בסיכום שנת 2010 נמצא כי פייסבוק הפך להיות האתר הפופולארי ביותר בארצות הברית כאשר עקף את גוגל. גם בישראל בסקרים נמצא כי פייסבוק הוא אחד האתרים הפופולאריים ביותר וככזה הוא מהווה כזירה אולי החשובה ביותר לשיווק באינטרנט. אולם עוד לפני שמסתערים על פייסבוק, כדאי ללמוד ולדעת כמה דברים כדי שלא לטעות.
כמות חברים:
כמובן שכל עסק רוצה שיהיו לעמוד פייסבוק שלו כמה שיותר חברים. לרוב החברים מצטרפים בהמוניהם בזכות מבצע, תחרות כלשהי, הבטחה לפרסים. הדבר אולי מוביל לכמות גדולה של חברים, אבל חשוב לזכור כי מדובר בחברים שלא באמת מתעניינים באמת במסרים של העסק, אלא כאלו שמתעניינים בפרס עצמו. לכן כדאי מראש לפנות לקהלי יעד ממוקדים שאולי יגיעו בעקבות הפרסים המובטחים, אבל ימשיכו לבקר, ולעקוב ולהשתתף בזכות התכנים. דוגמא טובה לכך היא הפעילות השיווקית של ניופאן בפייסבוק
לקוחות צריכים לחבב אתכם באמת
חשוב לזכור כי המושג Like בפייסבוק אינו זהה ל-Like מחבב בשפה המקובלת. מי שמסמן לייק לעמוד, ישכח אותו תוך דקה ואם תציקו עם המוצרים, תנדנדו שוב ושוב עם מסרים פרסומיים מטרידים לא באמת יחבבו אותכם. לכן כדאי לתת ללקוחות תועלות אמיתיות, ערך מוסף אמיתי.
העמקת הקשר עם האוהדים
למרות שלכאורה המטרה הראשונית בפייסבוק היא איסוף אוהדים לדפי המותג הרי שצריך לא רק לאסוף את האוהדים אלא גם לחזק את הקשר איתם. ראוי לזכור את דבריו של מייקל לזרוב ממדיה באדי: "אם יש לכם 100,000 אוהדים ואתם בקשר שבועי עם 1,000 מהםזה פחות טוב ממצב שבו יש לכם 10,000 אוהדים ואתם בקשר עם 1,000 מהם.
אל תסתמו פיות
חברת דיל היום המתמחה בהצעת קופונים עשתה את הטעות הגדולה ביותר שחברה כלשהי עשויה לעשות בפייסבוק. היא מחקה באופן דורסני את דבריהם של הלקוחות המתלוננים. לקוח שמתלונן סביר להניח שמשהו מציק לו. ללא כל קשר לפייסבוק חשוב להקשיב לו, לטפל בתלונה שלו במהירות ואולי אף להציע לו פיצוי, אבל כאשר מוחקים את דבריו מפייסבוק הרי לא רק שמראים על יחס שלילי, אלא מראים כי מפחדים להודות בטעויות, כי לא יודעים לטפל בלקוחות לא מרוצים ולבטח לא יודעים איך לשווק נכון בפייסבוק.