אתה קם בבוקר, מתארגן, שם עלייך בגדי עבודה ויוצא לשגרת יומך. אך האם שאלת את עצמך מה עומד מאחורי בגדי העבודה שאתה נוהג ללבוש כל בוקר? או מדוע דווקא צבע זה? בעוד עובדי ארגונים רבים אינם מיחסים כל חשיבות לשלל מדי ייצוג הנהוגים בחברה בה הם עובדים וזאת בעיקר משום שהנהלות של חברות רבות אינן שמות כלל דגש על נושא זה. חשוב דווקא למענם לפרט את ההיסטוריה העומדת מאחורי המצאה גאונית זו וכן את היתרונות המוקנים הן לארגון והן לעובד כתוצאה מהשימוש בבגד עבודה. על כל אלו במאמר הבא.
הרקע להמצאת מדי ייצוג
בגדי עבודה הינם המצאה שנולדה במכרות הפחם באנגליה בתקופת השפל הכלכלי של המאה ה19. ארגוני העובדים והוועדים החזקים החליטו כי עליהם לצאת לשביתה בשל חוסר היכולת של העובד לממן את תחלופת הבגדים הנדרשת ממנו הנגרמת כתוצאה מן השחיקה המוגברת. לאחר מספר רב של ימי שביתה הגיעו החברות המפעילות להבנה כי אין בידם ברירה וכי הם חייבים להיעתר לדרישות העובדים ולנפק להם בגדי עבודה על חשבונן. אך החלטה זאת הסתברה שנים אחר כך להחלטה נבונה דווקא מהיבט אחר.
כיום, שנים לאחר אותה החלטה על הנפקת בגדי עבודה לעובדי המכרות, ניתן לראות כי גם מקומות עבודה סטריליים מספקים לעובדיהם בגדי עבודה, אך להבדיל מעובדי המכרה, הפעם מדובר בבגדים מסוג אחר, אלו בגדים המפארים את העובד, הופכים אותו לחלק בלתי נפרד מהחברה ואף מייצגים את החברה במקומות בהם מתקיים מפגש בין עובד ללקוח. כיום בגדי העבודה נקראים מדי ייצוג, זאת על שום העובדה שהם מהווים חלק מייצוג החברה בעניי הלקוח.
איך גורמים להצלחה בתחום הלבוש?
ראשית עלייך להבין כי ההשקעה שאתה עומד לשים על מדי ייצוג תחזיר את עצמה בדיוק כפי שהוצאות הפרסום מחזירות עצמן. עלייך כעת לבחור את השילוב הנכון הן בהיבט הרכב הצבאים, הסגנון, סוג הבד וההתאמה הן לנוחות והן לעונות השנה. חברות רבות העוסקות בעבודות פיזיות נוהגות לשלב סרבלים מעוצבים הנושאים את לוגו החברה ומתחת לאוברול גופייה המותאמת לעונת השנה. פקידים ואנשי דלפק ברמות השונות של החברה לובשים בדרך כלל חליפה המאופיינת בשילוב רקמת או הדפס של לוגו החברה. את הסמל ניתן להדפיס או לרקום על כיס הג'קט או אפילו על העניבה. כך יוצרים בעניי הלקוח אחדות בלבוש של כל הארגון, בדרך להפיכת החברה למותג ידוע ומוכר.