"אנשים נכנסים אל האתר שלי, אבל כמו שהם נכנסים ככה הם יוצאים"
"האתר שלי מקודם בגוגל, אבל זמן השהייה הממוצע בו מאוד קצר, נכנסים ויוצאים"
נמצאים בנקודה הזו ? רצוי שתמשיכו לקרוא !!!
כשאנו מקימים אתר, באם מדובר באתר תדמית או אתר מכירה, אנו מייעדים אותו למטרה מסוימת. אנו רוצים שלקוחות פוטנציאלים יפנו אלינו, חשוב לנו שפעולה כלשהי תתבצע באתר, קוראים לזה יחס המרה ואם הוא לא עובד, כל המטרה של האתר אינה רלוונטית.
יחס המרה הוא למעשה אחוז הגולשים (מבקרים) הנכנסים לאתר ומבצעים בו פעולה כלשהי, ביחס למטרת האתר. הפעולה יכולה להיות הורדה של קובץ, השארת פרטים, הרשמה לאתר או כל פעולה שלשמה האתר הוקם. אם אחוז מבצעי הפעולה קטן משמעותית ביחס לכניסות, הרי שיש בעיה ביחס ההמרה.
איך משפרים יחס המרה?
- בשלב הראשון חשוב לעצור ולהבין האם הקונספט של האתר משרת את המטרה. זה הזמן לשים לב לזרימה של הכפתורים ולסידור שלהם, את מה פוגש הגולש וכמה נוח לו להתמצא. זמן השהייה של גולש ממוצע קצר מאוד ולכן מילת המפתח חייבת להיות פשוטה. יש לעשות הכול בכדי להוביל את הגולש ליעד בצורה הברורה והבהירה והקצרה ביותר. חשוב מאוד להתבונן באתר מנקודת מבטו של הגולש ולנסות להבין מה הוא פוגש ולא מנקודת מבטכם כבעלי האתר.
- גם אם האתר שלכם הוא שביל ברור, אם לא תהיה שם הנעה לפעולה, יחס ההמרה לעולם יישאר נמוך. מי שנכנס לאתר חייב לא רק להבין אלא גם להשתכנע, מדוע אתם מציעים לו משהו שאי אפשר לעמוד בפניו. זה מתחיל בשפת העיצוב וממשיך בטקסטים. צרו גירוי אצל המבקר שלכם, עניין, עניין ועוד פעם עניין. גולשים מגיבים ופועלים במקומות שמעניינים אותם.
- שיפור יחס המרה מתחיל ביכולת לבנות תהליך מכירה או ביצוע פעולה נכון באתר. חשבו על האתר כמשפך, אשר אמור לנקז את הכול לאותה פעולה שאותה אמור הגולש לבצע ולכו עם התרשים הזה בראש. כאשר מדובר על השארת פרטים, שימו לב למיקום טופס הליד, האם הטופס נמצא בכל עמוד, האם צריך ללחוץ על תבנית "צור קשר" בשביל להגיע ואם הרשמה, כמה קלה ומהירה היא. בעידן של ימינו גולשים מסרבים לעבוד קשה. אל תטעו, גולשים יתנו לכם את יחס ההמרה, אבל אתם חייבים לעבוד קשה גם בפרטים הקטנים בכדי שזה יקרה.
- אתם חייבים לבחון מה לא עבד, כך שתדעו להפיק לקחים. היכנסו אל תוכנת הסטטיסטיקות של האתר בכדי להבין באילו דפים שהו הגולשים, מאילו מילים הם נכנסו, כך תוכלו להשוות בין דפים אפקטיביים לדפים שלא עבדו ולשפר בהתאם.
- אמינות אמינות ועוד פעם אמינות. אחד הפרמטרים החשובים ביותר ליחס המרה זו היכולת שלכם להיתפס כגוף אמין ואיכותי למול הגולש. אתרים שאין להם פרופיל חברה ברור, שלא מוסרים פרטים אישיים או כל גורם מזהה אחר, סובלים מיחס המרה נמוך יותר, שהרי מי רוצה לבצע פעולה באתר שנתפס כלא רציני.
- היכולת לתת ערך מוסף, מעבר לבקשת הפעולה מסייע מאוד ביחס ההמרה. המשוואה פשוטה, התייחסו אל הגולש שלכם בכבוד והוא יחזיר לכם באותו מטבע. רוצים לשפר יחס המרה? תנו מדריך חינם, חודש ניסיון, הכניסו תכנים מעניינים ובעלי ערך לאתר. פעולות אלה ישפרו את יחס ההמרה ויהפכו יותר גולשים ללקוחות.