חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סטטיסטיקה באתר אינטרנט – אנליטיקס

מאת: סייטנט בעמבניית אתרים09/01/2011908 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אחד הכלים החשובים לאחר בניית אתר ותחילת השקתו ושיווקו הוא המעקב השוטף אחר התעבורה בדפי האתר הנותנים למעשה אינדיקציה על השימוש באתר על ידי הגולשים וביצועי האתר ביחס לכמות הגולשים. זה הכלי מדידה אשר אנו משתמשים בו באינטרנט. לאחר בניית האתר בדר"כ כלל נהוג להכניס כלי סטטיסטיקה באתר הבנויים המבוססים על 2 טכנולוגיות שונות.

  1. קבצי LOG – תכנות המתבססות על רישום הלוגים של השרת, השרתים אשר מאחסנים את האתר פיזית מאוחסנים בנוסף לכך קבצי רישום מעקב אחר הפעילות של האתר עצמו. התכנה מתבייתת על הרישום הזה והופכת את המידע הרישומי למידע סטטיסטי שנותן לנו אינדיקציה על ביצועי האתר.
  2. סקריפטים חיצוניים של חברות מיקור חוץ – טכנית מה שנדרש על ידי בעלי האתר זה בסך הכל ליצור קשר עם חברת מיקור חוץ אשר נותנת שירותי סטטיסטיקה על בסיס סקריפטים, כגון גוגל אנליטיקס, מה שנדרש זה רק לשתול סקריפט בנקודה בקוד אשר יוצג בכל הדפים באתר. מאחר והמידע הסטטיסטי יהיה רלוונטי אך ורק לגבי הדפים אשר הסקריפט עובד בהם, דפים אלו יכנס למעקב התכנה החיצונית.

כפי שצויין בסעיף 2 , על מנת להכניס גוגל אנליטיקס לאתר שנבנה, יש ליצור קשר עם גוגל אנליטיקס בראש ובראשונה ולהירשם , ורק לאחר מכן אנו נקבל קוד ייחודי הרלוונטי רק לדומיין האתר שברצוננו ליצור מעקב סטטיסטי.

בכל תכנה סטטיסטית בין אם המבוססת על קבצי לוג ובין אם סקריפט, יש סימנטיקה קבועה ותהליכי חשיבה דומים, לכן עלינו לשים לב לכמה דברים בתכנות הסטטיסטיות.

  1. תעבורת נכנסים לאתר ולדפים – לכל דף ודף באתר אינטרנט יש אינדיקציה של כמות משתמשים אשר נכנסת לדף עצמו, יש לשים לב שאותו משתמש יכל להיכנס כמה פעמים לאותו דף, האם זו אינדיקציה נכונה בחשיבה וניתוח סטטיסטי? זה תלוי אך ורק בנו כבעלי אתרים, יש לשים לב ולהכיר את השם UNIQUE  שמודד את כמות הנכנסים של משתמשים יחודיים, הכוונה היא שאם משתמש יכנס 20 פעמים לדף, UNIQUE יספור אותו אך ורק פעם אחת. ללא משתנה זה הוא יספור אותו 20 פעמים.
  2.  BOUNCE RATE- משתנה המודד את כמות הקפיצות מהדפים, קפיצה מוגדרת כ משתמש שנכנס לדף ויצא מהדף, ככל שהאחוז יותר גבוה ככה פחות טוב, שכן השימוש באתר הוא במינימום דפים, רצוי לא לעבור את החמישים אחוזים.
  3. כמות זמן שימוש בדף, המודד כמות הזמן שהמשתמש נמצא בדף הספציפי, בדרך כלל ההשערה היא שכמה שפחות זמן, ככה פחות טוב, שכן אנו רוצים שהמשתמשים ישהו בדפים שלנו כמה שיותר זמן ושיעשו בו שימוש.
  4. מידע גיאוגרפי – מידע פחות רלוונטי לפלחים מסויימים הוא מאיפה המשתמשים מגיעים, באיזה שפות הם משתמשים. זוהי אינדיקציה  טובה לדעת האם אנחנו פונים לפלח מתאים, למשל אם אנו כותבים אתר בשפה האנגלית אז בקידום אורגני סביר להניח שאנחנו נפנה לפלח מחול ולא מהארץ. אינדקציה זו תיראה במידע הגיאוגרפי.
  5. מידע ממשק משתמש – נוכל גם לדעת מאיזה סוגי דפדפנים הגולשים רואים את האתר, ואיזה סוגי מחשבים ומערכות הפעלה, איזו רזולוציית אתר ואפילו טכנולוגיות לקוח שהגולשים יכולים או לא יכולים לאפשר לעצמם כגון ג'ווסקריפט או פלאש.

ישנם בנוסף מאות פרמטרים סטטיסטיים שניתן לבחון ולהשתמש בהן, אך יש לשים לב לכך שניתן להשתמש בפרמטרים בודדים על מנת לקבל אינדיקציה מתאימה אם השימוש מתקבל באופן חיובי או שלישי על ידי הגולשים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בניית אתרים - SITENET Ltd הוקמה בשנת 1998 ומתמחה בבניית אתרים , עיצוב אתרים, פיתוח מערכות ניהול תוכן וקידום אתרים. בעלת ניסיון עשיר בבנייה ותכנון מערכות מבוססות דאטאבייס. בין לקוחותינו תוכלו למצוא את משרד האוצר, חברות תיירות מהמובילות בארץ חברות היי-טק, עיתונים מקוונים ועוד

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סייטנט בעמ

מאת: סייטנט בעמבניית אתרים01/06/12950 צפיות
רבות דובר וסוכם על הענף הזה שנקרא בניית אתרים באינטרנט, רבות עוד יסופר והמודעות והמציאות אשר מתלווה לטכנולוגיה זו משתנה במהירות גדולה מאוד עד אשר אפילו אנו אשר נמצאים בעולם הזה לא מספיקים ללמוד את השינויים.

מאת: סייטנט בעמבניית אתרים17/04/111104 צפיות
אנו נתמקד במשהו הרבה יותר רלוונטי מעולם העסקים ועולם בניית אתרים אשר ממנו מגיעים. כיום אתרים מצליחים נחשבים לאתרים אשר בנויים בצורה אופטימאלית , מתוכננים בצורה מדוקדקת אשר אפיון ומיתוג שיווקי על ידי מציאת פלח שוק מתאים וכמובן שללא קידום אין למעשה סיכוי לאתר להתקיים היום במיוחד אם בכוונת האתר להתחרות בנושאים תחרותיים.

מאת: סייטנט בעמבניית אתרים28/01/111085 צפיות
בנושא זה יש מספר גורמים הרלוונטיים לשיקול לפני הקמת אתר ובניית אתר, בבואנו להקים אתר חדש או לשדרג אתר קיים לעסק יש להבין כי עיצוב האתר משפיע באופן ישיר על התכנים ואופן תצוגתם ואפילו ניהולם במערכת הניהול.

מאת: סייטנט בעמבניית אתרים28/01/111049 צפיות
בכל אתר ואתר שאנו נכנסים אליו תמיד משהו מעצבן אותנו, או שהאתר איטי מדי, אנחנו לא מוצאים את מה שמחפשים, יותר מדי דפים נפתחים לנו, ההרשמה או הטפסים מסובכים מדי ואנחנו לא מבינים מה רוצים מאיתנו. לרוב זו גם הבעיה הקשה ביותר שבעלי אתר מתמודדים איתה. לכן בבואנו לבנות אתר חדש, יש לקחת בחשבון את ה"ידידותיות למשתמש".

מאת: סייטנט בעמבניית אתרים28/01/111074 צפיות
כריית מידע או נתונים היא סריקה טקסטואלית של הדף והסקת מסקנות לוגיים אשר מובילים את הסורק ליצירת פעולות הנגזרות מכך. ובכן, לא כולם חייבים להבין באופן מיידי את המשפט האחרון, על מנת להבין לשם מה נועדה כריית מידע יש להבין כי מידע הוא כח

מאת: סייטנט בעמבניית אתרים28/01/111040 צפיות
בניית אתרים באינטרנט ופורטלים בפרט הינה התעסקות ושימוש נרחב בכמות מידע עצומה בדרכים שונות, כגון ניהול מערכות פרסום באתר, ניהול דפים דינאמיים באתר. ניהול קישורים בין הדפים, סקרים, גלריות וכדומה, הפורטלים כיום גם שולחים מידע לאתרים אחרים, כגון RSS ו XML על מנת לשתף כמה שיותר מידע כולל לינקים לאתרים אחרים.

מאת: סייטנט בעמבניית אתרים28/01/111910 צפיות
מה זה אתרי מראה? לא זה לא אתר שבוא רואים הכול הפוך, זה אתר שדומה מאוד מבחינת התכנים והמבנה לאתר המקורי, אך השינוי המהותי בו הוא למעשה בניית אתר המיועד לפלח שוק אחר שאמור לראות את הנתונים או את הדפים בצורה שונה מבחינה שיווקית.

מאמרים נוספים בנושא בניית אתרים

מאת: דוד כהןבניית אתרים18/11/213998 צפיות
סוג נפוץ של אתרים הוא חנות וירטואלית שמציעה לגולשים מגוון מוצרים לרכישה מקוונת. קיראו מה ניתן למכור בחנות הווירטואלית וכיצד לעשות זאת נכון.

מאת: יאירבניית אתרים18/06/194196 צפיות
לא ניתן להפריז בתיאורים לגבי חשיבותו של אתר מקצועי וטוב לתמהיל המיתוג של כל עסק וחברה. האתר מהווה את "חלון הראווה" של העסק, את אמצעי הקשר הישיר שלו אתכם, ולא בכדי הוא נחשב למהותי ביצירת מותג מנצח.

מאת: עידן שלומןבניית אתרים22/08/175891 צפיות
החלטתם לבנות אתר חדש וכעת אתם בשלב הראשוני של התהליך, אך זהו שלב שללא ספק אחד החשובים ביותר – רכישת דומיין (שם מתחם) לאתר שלכם.

מאת: עידן שלומןבניית אתרים05/06/175030 צפיות
לפני שאתם שואלים את עצמכם איך להשיג לקוחות חדשים לעסק, אולי כדאי לדבר על אתר האינטרנט שלכם ועל תרומתו. אם השקעתם לא מעט על האתר הקודם והלקוחות סרבו להגיע, אולי כדאי שתבדקו את הבעיה לעומקה. ייתכן מאוד שיש לכם בעיה בבחירה של דומיין. מה זה דומיין ואיך הוא יכול לעזור לכם להשיג יותר לקוחות ובפרט לקוחות שאתם באמת צריכים לבית העסק?

מאת: vodplaceבניית אתרים22/03/172859 צפיות
בניית אתרים, על וורדפרס או לא?

מאת: Droxitבניית אתרים26/01/172401 צפיות
כאשר אנו משווקים אם מוצר או שירות, באמצעות האינטרנט, דף הנחיתה, הינו דף שמתוכנן למטרה אחת והיא יצירת לידים.. בדף הנחיתה, אין ניווט שקושר את הגולש לאתר, אך הסיבה המרכזית לכך היא צמצום אפשרויות שעומדות בפני הגולש...

מאת: vodplaceבניית אתרים20/12/162237 צפיות
מחיר יכול להטעות - הנה הסיבה למה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica