חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סטטיסטיקה באתר אינטרנט – אנליטיקס (חלק ב למתקדמים)

מאת: סייטנט בעמבניית אתרים14/01/2011988 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בהמשך למאמר הקודם עליו הרחבנו את היריעה על סוגי סטטיסטיקות באינטרנט, היתרונות והחסרונות, ונכנסנו בעובי הקורה בתכנת האנליטיקס אשר גוגל משתמשת כפי שניתן לראות במאמר כאן, אנו נרחיב יותר על סוגי הפונקציות הספציפיות שניתן להשתמש בהן באנליטיקס של גוגל ובצורת הפיענוח של המדדים הללו.

Benchmarket – גוגל ושאר מנועי חיפוש מקטלגים את האתרים שלנו לפי סוג אתר, ענף שבו האתר פועל, נשאלת השאלה איך גוגל יודע באיזה ענף האתר שלנו עובד? הרי לא אמרנו כלום ולא ציינו כלום, ובכן מנועי חיפוש משערים ומשערכים את אופי האתר והקיטלוג על פי התוכן הנמצא בו, הרי אם אנו למשל בנינו אתר העוסק בבניית אתרים אזי גוגל יסיק זאת מתוך התוכן. לשם מה גוגל עושה זאת? ובכן גוגל אוהב ללקט מידע באופן כללי, ובאופן יותר פרטני חלק מהמידע שהוא הוציא על האתרים הוא עושה שימוש חוזר בכך שמראה לנו את הביצועים של אתרים אחרים בענף שלנו. דבר שנותן לנו אינדיקציה של התעבורה של שאר האתרים העוסקים בבניית אתרים. על מנת שנפעיל את הפונקציה הזו ונוכל לעשות שימוש בגוגל, אנו ניאלץ לאפשר לגוגל לחלוק את המידע הסטטיסטי שלנו עם העולם.

New vs. returning – גולשים חדשים אל מול גולשים חוזרים, זוהי אינדיקציה הנותנת למנהל האתר מידע האם יש יותר גולשים חדשים ביחס לגולשים שחוזרים לאתר. לכל אתר ואתר יש מדדים ויעדים שונים ולכן לא ניתן לומר האם זה מידע שיכל לבשר מידע וודאי טוב או רע. יש אתרים שיעדיפו שיהיו מעט גולשים חדשים ביחס לוותיקים, ויש שיעדיפו ההיפך.

שפת האתר – אחת האינדיקציות של בעלי האתר במבחן התוצאה לדעת אל איזה פלח אנו פונים, אחד המדדים הראשיים הוא שפת האתר, שכן אם יוצא ש70 אחוז מהאתר רשום בשפה שאיננה מתאימה לפלח, אנו בבעיה, מדד זה מביא לנו פילוח מסוים של הדפים והשפה הכתובה בדפים הללו.

פילוח דפים – דף שבוא רואים את הפילוח דפים על פי מספר הצפיות הגדול ביותר, ניתן להבחין במספר הגולשים באופן כללי, גולשים באופן ייחודי, ואחוז הקפיצות של הגולשים מדפים אלו, כמו כן יש אפשרות לפילוח וצפייה במשתמשים שיצאו מדפים מסוימים אל מחוץ האתר, ומאיזה דפים הגולשים נכנסו לאתר (הקרויים גם כדפי נחיתה).

מילות חיפוש – מדד זה מתחלק ל משתנים שונים, מילת חיפוש הנגרמת כתוצאה מקידום אורגני, דהיינו קידום טבעי , והשני הינו קידום בתשלום. ניתן לפלח את מילות החיפוש האורגניות  בנפרד מהתשלום, וכך אנו רואים איך וכיצד מגיעים הגולשים לאתר שלנו ממנועי החיפוש או מהקידומים בתשלום בגוגל.

GOALS – אחת האפשרויות המתקדמות שיש לגוגל להציע לנו בתור חוקרי סטטיסטיקה מובהקים הוא הגדרת יעדים, הגדרה אשר תוביל אותנו לפילוח יותר מתאים ומותאם לאתר שלנו, אנו קובעים שאם הגולשים מגיעים לדף X אזי אנחנו הגענו ליעד, לכן ניתן להחליט דפים באתר כדפי יעד, סטטיסטית ניתן לצפות כמה משתמשים הגיעו ליעד והאם היעד הזה הושג, ניתן לקבוע מספר יעדים ולדרג את היעדים הללו.

דוח מותאם – בדומה להגדרת יעדים ניתן גם להגדיר לגוגל לשלוח אלינו דוח כל פרק זמן מסוים, אשר את טבע תוכן אנו קובעים מראש ומגדירים באופן כזה שנקבל מידע רצוי ולעניין על מנת שיתאים את הצרכים שלנו לביצועי האתר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בניית אתרים - SITENET Ltd הוקמה בשנת 1998 ומתמחה בבניית אתרים , עיצוב אתרים, פיתוח מערכות ניהול תוכן וקידום אתרים. בעלת ניסיון עשיר בבנייה ותכנון מערכות מבוססות דאטאבייס. בין לקוחותינו תוכלו למצוא את משרד האוצר, חברות תיירות מהמובילות בארץ חברות היי-טק, עיתונים מקוונים ועוד

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סייטנט בעמ

מאת: סייטנט בעמבניית אתרים01/06/12951 צפיות
רבות דובר וסוכם על הענף הזה שנקרא בניית אתרים באינטרנט, רבות עוד יסופר והמודעות והמציאות אשר מתלווה לטכנולוגיה זו משתנה במהירות גדולה מאוד עד אשר אפילו אנו אשר נמצאים בעולם הזה לא מספיקים ללמוד את השינויים.

מאת: סייטנט בעמבניית אתרים17/04/111104 צפיות
אנו נתמקד במשהו הרבה יותר רלוונטי מעולם העסקים ועולם בניית אתרים אשר ממנו מגיעים. כיום אתרים מצליחים נחשבים לאתרים אשר בנויים בצורה אופטימאלית , מתוכננים בצורה מדוקדקת אשר אפיון ומיתוג שיווקי על ידי מציאת פלח שוק מתאים וכמובן שללא קידום אין למעשה סיכוי לאתר להתקיים היום במיוחד אם בכוונת האתר להתחרות בנושאים תחרותיים.

מאת: סייטנט בעמבניית אתרים28/01/111085 צפיות
בנושא זה יש מספר גורמים הרלוונטיים לשיקול לפני הקמת אתר ובניית אתר, בבואנו להקים אתר חדש או לשדרג אתר קיים לעסק יש להבין כי עיצוב האתר משפיע באופן ישיר על התכנים ואופן תצוגתם ואפילו ניהולם במערכת הניהול.

מאת: סייטנט בעמבניית אתרים28/01/111049 צפיות
בכל אתר ואתר שאנו נכנסים אליו תמיד משהו מעצבן אותנו, או שהאתר איטי מדי, אנחנו לא מוצאים את מה שמחפשים, יותר מדי דפים נפתחים לנו, ההרשמה או הטפסים מסובכים מדי ואנחנו לא מבינים מה רוצים מאיתנו. לרוב זו גם הבעיה הקשה ביותר שבעלי אתר מתמודדים איתה. לכן בבואנו לבנות אתר חדש, יש לקחת בחשבון את ה"ידידותיות למשתמש".

מאת: סייטנט בעמבניית אתרים28/01/111074 צפיות
כריית מידע או נתונים היא סריקה טקסטואלית של הדף והסקת מסקנות לוגיים אשר מובילים את הסורק ליצירת פעולות הנגזרות מכך. ובכן, לא כולם חייבים להבין באופן מיידי את המשפט האחרון, על מנת להבין לשם מה נועדה כריית מידע יש להבין כי מידע הוא כח

מאת: סייטנט בעמבניית אתרים28/01/111040 צפיות
בניית אתרים באינטרנט ופורטלים בפרט הינה התעסקות ושימוש נרחב בכמות מידע עצומה בדרכים שונות, כגון ניהול מערכות פרסום באתר, ניהול דפים דינאמיים באתר. ניהול קישורים בין הדפים, סקרים, גלריות וכדומה, הפורטלים כיום גם שולחים מידע לאתרים אחרים, כגון RSS ו XML על מנת לשתף כמה שיותר מידע כולל לינקים לאתרים אחרים.

מאת: סייטנט בעמבניית אתרים28/01/111910 צפיות
מה זה אתרי מראה? לא זה לא אתר שבוא רואים הכול הפוך, זה אתר שדומה מאוד מבחינת התכנים והמבנה לאתר המקורי, אך השינוי המהותי בו הוא למעשה בניית אתר המיועד לפלח שוק אחר שאמור לראות את הנתונים או את הדפים בצורה שונה מבחינה שיווקית.

מאמרים נוספים בנושא בניית אתרים

מאת: דוד כהןבניית אתרים18/11/213998 צפיות
סוג נפוץ של אתרים הוא חנות וירטואלית שמציעה לגולשים מגוון מוצרים לרכישה מקוונת. קיראו מה ניתן למכור בחנות הווירטואלית וכיצד לעשות זאת נכון.

מאת: יאירבניית אתרים18/06/194196 צפיות
לא ניתן להפריז בתיאורים לגבי חשיבותו של אתר מקצועי וטוב לתמהיל המיתוג של כל עסק וחברה. האתר מהווה את "חלון הראווה" של העסק, את אמצעי הקשר הישיר שלו אתכם, ולא בכדי הוא נחשב למהותי ביצירת מותג מנצח.

מאת: עידן שלומןבניית אתרים22/08/175891 צפיות
החלטתם לבנות אתר חדש וכעת אתם בשלב הראשוני של התהליך, אך זהו שלב שללא ספק אחד החשובים ביותר – רכישת דומיין (שם מתחם) לאתר שלכם.

מאת: עידן שלומןבניית אתרים05/06/175030 צפיות
לפני שאתם שואלים את עצמכם איך להשיג לקוחות חדשים לעסק, אולי כדאי לדבר על אתר האינטרנט שלכם ועל תרומתו. אם השקעתם לא מעט על האתר הקודם והלקוחות סרבו להגיע, אולי כדאי שתבדקו את הבעיה לעומקה. ייתכן מאוד שיש לכם בעיה בבחירה של דומיין. מה זה דומיין ואיך הוא יכול לעזור לכם להשיג יותר לקוחות ובפרט לקוחות שאתם באמת צריכים לבית העסק?

מאת: vodplaceבניית אתרים22/03/172859 צפיות
בניית אתרים, על וורדפרס או לא?

מאת: Droxitבניית אתרים26/01/172401 צפיות
כאשר אנו משווקים אם מוצר או שירות, באמצעות האינטרנט, דף הנחיתה, הינו דף שמתוכנן למטרה אחת והיא יצירת לידים.. בדף הנחיתה, אין ניווט שקושר את הגולש לאתר, אך הסיבה המרכזית לכך היא צמצום אפשרויות שעומדות בפני הגולש...

מאת: vodplaceבניית אתרים20/12/162237 צפיות
מחיר יכול להטעות - הנה הסיבה למה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica