ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - 3
ואם יש תודעה אז איך תוכל להעלים את עצמך? כי אם יש תודעה היא כאילו ישות נפרדת מהחומר, נכון? אם יש תודעה זה אומר שהיא ישות נפרדת מהחומר, אם היא נפרדת מהחומר, אז אם תשנה את החומר, אז למה שהתודעה תשתנה? זה כמו היד הזאת והיד הזאת, אם אני אוריד את היד הזאת השנייה תישאר, אם אחליף את החומר, התודעה עדיין קיימת, היא יכולה לחוות דבר אחר, אבל היא עדיין קיימת.
זה דבר ראשון, דבר שני שאמרתי, שאני קודם כול יכול ללמד אותך איך להיעלם, מי שרוצה להתאבד מוזמן לבוא אלי ואסביר לו איך. איך להרוג את התודעה באמת.
שאלה: מהי התודעה?
אליעד: התודעה זה הישות העצמית.
שאלה: עכשיו במקרה אתה גם מכיר מישהו שיכול לגרום לך להרגיש טוב, מבחינה סטטיסטית, אין הרבה אנשים שיכולים לגרום לך להרגיש טוב, במקרה אתה מכיר עכשיו מישהו שיכול לגרום לך להינות מהבית כלא, להינות, לא רק לא לסבול. כי הרבה מלמדים אותך לא לסבול, אך מי יכול לתת לך להינות? איך להינות? על ידי שאני אומר לך אמירה, קח אותה כעיקרון, אם תבין את המציאות הרצון שלך יסתכרן איתה, תהיה התאמה מושלמת, ואז כבר לא ישנה לך שום דבר, שזה כאילו נקרא להעלים את עצמך, מה זה נקרא להעלים את עצמך? הכוונה להעלים את הנפרדות שלך.
שאלה: זה מגיע לשאלה שרציתי לשאול אותך, איך להגיע לחווית האחדות?
אליעד: אז בוא קודם כול נבין מהי חווית האחדות, הסבל נוצר מנפרדות, מהפרדה, מה זאת אומרת הפרדה? שהוא אומר זה טוב לי וזה רע לי ואז הוא סובל, בלי הפרדה של טוב ורע אתה לא יכול לסבול, מסכים עם זה? אם אין טוב ורע, מה מרגישים? כלום, מרגישים שלמות, מרגישים אחדות, זה לא שאתה מרגיש רק טוב, אתה אמור להרגיש גם טוב וגם רע.
שאלה: איך אתה מרגיש את זה?
אליעד: אני קורא לזה רגש של שלמות, שהכול טוב לך לא בגלל שאתה רוצה אותו, אלא בגלל שאתה לא מתנגד אליו. נגיד אתה רוצה משהו ולא מביאים לך, וטוב לך. אבל תאר לעצמך שאתה יכול להגיע למצב, שכול מה שקורה לך אתה תמיד רוצה, מה זאת אומרת, האם אני תמיד רוצה את זה? כן, אני אביא אותך למצב שלא יהיה לך התנגדות רצון. עכשיו אתה שואל איך להגיע לזה, התשובה פשוטה, זה עניין של הבנה, ככול שאתה מבין את המציאות טוב יותר ככה אתה יותר חי איתה בשלום, תבין שכול המציאות זה הרצון שלך, ובסוף התהליך אתה תחווה שכול המציאות זה הרצון שלך, אני רוצה את זה, כל המציאות, זה כאילו יוציא אותך מבחוץ וייתן לך להסתכל על הכול.
שאלה: הבנתי שאתה יכול להביא אותי למצב שכול מה שאני רוצה קורה.
אליעד: שכול מה שאתה רוצה קורה וכול מה שקורה אתה רוצה. משני הצדדים. שיש התאמה מוחלטת בין הרצון לבין מה שקורה, כאילו אתה נמצא מחוץ למציאות כולה, אני יכול ללמד אותך מה הכפתור שתלחץ עליו כדי שתוכל להעלים את עצמך. איך להעלים את עצמך? מצד האמת אתה קיים לנצח, אבל בו זמנית אתה לא קיים בכלל, אף פעם. רבי נחמן בסיפור שלו על הקבצנים אמר, אני זקן וחי אין סוף זמן ובו זמנית עדיין לא נולדתי, אני גם קיים לנצח וגם לא נולדתי, אתה מצד האמת גם קיים לנצח כול הזמן, רק מחליף צורות, ובו זמנית אתה גם לא קיים בכלל, לא היית קיים וגם לא תהיה קיים, אף פעם.
מה שקורה כרגע זה שהתודעה שלך שכול מה שהיא חווה זה רק את הרובד של הקיים לנצח, שאתה אומר אני, אני קיים, נכון? אתה לא מצליח להתחבר לחלק הלא קיים שבך, מה זה לא קיים? איך אני לא קיים? אתה לא מצליח לחוות את הלא קיים, את הכלום, ויש דרך להעלים את עצמך, והמשחק זה שאתה בשני הצדדים בו זמנית, גם קיים וגם לא קיים. כמו שאמרתי הרבה פעמים, כמו משחק שאתה משחק עם מישהו, שמצד אחד אתה רוצה לנצח ומצד שני לא אכפת לך אם תנצח אותו. וזה נקרא הנאה, מהי הנאה? שגם אתה רוצה לנצח וגם לא אכפת לך עם תנצח במשחק.
מה זה נקרא חווית האחדות? פירושו שבו זמנית אתה חווה שני חוויות הפוכות, שאתה מצד אחד קיים - אוכל, שותה, מדבר, עושה, ומצד שני אתה חווה שאתה לא קיים בו זמנית.
עכשיו השאלה היא איך אני יכול לחוות את האחדות שאני גם ישנו וגם איננו בו זמנית, לחוות? התשובה זה על ידי הבנה, הבנה של מה? אז אני מגלה לך שמצד האמת כרגע אתה גם קיים וגם לא קיים. עכשיו אם תחקור את הנושא הזה ותתבונן בו ותבין אותו אז תחווה אותו, ואם לא, לא תחווה אותו. אחר כך אני אסביר לך זאת בצורה פרקטית, אבל קודם כול תבין את דרך החשיבה.
שאלה: בעצם ההבנה היא הפיתרון. כדי לחוות את חווית האחדות עלי להעמיק ולהבין, ולהתחבר לשכל הזה?
אליעד: להבין את זה, לא להאמין, להבין, להאמין זה לא יעזור לך. כמו שאתה רואה אותי כך אתה צריך לראות שאתה גם קיים וגם לא קיים, לראות את זה.
שאלה: אבל אתה לא יכול לראות את זה.
אליעד: התחלת? איך אתה יודע שאתה לא יכול לראות? אולי אתה לא יודע איך? אתה יכול באמצעות השכל, לחשוב לחשוב ואז הופ, לראות בשכל, שזה הרבה יותר חזק מלראות בעין. נגיד שאתה אוהב מישהי, אתה רואה שאתה אוהב אותה? אבל אתה לא רואה את זה בעין, אבל אתה רואה שאתה אוהב אותה. אתה גם חווה את זה.
שאלה: אתה מרגיש.
אליעד: מבחינתך לא אכפת לך איך אתה רואה
שאלה: האם אני צריך להתנתק מהחושים?
אליעד: לא, זה לא להתנתק, זה בנוסף, אני לא נגד החושים, רק תפעיל את השכל, אם תפעיל אותו תגלה את האמת. שהאמת היא שהכול אחד, שזה קיים וגם לא קיים בו זמנית. ככול שתבין את זה יותר כך תחווה את זה יותר.
שאלה: אז איך בעצם אני מעמיק את ההבנה הזאת?
אליעד: יפה, עכשיו בו נלך לצעדים הקטנים, ההבנה הזאת בקצה הכי גבוה שלה, זה להבין שהיש והאין הם אחד, הדבר הכי הפוך בעולם זה יש ואין, שני הפכים, יש אין, יש אין, הרעיון הזה שהיש והאין הם אחד בא לידי ביטוי בכול התחומים בחיים, לדוגמא אם אתה רוצה לעשות משהו ויש לך התלבטות, ואתה מפעיל את השכל ואומר, רגע זה לא משנה אם אני יעשה את זה או לא יעשה, זה נקרא יש ואין, מצד אחד אני רוצה לעשות את זה ומצד שני זה לא משנה, מה שאני בעצם בא לאמור שברמה היום יומית ככול שאתה מצליח יותר להבין את המציאות, בפשוטו, מה אני רוצה? למה אני רוצה? מה הסיבה? למה אני מרגיש את זה? ככה בדברים פשוטים, זה מחבר אותך לתוך עצמך, בסוף בסוף בסוף אתה תתחבר לתוך הכלום שבך.
אתה רוצה להעלים את עצמך תתחיל להיות אמיתי, אם תתחיל להיות אמיתי, מה זה להיות אמיתי, מה אני באמת רוצה? למה אני רוצה את זה? למה אני חושב על זה? מה אני מרגיש בזה?
שאלה: זאת אומרת לסיבה הראשונה.
אליעד: לחפור פנימה, עד שאתה מבין באמת מה הכי חשוב. למה אני באמת רוצה את זה, האם אני באמת רוצה את זה או בגלל שאמרו לי שכדאי לי? האם זה רצון שלי או של אחרים שהלבישו עלי? אם אתה עושב את זה, בסוף, בסוף, בסוף, אתה תגלה דבר והיפוכו, תגלה שמצד אחד אתה לא רוצה שום דבר, הכול טוב לך, ומצד שני אתה רוצה מלא דברים. ולמרות שזה לא הגיוני, כי אם אני לא רוצה שום דבר, איך אני רוצה המון דברים? אתה תראה שזה ככה.
וכשתגלה את זה, אז אתה גם תחווה את זה, אתה תמשיך לרצות וגם תהיה מחובר לזה שלא אכפת לך.
שאלה: אתה יכול לכוון אותי בצורה סימולטנית, לדבר אחד כדי לראות.
אליעד: בכול נושא, בכול דבר שאתה רוצה, תגיד במה רע לך?
שאלה: בעיה חברתית.
אליעד: תשאל למה רע לך? בגלל בעיה חברתית. למשל רע לך כי אין לך חברים, לדוגמא חברים שלי לא באים לבקר אותי. עכשיו בו נחשוב, יש תודעה שחווה שאין לה חברים או שהם לא מדברים איתך, למה רע לתודעה? בגלל שאין חברים? לא, בגלל שהיא לא רוצה את המצב עם החברים, יש הרבה אנשים שיותר טוב להם לבד, הם אומרים שיותר טוב שלא יבלבלו לי את המוח, אני רוצה את השקט שלי, שלא יפריעו לי. יש כאלה שרוצים הפוך שרוצים הרבה חברים.
שאלה: זאת אומרת שהתודעה שלי סובלת בגלל שהיא לא רוצה את המצב שחברים לא באים אלי?
אליעד: את המצב באשר הוא. וזה לא משנה מה קורה עם החברים
שאלה: אז איך אני חופר פנימה.
אליעד: כאשר אתה שואל את עצמך, למשל החברים החרימו אותך, אתה שואל למה רע לי? למה החרימו אותי? ואז תשאל את עצמך, למה בכלל אני רוצה את החברים האלה? למה אני רוצה אותם? כי כשאני איתם אני מרגיש טוב, ולמה זה גורם לי להרגיש טוב?
שאלה: כי הם נותנים לי פידבקים.
אליעד: רגע תתרכז, למעשה אתה לא רוצה אותם, אלא אתה רוצה פידבקים.
שאלה: נכון, זאת לא האמת
אליעד: קודם כול תבין מה אתה רוצה, אם הייתי לוקח טייפ ומקליט פידבקים "מושה אתה הכי חכם, מושה אתה הכי טוב" שם לך את הטייפ בבית ומשמיע לך, האם היה עושה לך טוב?
שאלה: לא, כי זה פחות אמין
אליעד: אתה רוצה פידבקים שיהיו אמינים, זאת אומרת שאתה רוצה את החברים או את הפידבקים האמינים?
שאלה: פידבקים אמינים
אליעד: עכשיו, למה אתה רוצה פידבקים אמינים, מה הפידבקים האלה נותנים לך? להעריך את עצמך, זאת אומרת מה אתה רוצה, את החברים, את הפידבקים או להעריך את עצמך?
שאלה: להעריך את עצמי.
אליעד: אתה מבין שאתה לא רוצה את החברים?
שאלה: כן
אליעד: אתה היית תקוע עם החברים, בשעה שבסך הכול רציתי להעריך את עצמך. אתה מתלונן אין לי חברים, אני לבד, אבל מה בסך הכול אתה רוצה, לאהוב את עצמך. אתה רוצה להגיע למצב שתוכל להסתכל על עצמך ולהגיד, אני אוהב את זה. וכול מה שאתה רוצה זה לאהוב את עצמך. זאת אומרת שזה בכלל לא קשור לחברים, אז מה באמת אתה רוצה? תשים לב בסוף כולם רוצים את זה
שאלה: אני רוצה לאהוב את עצמי.
אליעד: יפה, בעצם מה עשינו עכשיו, עשינו ברור של האמת, בירור הרצון, מה פירוש בירור הרצון?
שאלה: שאתה אומר אמת, האם אתה מתכוון שהאמת זה הרצון הראשון?
אליעד: אני אשאל אותך שאלה, נגיד שעכשיו אתה רוצה לאהוב את עצמך, והחברים שמפרגנים לך גורמים לך לאהוב את עצמך, ואתה אומר אני רוצה חברים, האם זה אמת או לא אמת?
שאלה: לא אמת
אליעד: למה? כי מה אתה באמת רוצה? אתה מבין מה זה נקרא אמת?
שאלה: כן
אליעד: מה הבנת?
שאלה: כדי לדעת את האמת צריך לבדוק את הרצון, להבין שמה שאני רוצה זה לא את החברים שמפרגנים אלא לאהוב את עצמי.
אליעד: פשוט תהיה אמיתי עם עצמך. איך גילינו מה אתה רוצה, פשוט שאלנו מה אתה רוצה, עד שהגענו לרצון הראשון.
קודם כול הגעת להבנה שהחברים לא חשובים לך, אתה טיפוס שלו אכפת לו מחברים, אתה לא בטראומה? אתה לא טיפוס חברותי, אלא טיפוס אגואיסטי שרוצה להרגיש טוב והחברים עוזרים לך להרגיש טוב, אבל אתה לא רוצה חברים.
מה זה אומר בעצם, שנפטרנו מהסיפור של החברים. עכשיו השאלה היא איך אתה יכול לגרום לעצמך שתאהב את עצמך? וכמובן צריך לחקור פנימה יותר, ולמה אני רוצה לאהוב את עצמי? אני אומר לך שאם תבין את כל התהליך אז יהיה לך טוב.
אני רוצה לחזור על התהליך, היינו בנושא החברים, והבנו שהבעיה לא בגלל החברים אלא הבעיה היא שהאדם לא רוצה את המצב, באותה מידה זה יכול להיות הפוך שיש לו חברים והוא לא רוצה חברים.
הוא יכול להיות בזוגיות ולא לרצות את המצב או לא להיות בזוגיות וגם לא לרצות את המצב. ואז שאלנו למה בעצם האדם רוצה חברים, כי הם מפרגנים לו, ולמה הוא רוצה שיפרגנו לו? כי הוא רוצה להעריך את עצמו, ולמה הוא רוצה להעריך את עצמו? כי הוא רוצה לאהוב את עצמו. עכשיו השאלה היא האם יש דרך עוקפת שהאדם יוכל לאהוב את עצמו בלי חברים? והשאלה הפנימית יותר היא למה האדם רוצה לאהוב את עצמו? או במילים אחרות למה הבן אדם לא אוהב את עצמו? עכשיו כדי שבן אדם יוכל לאהוב את עצמו הוא צריך להבין את המנגנון הרגשי של עצמו, מה הבנת?
שאלה: הבנתי שהחברים גורמים לי לאהוב את עצמי, ואני צריך ללמוד איך אני גורם לעצמי לאהוב את עצמי בדרך עוקפת, בדרך עם פחות אנרגיות.
המאמר מאת מאמן אימון אישי + ייעוץ אליעד - www.EIP.co.il
הכנס לאתר ותהנה מעוד ייעוץ אישי בנושא תודעה, רוחניות, פירוד, מוות, אהבה עצמית ועוד ...