לא פעם אנו מתחבטים בשאלה כיצד לעצב את משרדנו. מסתבר שמלבד היותה של השאלה אסתטית גרידא, מדובר בשאלה על אופיו העתידי של המשרד בו נשכון. העיצוב טומן בחובו מסר ועל כן יש להקדיש זמן מתאים לבחירת עיצוב תדמיתי למשרד. בכל עיצוב ישנה אמירה מסוימת, בין אם האמירה נעשתה במכוון או שמא בטעות- עליכם לזכור כי החלל יביע מסר מסוים. כיצד לעצב את המשרד הבא שלכם, כדי שהנ"ל יביע את המסר המדויק ביותר מבחינתכם?
מסר מדויק משמעו מסר מתאים לקהל ששוהה במשרד. אם מדובר בשורת משרדים חדשה, שמאפיינת חברת סטארט-אפ צעירה ונועזת- כדאי לשקול שילוב חלק מהמסרים הנ"ל בעיצוב. כמו כן ניתן גם לפעול באופן שונה מהמקובל, על מנת ליצור רושם מתאים. לדוגמא- אם נרצה ליצור מסר מיושב ורציני אצל חברה צעירה, נבחר באלמנטים עיצובים מתאימים, דוגמת שילוב עץ אלון בשולחנות המשרדים ובחירה בווילונות ונציאנים מעץ כהה, שמקנים תחושה קצת יותר כבדה ורצינית. חשוב לקחת פרק זמן ולהחליט כיצד לעצב חלל מסוים, בין אם אנו רוצים שהאמירה שהנ"ל ישדר תתאים לאווירה הקיימת כיום ובין אם אנו מעוניינים ליצור תחושה שונה לחלוטין, ע"י שימוש בעיצוב מתאים. פעמים רבות החברות "הצעירות" יותר, דווקא בוחרות בעיצובים שמרניים יותר, כדי לקרב את כניסתם של משקיעים לתחום. מסתבר שלא פעם, עיצוב משרד נכון יכול להיות זרז לחתימת החוזה הבא שלכם עם לקוח/משקיע רציני.
לאחר הקדשת פרק זמן נאות למחשבה על אופיו העתידי של החלל והמסר שאנו מעוניינים שהוא ישדר, יש לקבוע פגישה עם מעצב פנים שיסייע לנו ליצור את התדמית הרצויה למשרד. יצירת תדמית למשרד היא הליך שלם, שמורכב מעבודת המעצב עם הלקוח, על מנת להתאים את העיצוב באופן מדויק לצרכים של הנ"ל. על מעצב הפנים להבין את צרכיו של הלקוח ולנסות לבחור עיצוב מתאים ככל האפשר, תוך הקפדה על הפרטים הקטנים ביותר. למעשה, מעצב טוב נבחן ביכולתו להבין את הלקוח באספקטים שונים, תוך שקלול המידע הנ"ל וניסיון להביאו לשלמות. בחירתו של מעצב פנים, שיהיה ער לכלל הצרכים שלכם, היא אחד המפתחות להצלחתו של תהליך יצירת התדמית למשרד.