בלתי ניתן כיום לדבר על אינטרנט וניהול אתרים מבלי להעלות לדיון את הנושא של קידום אתרים. אנשים מקימים אתרים מתוך אינטרס אידיאולוג ובעיקר מתוך אינטרס כלכלי והוא שהגולשים יגיעו לאתרי הבית של חברות מסחריות ויחשפו את החברה בפני קהל יעד חדש או שאנשים יגיעו לאתרים בכדי לקרוא מידע חדשותי או מידע רלוונטי בתחומים מסויים ותוך כדי הקריאה יחשפו גם לפרסום באתר וכך הנהלת האתר תהנה מכספי המפרסמים. כל מודל הקיים כיום באינטרנט נשען על הצורך של האתר בתנועה ערה של גולשים. תנועה ערה של גולשים אפשרית רק כאשר האתרים נהנים ממנגנון קידום אתרים ועבור מי שעדיין לא הבין מה זה כולל או מה בדיוק הקשר בין הצלחת האתר לבין קידום אתרים - מוזמן לקרוא את המאמר הבא בנושא קידום אתרים.
קידום אתרים - רקע:
קידום אתרים הוא שם כללי למגמות שונות הפועלות באינטרנט בכדי לשפר ביצועים של אתרים על פני המתחרים. מאחר וגולשי האינטרנט אינם מכירים את כל האתרים הקיימים וגם כשהם מכירים הם אינם זוכרים או שהם מתעצלים להקיש את הצירוף המלא של האתר - הגולשים נעזרים במנועי חיפוש בכדי לחפש אתרים או ישירות חומר רלונטי. אנשים מחפשים נושאים שונים ומגוונים כגון שמות של סלבריטאים, חברות תעופה, מעצבי פנים, חברות הדברה ועוד ועוד. מנוע החיפוש מבצע מיידית את השכלול ומאתר את כל האתרים הרלוונטיים לנושא החיפוש. מאחר ויש כיום אלפי אתרים כמעט בכל תחום - יש תחרות בין האתרים מאחר ומנוע החיפוש מגיש רשימה המסודרת בצורה כרונולוגית מהרלוונטיים ביותר ועד הכי פחות (על פי החישוב של מנוע החיפוש). קידום אתרים נועד להגביר את הסיכוי של אתרים מסויימים לעלות בראש רשימת התוצאות אחרת - איש לא יגיע אליהם.
קידום אתרים - פיתרונות:
קידום אתרים הוא תחום עיסוק חדש אשר תפש תאוצה בעשור האחרון וככל שיש יותר אתרים באינטרנט (אתרים חדשים נבנים ומועלים לרשת על בסיס יומי) כך יש תחרות גדולה יותר בין האתר ולכן הביקוש לפיתרונות קידום אתרים נמצא במגמת עליה תמידית. בין השיטות האפקטיביות ביותר אשר קיימות בתחום של קידום אתרים ניתן למנות את שתי השיטות הבאות: קידום אתרים באמצעות קמפיינים ממונים במנועי החיפוש וכן קידום אתרים בצורה אורגנית, היינו באמצעות תוכן האתר.
קידום אתרים - האופציות העומדות לרשותכם:
יש כיום חברות רבות המציעות שירותי קידום אתרים בתשלום ובעיקר על בסיס אחוזים מהצלחת האתר לאחר הקידום וכמו כן, חברות בניית אתרים אשר עוסקות בבניית אתרים, אחזקת אתרים, עיצוב אתרים וגם, בין היתר, קידומם ברשת. כמו כן, יש כיום מקדמי אתרים מנוסים אליהם אפשר לפנות ישירות לקבלת סיוע חיצוני וכן ניתן להעסיק עובד במשרה חלקית או מלאה בתפקיד של מקדם אתרים. פיתרון קידום אתרים הוא תלוי היעדים והמטרות של כל חברה בנפרד וכן תוצאה ישירה של התקציב שהוקצה לפרויקט.
ומה עוד צריכים לדעת לפני שיוצאים לדרך? עיצוב אתרים הנו מרכיב משמעותי בהצלחה של האתר שלכם. אתר שלא זוכה לעיצוב נקי ומוקפד - עלול לאבד מכמות הכניסות היומיות שלו. מאידך, כל מי שדואג לאתר שלו בתכני כתיבה שיווקית מגדיל את הסיכוי של הגולשים שלו להישאר ולשוב ולבקר באתר. לכן יש לדאוג לאיזון מסוים בין השיווק והעיצוב, על מנת לנהל נכונה את תקציב הקמפיין שלכם - פרסום באינטרנט זה לא דבר קל אך בהחלט אפשרי.