חפש מאמרים:
שלום אורח
18.10.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חיסכון לעת פרישה

מאת: ייעוץ עסקי חכם יותרפנסיה02/01/20111334 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חיסכון לעת פרישה

בין אם הנך שכיר או עצמאי, כדאי שתתחיל לדאוג לעתידך הכלכלי, שכן זקנה היא דבר בלתי צפוי וכל דבר יכול לקרות בדרך אליה, חלילה. ובכלל אם תרצה לבלות קצת עם משפחתך, לאחר פרישתך כעובד, רצוי שיהיה לך כיסוי לכך.

ובכן, הבה נבחן את האפשרויות הפרושות לפנייך:

קרנות פנסיה

קרנות שכירים, המרכיבות גם אלמנט ביטוחי וגם אלמנט של חסכון לפי שנים אופנים עיקריים:

חסכון לשם קיצבה - בעל הקרן מתחיל לקבל קיצבה חודשית קבועה, מרגע הגיעו לגיל פרישה ועד ליום מותו. לאחר מותו, תמשיך משפחתו לקבל קיצבת שארים חודשית קבועה, כלומר בת זוגו וילדיו אשר טרם מלאו להם 21 שנים. קרנות פנסיה מסוג זה מורכבות מנושאים של מוות, נכות ושארים. רוב קרנות הפנסיה עובדות בשיטת הקיצבה החודשית.

חיסכון לשם צבירת הון - אפשרות, הנותנת לבעל הקרן את היכולת לקבל קיצבה חודשית של עד 75% מגובה המשכורות מהן הפריש לקרן, במקרה של אובדן כושר עבודה או פרישה, אך במקרה של מוות, תקבל משפחתו סכום חד פעמי גדול.

ביטוח מנהלים

פוליסת ביטוח, המשמשת שילוב של אלמנט ביטוחי בעבור מקרי מוות או/ו אובדן כושר עבודה ומרכיב חיסכון, לרוב בשיטת הצבירה ההונית, אם כי יש חברות, המאפשרות מעבר בין מסלול זה למסלול הקיצבה החודשית.

ניתן לרכוש פוליסת ביטוח מנהלים המבוססת אך ורק על מרכיב החיסכון, כמו כן ניתן לשלב בפוליסת הביטוח מרכיב של קופת גמל כמרכיב החיסכון בפוליסה.

קופת גמל

קופת גמל, היא אוסף של אפשרויות השקעה באפיקים שונים, אשר יכולה להרוויח ולהפסיד בהתאם לסיכונים הכלכליים השונים באפיקים אלו ויכול להוות בסיס לחיסכון לטווח הארוך.

ישנם שני סוגי קופות גמל לצורכי חסכון פנסיוני: משלמת קצבה- יש אפשרות למשוך ממנה את הנצבר בה ואילו זו שאינה משלמת קצבה- ניתן למשוך ממנה רק את מרכיב הפיצויים ולא את כל הנצבר בה.

קופת גמל יכולה להיות קרן מחלה, קיצבה, פיצויים או קרן השתלמות. ניתן למשוך כספים אשר ניצברו בקופות הגמל רק בגיל 60 ואם לפני כן אז בתשלום של 35% מס הכנסה, למעט קרן השתלמות- את כספיה ניתו למשוך לאחר תקופה של שש שנות צבירה.

תיקון חוק שנעשה בשנת 2008, מאחד את קופות הגמל לכדי קופה שאינה משלמת לקיצבה ובכך, בעת הפרישה, יקבלו בעליה קצבה חודשית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

למידע נוסף על מכשירי חיסכון, ולקבלת ייעוץ עסקי חכם יותר, וטוב יותר, היכנסו לאתר סמארט אנד בטר עוד היום.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ייעוץ עסקי חכם יותר

מאת: ייעוץ עסקי חכם יותרמט"ח19/11/111166 צפיות
כיום, השוק הכלכלי הגדול בעולם הוא שוק המט"ח. מדובר על שוק שהוא מעין רכבת הרים, מלא ריגושים לשוחרי האדרנלין למיניהם - האם המשקיע הפרטי יכול להרוויח ממנו?

מאת: ייעוץ עסקי חכם יותרמשכנתא05/01/111734 צפיות
משכנתא היא שעבוד מקרקעין המשמש כבטחון להלוואה, שאם לא תוחזר בכסף יוכל המלווה, על פי רוב בנק למשכנתאות, לגבות את הנכס.

מאמרים נוספים בנושא פנסיה

מאת: דרור אטריפנסיה22/12/182989 צפיות
אם יש לכם משכנתא שהיא יותר נמוכה מ50 אחוז משווי הבית, אז ניתן להגדיל את המשכנתא הקיימת עד 50 אחוז משווי הבית כדי לקחת את הכסף ולסגור בעזרתו את כל ההלוואות הקיימות בחשבונות עובר ושה וכל שאר הדברים.

מאת: עידן שלומןפנסיה04/06/175074 צפיות
שנת 2016 הביאה לא מעט שינויים מהותיים, אחד מהם הוא חוק פנסיה חובה לעצמאים. מה באמת מחייב בחוק הזה? האם קרן השתלמות לעצמאים פוטרת את העצמאים מחסכון פנסיה? אלו הם חלק מהדברים שעולים במסגרת החוק שנכנס לתוקפו כבר בינואר 2017.

מאת: אירה סימנספנסיה26/11/152191 צפיות
אפשר לומר שאנחנו חוווים במהלך חיינו רגע מקצועי משמעותי פעמיים. פעם אחת עם גזירת החוגר בעת השיחרור מצה"ל, ופעם נוספת עם החזרת תג העובד שלנו למעביד בעת שאנחנו לוחצים ידיים ויוצאים אל החופש הגדול באמת – אל הפנסיה. הרגע הזה עבור רבים הינו רגש מרגש ומכונן שכן הם כעת חופשיים, בעלי זמן רב פנוי ועם השאלה מה עושים בבוקר של מחרת. כיום ישנם גופי תעסוקה רבים עבור הפנסיונרים אשר דואגים למלא את לוח הזמנים שלהם ורוב הפנסיונרים מביעים שביעות רצון מהפרק החדש בחייהם.

מאת: נעם צדוק, רו"ח, עו"ד, cisaפנסיה20/08/142977 צפיות
על הממשלה לקדם חקיקה שתגדיר לגופי הפנסיה מסלולי השקעה מובנים באגח שישמשו רק פרויקטי תשתיות לאומיות ודיור להשכרה

מאת: danפנסיה02/06/144443 צפיות
הלוואות לרכישת רכב חדש או משומש היא אחת מן ההלוואות השכיחות בארץ, בעולם המערבי המודרני, רוב המשפחות מחזיקות ברכב פרטי להתנייד בקלות לעבודה או להסעת המשפחה והילדים לטיולים, אירועים וכו'.

מאת: שלום כהןפנסיה17/09/131824 צפיות
צו הרחבה לפנסיית חובה בישראל אשר נכנס לתוקפו בתחילת שנת 2008 חולל מהפיכה במשק הישראלי ותרם לכל שכמיליון שכירים מצאו עצמם לפתע נכללים בהסדרים פנסיוניים. חוק פנסיה חובה קבע כי הפקדה לקרנות הפנסיה או לקופות הגמל אינו עוד הטבה אלא הן חובת המעביד.

מאת: גיל שושיפנסיה20/08/131771 צפיות
פתרונות לפרישה הם עניין למקצוענים. יש לא מעט היבטים כשמדובר על החסכונות הפנסיונים שלכם. החל מבחירה של קרן

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica