בין הסקפטיקאים (חלקם בעלי אינטרס כלכלי מובהק להיות סקפטיקאים) שאמרי ש"פרסום באינטרנט" זו בועה שתתנפץ לנו בפרצוף בתוך שנתיים, לבין האפוקליפטיים שלא דיברו בכללעל הפרסום באינטרנט אלא על האינטרנט בכלל כבועה שתתנפץ לנו בפרצוף, היו גם הרבה שהעריכו כי האינטרנט יהפוך לכלי התקשורת השלט בחיים המודרניים ולכן לא יהיה לו מחליף וכפועל יוצא מכך, ההצלחה המסחרית של מי שמנהל מערך פרסום באינטרנט (ועושה זאת בצורה נכונה) היא מובטחת.
פרסום באינטרנט הוא מדיד כלומר: קל למדוד את התוצאות באופן מיידי ביחסלשאר המדיות וכן לא רק שקל למדוד הצלחה בעקבות קמפיין, ניתן למדוד הענות ספציפית לכלכ באנר ולכל עמוד אינטרנט כך שזו בעצם מדיה אשר לא רק מוכיחה את עצמה בקמפיין זה או אחר, היא מדיה שממנה ניתן ללמוד רבות על התנהגות הצרכים, כללי הצריכה שלהם, התגובה שלהם למסרים מסוגים שונים ועוד. פרסום באינטרנט מאפשר לכל חברה אשר מנהלת מערך פרסום באינטרנט לעקוב אחר תוצאות ולראות בבירור נתונים שלא היו נגישים בדרכי פירסום חלופיות.
פרסום באינטרנט נחשב לפירסום ויראלי ואתם בוודאי תשמעו את המושג הזה הרבה. פירסום ויראלו משמעו פירסום שמתפשט - כמו וירוס ברחבי הרשת. פרסום באינטרנט מתבצע באמצעות הצפת תכנים במדיות חבריות ומכן בא אפקט הויראליות. רשתות חברתיות, פורומים, בלוגים ועוד... אנשים מעבירים לחברים שיעבירו לחברים שיעבירו לחברים... תוכן שהוכנס לאינטרנט יכול להגיע אל מאות ואף אלפי גולשים בתוךשעה מאחר ומשתמשים מעבירים, כל אחד לרשימת תפוצה גדולה, וכן נוצר האפקט הויראלי.
פרסום באינטרנט הוא פרסום בתקציב נמוך ביחס לשאר המדיות ולכן מהווה יתרון כאשר מדובר על ארגונים ציבוריים וארגונים שפועלים לא למטרות רווח ואין להם תקציב פירסום גדול. כמו כן, פרסום באינטרנט הוא נחלתם של עסקים בינוניים, חדשים וקטנים, עסקים ניסשתיים אשר לרשותם לא עומדת מחלקת שיווק מיומנת או משרד פירסום הרעב להצלחה שאמור לגזור קופונים מתוך תקציב שמן. פרסום באינטרנט הוא בפירוש פרסום המתאים לכל כיס וזאת בעקבות המודל המאפשר למפרסמים לשלם רק עבור תוצאות: המודלים של קמפיינים ממומנים במנועי חיפוש, לפיהם בעל האתר משלם למנוע חיפוש רק במקרה שהוא הביא להם לקוחות (גולשים) וכן המודלים של באנרים באתרים שונים אשר פועלים על המודל של PPC גם זה מושג שתתקלו בו הרבה - זה מודל לפיו הלקוח משלם לבעל המדיה רק עבור מספר הפעמים בהם הגולש נכנס לאתר שלו או לעמוד הנחיתה שלו - משמע מודל של תשלום בעבור תוצאות.
טיפים כללים לכל מי שעוסק בקמפיין פרסום באינטרנט או מתכנן אחד בקרוב: היו ממוקדים. אל תתפזרו. יש כיום מיליוני גולשים ברשת ואלפי אתרים בעברית. אתם לא יכולים להשקיע בכולם. תתרכזו בקהלים הרלוונטיים ואתרים העיקריים עבורכם. היו מאוד מאוד תמציתיים-האינטרנט היא מדיה דינאמית, תזזיתית... אין מקום להרחיב ולהלאות, אין מקום להיות יצירתיים ומיוחדים מידי ובוודאי שלא אמנותיים, אף גולש לא יתעכב על מסר פירסומי יותר משתי שניות אם הוא לא ברור. פרסום באינטרנט הוא נגד מירוץ השעון.
אם אתם דואגים לעתידו של האתר שלכם, הגיע הזמן לפעול! ישנם כלי שיווק באינטרנט שיכולים לעזור לכם להשיג תוצאות מיידיות - והכיף הגדול הוא שהם לא עולים כסף! כתיבה שיווקית היא אחת מהם. כתיבה והפקה של תכנים שיווקיים הם אינם תהליכים פשוטים עבור אנשים שלא מגיעים מתחום השיווק, אך אפשריים עם קצת מאמץ ומחשבה. הפצת תכנים שיווקיים היא בחינם! אפשר לפרסם מאמרים שיווקיים בבלוגים, רשתות חברתיות, אתרי מאמרים ועוד.
ישנם גם כלים בתשלום שיבטיחו לאתר שלכם עתיד טוב יותר. אם זה נניח בתהליך בניית אתרים או אחסון אתרים שאתם מחליטים כי לאתר שלכם יש ייעוד מכירתי באינטרנט - אז כל תהליך העיצוב והבנייה יתבצע בהתאם. אם אתם שואפים לסחור ברשת, כדאי שתכירו טוב את השוק בו אתם מתחרים, ישנם הרבה אתרים שסוחרים בדיוק כמוכם! קידום אתרים הוא פתרון יעיל עבורכם. אם אתם רוצים להכיר את הנושא לעומק, הרשמו לבית ספר ללימודי אינטרנט ולמדו קורס קידום אתרים מקצועי. שם תוכלו להשיג את כל המידע והכלים הדרושים עבורכם.