיופיע באתר של המפיק/ה תחת הכותרת "בין לקוחותינו" הדבר יכול לתרום למשא ומתן מבחינתכם.
7.אם אינכם אוהבים לנהל את המשא ומתן בקשו מחבר/ה לעבודה שיעשו זאת במקומכם.
בחירת סוג ההפעלה
1.סדנאות גרפולוגיה - פעילות דרך כתיבה על הלוח ועל דפים חלקים. רושם ראשוני, סקס, תקשורת, זוגיות ועוד הרבה טיפים שינתנו לעובדים.
2. .סדנאות בישול - דרך טעימה ומענגת לגבש את העובדים. כל אחד מקבל תפקיד בהכנה ובאפייה ישנה אפשרות להזמין שף, או להגיע למקומות שמתמחים בכך.
3.סדנאות בחוץ - פיינטבול (משחק יריות בצבע), באוליניג, סנוקר, טיול מעניין עם מדריך, נסיעה באופניים, ג'יפים, טרקטורונים, סוסים, גמלים, סנפליניג, צלילה,טיסה, רחיפה, צניחה חופשית, משחק לעוף על המיליון, סדנת הישרדות בטבע, אוהל בדואי.
4.סדנת יין ואלכוהול - יין משמח לבב אנוש ושימושים לו רבים. הדבר יכול להיות לעזר לעובדים בפגישה עסקית. מעבר לכך "אלכוהול משחרר אווירה".
5.סדנאות מיסטיקה - קריאת מחשבות וטלפתיה, תאריכי לידה (אסטרולוגיה), קריאה כף יד (כירולוגיה), קריאת קריאה על פי שמות (נומרולוגיה) קריאה על פי קלפים מסוגים שונים.
6.סדנאות מפנקות - מס'ג, טווינה, רפלקסולוגיה, שיאצו, אבנים חמות.
7.סדנאות צחוק, הומור ומשחק - משחקים, הפעלות, המטרה לגרום לעובדים ליהנות ולצחוק (יוגה צחוק). חשיבות ההומור בעסקים (הרצאה), סדנת משחק ואימפרוביזציה, , סדנת מספרי סיפורים, סדנה לפיתוח משחקים במקום העבודה.
8. סדנאות רוחניות - מדיטציה, יוגה, טאי צ'י, דמיון מודרך.
9.סדנאות לימוד - ריקודי שורות וזוגות. שיפור זיכרון, פיתוח מצוינות, חשיבה יצירתית.
10.סדנאות שירה ופיתוח קול - קריוקי, תיפוף, שירה בציבור, פיתוח קול.
11.סדנאות שפת גוף ותקשורת - חשיבות הרושם הראשוני, משחקי זוגות וקבוצה, שפת גוף שבין גברים לנשים, עמידה מול קהל, תדמית רושם ראשוני, נתינת משוב.
אולי הדבר החשוב ביותר זה להצטייד בהרבה אופטימיות כפי שנאמר לו פעם מי שמפיק/ה ערב גיבוש לומדים את הבסיס להפקת חתונה. ב-ה-צ-ל-ח-ה