קשה מאוד לדמיין את האינטרנט כפי שאנחנו מכירים אותו כיום ללא גוגל. רבים אף מרחיקים לכת ואומרים שגוגל זה בעצם האינטרנט. הרי כאשר אנחנו רוצים לחפש דבר מה באינטרנט, מעטים האנשים שלא ייכנסו לגוגל כברירת מחדל לשאלה שיש להם. בגוגל השכילו למנף את העוצמה הכבירה שלהם ולהציע פלטפורמות פרסום בגוגל, תוך ציון בפני הלקוח שהעוצמה שלהם זה הרווח שלו.
אם לומר את האמת, פרסום בגוגל הוא לא פשוט כפי שהם מציגים אותו. הוא מערב בתוכו מגוון רחב של מושגים והתניות שלבעל עסק ממוצע שמחפש פרסום בגוגל אין יכולת להבין, שלא לדבר על זמן. כשאומרים פרסום בגוגל מתכוונים בעיקר לשירות הפרסום של גוגל, "גוגל אדוורדס". (נוסף לשירות זה יש שירות פרסום בגוגל "אדסנס"). שירות זה (אדוורדס) מציע בעצם למפרסם פרסום ממוקד לפי מילות מפתח שיוזנו על ידי הגולשים. פרסום בגוגל אדוורדס פועל בצורה כזו שהמפרסם בוחר את כל מילות המפתח שקשורות למוצר או לאתר אותו הוא רוצה לפרסם, וגוגל בעצם אמור למקם את המודעה של המפרסם ברגע שמילות החיפוש הוקשו.
פרסום בגוגל אדוורדס מאפשר למפרסם לא רק לבחור את מילות המפתח אלא גם לבחור מי מקיש את מילות המפתח. זאת אומרת, שאם אני רוצה לפרסם "אוכל לכלבים", אני רוצה שהמודעה שלי תפורסם רק כאשר מישהו מישראל מקיש את מילות המפתח, ולא מכל העולם. זו אחת היתרונות של פרסום בגוגל.
פרסום בגוגל בכלל ובאדוורס בפרט, מתומחר בין השאר לפי גודל קהל היעד אליו המפרסם רוצה להגיע. לצורך המחשה, פרסום מילות מפתח "אוכל לכלבים" עבור גולשים מכל העולם יעלה הרבה יותר כסף מאשר מיקוד בגולשים מישראל בלבד. אפשר להשוות שיטת פרסום בגוגל זו לפרסום בעיתונות – פרסום בעיתון ארצי יקר יותר מפרסום בעיתון מקומי, ולכן ההבדל בתמחור הפרסום.
אז מה עוד חשוב לדעת על פרסום בגוגל בפרט ועל פרסום באינטרנט בכלל? ששני אלו שזורים אחד בשני, ונוסף על כל - יש שירותים נוספים שאתם בתור אנשים המחזיקים אתר אינטרנט או מתכננים להעלות אחד לאוויר חייבים להכיר: עיצוב אתרים , קידום אתרים , שיווק באינטרנט , כתיבה שיווקית , קורס קידום אתרים ועוד. אלו הם רק חלק מרשימה ארוכה של שירותים שיכולים לעניין אתכם ולהפוך את האתר שלכם ליעיל יותר וטוב הרבה יותר. אז קדימה - לעבודה!