כתיבה שיווקית היא חוד החנית של עולם התוכן באינטרנט. בעזרת כתיבה שיווקית ניתן לפתות את הלקוח הפוטנציאלי לרצות לרכוש את המוצר שמציע אתר האינטרנט בו הוא גולש כרגע. שיווק הוא הרצון למכור יותר. המטרה הראשונה היא ליצור הזדהות עם המוצר הנמכר, המטרה הסופית הנכספת, היא להגדיל את המכירות. כתיבה שיווקית היא האמצעי היעיל לעשות זאת באינטרנט.
קיים הבדל מהותי בין כתיבת מאמרים באינטרנט לבין כתיבה שיווקית. בעוד שהראשונה נועדה לתת מידע כללי, אינפורמטיבי, בלי אג'נדה נסתרת או מטרה מסחרית, הרי שכתיבה שיווקית מטרתה אחת: למקד את הגולש במוצר, בחברה, באובייקט אותו אנו רוצים לשווק.
כתיבה שיווקית נכתבת לפי כללים שונים מכתיבת תוכן רגילה. עליה, בסופו של דבר, להשאיר את הגולש באתר המבוקש. עליו להסתקרן ולבקש לקרוא עוד. כדי שכתיבה שיווקית באינטרנט תהיה יעילה עליה להיות מתוחכמת, מעניינת ולא בוטה. המומחה בכתיבה שיווקית יודע לכתוב ממוקד ורלוונטי ויוצר מיתוג חדש, עניין וסקרנות רק באמצעות מילים. הוא מתמקד בלקוח ובמוצריו. באמצעות כתיבה שיווקית, הוא מושך את הקורא ומזמין אותו להיכנס לעומק האתר וללמוד עוד על החברה ועל מוצריה.
כאשר אדם גולש בין אתרי האינטרנט הוא כמו פוסע בין מדפי הסופר מרקט ומנסה לבחור. באמצעות כתיבה שיווקית מקצועית, אפשר לגרום לגולש להושיט את היד ולבחור באתר הרצוי, למצוא בו עניין, להישאר בו ולקנות את הרעיונות או המוצרים שהוא מציע. כתיבה שיווקית כוללת את התוכן המילולי, את העיצוב של העמוד: גודל הגופנים, הצבעים, סידור העמוד וכל מה שיתרום לאטרקטיביות ולנגישות של האתר.
אתר אינטרנט בעל שאיפות מסחריות או מטרות פרסום אחרות, לא יכול להרשות לעצמו אי התאמה לעולם התוכן הנוכחי ולהתקיים ללא כתיבה שיווקית מתאימה.
כתיבה שיווקית היא כלי חשוב לכל אלו המנהלים קמפיין שיווק באינטרנט - אך לאלו העוסקים דווקא בתחום פרסום באינטרנט נחשבת הכתיבה השיווקית שולית יחסית, משום שעיקר עבודתם מתרכזת בכלי פרסום בגוגל , קידום אתרים ואחרים. קורס קידום אתרים לדוגמא הוא קורס המהווה כבסיס לכל אלו אשר מעוניינים להיכנס לעולם העסקי ברשת - ומומלץ לכם בתור בעלי אתרים או בעלי מקצוע בנישות אינטרנט אחרות כמו בניית אתרים או עיצוב אתרים - להכיר מקרוב גם את העולם הזה.