קניה חברתית - הדרך לחסוך כסף
בשנים האחרונות יש המון אנשים שרוצים לבצע רכישה עם זאת ש ורק דרך קניה חברתית, עקב זה שקניות חברתיות כמעט תמיד מספקות הנחה גדולה ולא סטנדרטית. בתקופות קודמות גברים ונשים לא הכירו את התופעה שבאה מארה"ב והתפשטה למדינות כמו הולנד, הולנד וצרפת אולם בעשור האחרון הרבה אנשים מכירים את השיטה של קנייה חברתית. יש המרבים לטעון כי דיל יומי זו עבודה בעיניים, לאחר שבזבזו המון כסף של מוצרים שונים וללא ספק שלא היו צריכים לקנות. בעת האחרונה אפשר להשיג בד"כ הנחות גדולות של עשרות אחוזים בהחלט, עקב מטודות הפרסום והמטודה להשיג מאקסימום לקוחות שאתרי קניות חברתיות מציעים לעסקים השונים.
בימים האחרונים אנחנו רואים מגמה שככה"נ תביא לצמיחה כספית גדולה כתוצאה מכך שהרבה קופונים ניתנים לצרכנים באחרת מביצוע קניה חברתית כאפשרות לחסכון כספי, באותה עת למוכרים שבד"כ משתתפים בעלות הקטנה של הקונים. בכדי לצמצם נטל פיננסי עדיף לדלל את ההוצאות שיש לנו על מצרכים שאנו צורכים כתוצאה מכך משניה לשניה. רוב הסיכוים שממחה שגורס על דרך עדיפה יותר למצוא קניה חברתית אופציונאלית מפאת הסיטואציה הפיננסי הקשה בארץ היא לרכוש בהנחה אידיאלית ואפילו באותה עת עם קופונים, היות ואין אלטרנטיבה להצעות מחיר היקרים בחנויות. על אף זה שכמעט תמיד אחר כך כל סוג אחר של קניה חברתית לא יתאים לעידן שלנו, עד הזמן הזה אני גורס שאסור להזניח הרגלי קנייה טובים.
המצב הרגיל בו יש מקרים בהם קיים הצורך האוניברסלי לאתרי קניה חברתית לטענת מומחים שבודקים הרגלי צרכנות הוא מצב שכפי שנדמה לי בעקרון יפסק, אף על פי שטרנדים כמו טרנד לשיחות במכשיר סלולארי בהן בני אדם מרבים לדסקס על דילים יומיים מתקיימים. קשה לגרוס שחשוב לבצע חרם כלכלי על כל תאגיד אינטרנשיונלי, אף על פי שקשה לבדוק את הטיעון הזה בקפדנות. אחר כך הבנתי כי קניה חברתית היא הדרך הנכונה למצוא דילים בדרך טובה יותר מגזירת קופונים מחד גיסא. בשל זה רון שטראוס מציין שחשוב למצוא דילים זולים במהרה ולרכוש במקביל. לא הייתי ממליץ לשוחח על קניה חברתית עם אנשים שמנסים לבזוז את כיסכם, עקב כך שיש גברים ונשים שלא מבינים מה המשמעות הכספית של בדיקה מעמיקה של השוק זול.
דילים יומיים אטרקטיביים
מלבד ההנחות הגדולות, ישנם המון גורמים לכך שנשים וגברים מעדיפים לקנות לעולמים דרך דיל יומי. כפי שהוזכר קניות חברתיות יוצרות עניין מרגש ושיחה בקרב עמיתים ואנשים שמכירים אחד את השני ויכולים לספר על כך ועקרונית לגרום לאנשים שסביבם לרכוש את אותו מוצר. במטרה להביא לידי ביטוי את הרכישה עולה הצורך להגיע למינימום כלשהו של רוכשים, היות וכל עסקה מתבצעת באופן עקרוני ורשמי רק בזמן שיש מספר מינימום מסוים של רוכשים. אתר קניה חברתית בעל אחוזי הצלחה גבוהים של עסקאות מוצלחות זוכה כמובן לאנשים וקהל גולשים אמיתי שיחזור לעשות קניה בשנית ופעם נוספת.
לפי מיטב הבנתי חשוב להקשיב לפרופסור דוד כהנמן שגורס שאם מוצאים קניה חברתית שמהווה הזדמנות לחיסכון כלכלי משמעותי אז צריך לקנות בדקה זו, בניגוד לטענות על הנחות שמוסרים לצרכנים לנצח שלא מאופציה קנייה רשמית במחיר נמוך. לפני הכל חשוב להבין שהשקעה כלכלית בהליך כמו הרשמה לאתר קניה חברתית נחוצה בימים אלה. מחד גיסא לגמרי נשים וגברים מעדיפים חלופה נקיה שתביא ככה"נ לקניה זולה, עקב כך שאם תשוחחו בסלולרי על מבצעים חדשים כמו דילים יומיים שנחשבים אלטרנטיבה עדיפה יותר לקופונים תהיו מרוצים. אך למעשה אין ברירה לקניה שמבצעים באותו זמן בשביל לקנות מוצרים במהירות ובזול. לסיכום החוויה של הצרכן ביוון צריך לצרף התרשמות אופטימלית של בחינה מעמיקה של השוק מקיף על קניה חברתית.