השאלה האם או מדוע צריך בכלל לבחור כיום שירות קידום אתרים הינה שאלה מיותרת. כל מי שמבין ולו במעט באינטרנט כיום יודע שאי אפשר או אין טעם להעלות אתר אינטרנט לרשת מבלי להשקיע בערוץ של קידום אתרים ולכן כל מי שרוצה לקדם את האתר שלו זקוק לאנשי קידום אתרים בכדי להבטיח את הקידום המקסימאלי עבור האתר. החל מהתחרות שיש כיום ברשת האינטרנט העולמית ועד לתחרות שיש כיום על ליבם של הגולשים במסגרת רשת האינטרנט המקומית, מנועי החיפוש בוחרים להציג לגולשים עשרות, מאות ואף אלפי תוצאות תואמות לכל חיפוש רק שהסדר בו מוצגות התוצאות הוא זה שחורץ גורלות.
קידום אתרים הוא שירות כל כך נחוץ מאחר והאתרים המתאימים לאנשים אינם מוצגים להם זה לצד זה כפי שמוצר מאותה קטגוריה מוצגים על מדפים בחנויות. אין שום מספור או הצגה לפי האל"פ בית. מנועי החיפוש מתעדפים אתרים מסוימים על פני אחרים ולאלו אשר אינם מגיעים לעמודים הראשונים של התוצאות בדפי תוצאות שלך מנועי חיפוש אין כל סיכוי להצליח. לכן, קידום אתרים הוא השירות לו זקוקים מנהלי אתרים אשר רוצים לדחוף את האתר שלהם. מומחה לקידום אתרים הוא אדם בעל הכשרה בתחום של קידום אתרים, ניסיון מוכר וידע תיאורתי לגבי כל הכלים, השיטות, המגמות והטרנדים החדשים בעולם האינטרנט בכלל ובפרט בתחום של קידום אתרים. זהו אדם אשר מתמחה בקידום בכל הערוצים: קידום אורגני, קמפיינים ממומנים במנועי חיפוש וכן חילופי קישורים ושיתופי פעולה.
טיפים לבחירת אנשי קידום אתרים:
אז נכון, כפי שצוין תחילה, איש קידום אתרים הוא אדם בעל השכלה, ידע עיוני וניסיון עשיר בתחום של קידום אתרים ברשתות האינטרנט אבל כמו בכל תחום אחר וגם בתחומים משיקים באינטרנט - לכל איש קידום אתרים יש ניסיון בתחום ספציפי או חוזקות בתחומים ייחודיים או נישתיים. עליכם לגלות מהן החוזקות של אותו מקדם אתרים או לחילופין - לחפש מראש מקדם אתרים אשר מתמחה בתחום העיסוק שלך לדוגמה: כאשר מעלים אתר בינלאומי באנגלית או כל שפה אחרת,אתר אינטרנט המיועד מראש לגולשים ממדינות אחרות, חשוב לאתר שירות קידום אתרים אשר המתאים לרשתות בינלאומיות. חשוב למצוא מקדם אתרים אשר דובר אנגלית ועוד שפות זרות כשפות אם ויש לו ידע והבנה נרחבת לגבי הרשתות המקומיות בכל מדינה בה אתם רוצים לקדם את האתר.
פרט לכך שאנשי קידום אתרים מקצועי חייבים להיות בעלי הבנה וניסיון פרקטי באותה רשת בה אתם מבקשים לקדם את האתר שלכם, הם טובים מבחינתכם כאשר יש להם ניסיון בתחום העיסוק שלכם או בסוג האתר כלומר - אנשי קידום אתרים שבעלי ניסיון עשיר בקידום אתרי סחר אלקטרוני עדיפים על אנשי קידום אתרים ללא ניסיון קונקרטי בסחר אלקטרוני או יועץ קידום אתרים בעל ניסיון בקידום אתרי בריאות ואתרי תזונה, אשר מכירים את האתרים המתחרים, את הפורטלים המרכזיים, את מילות המפתח המחופשות בתחום וכו' – הם האנשים המתאימים ביותר.
אם יש לכם אתם או אתם לקראת הכנות לבניית האתר שלכם - ודאי שכבר התחלתם לחשוב היכן תעצבו את האתר וכיצד יתבצע שירות עיצוב אתרים עבור האתר שלכם. אם אינכם נמצאים בתחום או מכירים אותו מעבר להכרה בסיסית - אתם לא יודעים כי יש הרבה מעבר לשירותי עיצוב אתרים . לאחר שלב העיצוב מגיעה המשימה החשובה באמת - פרסום באינטרנט . האתר שלכם צריך להתפרסם ברשת, ואתם לא תמיד יודעים כיצד לבצע זאת. מלבד שירותי קידום אתרים, שיטה מוכרת שכבר פרטנו לעיל, תוכלו להשתמש בכלים נוספים: פרסום בגוגל - המתבסס על פרסום באמצעות מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם, גוגל, שיווק באינטרנט - בשילוב פרסום של תכני כתיבה שיווקית התורמים לבניית המותג שלכם ברשת ושיווקו. ומה עוד? אנשי מקצוע בתחום יוכלו לתת לכם חוות דעת מקצועית. אך אם אתם אוהבים לפעול באופן עצמאי בשטח, אתם יכולים ללמוד קורס קידום אתרים ולבצע קידום לבדכם לאתר.