שיווק מוגדר כתכנית עבודה שמטרתה קידום מכירות של עסקים, קטנים וגדולים כאחד. ישנן דרכים רבות ומגוונות לשווק עסק או יותר נכון את המוצר או שירות של העסק. כיום, רבים מאנשי מקצוע עצמאיים מבינים את חשיבותו של שיווק נכון על מנת להגיע לקהל רחב ככל הניתן. תורת השיווק בראשיתה נשענת על עקרון הצמצום, כלומר ספסיפיקציה של קהל היעד. לכאורה, עיקרון הצמצום נשמע סותר לחלוטין את משמעות הפרסום. למרות זאת, אנשי שיווק מנוסים גילו תוך ניסיון, שהתמקדות בחתך מסוים באוכלוסייה או בקהל יעד ספיציפי היא ההבדל בין שיווק מדוייק לשיווק לא יעיל. הרעיון הוא לספק מענה לצורך של קהל יעד מסוים ולמשוך אותו כעסק מומחה המעניק פתרון מדוייק לבעייה מסויימת.
עסקים רבים טועים ומנסים לגעת בכמה שיותר תחומים מתוך מחשבה שכך יותר אנשים יגיעו לרכוש את המוצר שהם או לקבל את השירות שהם מציעים. באופן הזה עסקים רבים קורסים תחת העיקרון "תפסת מרובה לא תפסת" ומפספסים קהל איכותי ונאמן. העסק הופך להיות עסק שורד ומתקשה לעמוד בחזון שהציב לעצמו. הדרכים המוכרות לשיווק הן שיווק דרך אמצעי התקשורת, כלומר פרסום באמצעי המדיה השונים, יחסי ציבור וקידום מכירות. ישנה דרך נוספת ויעילה ביותר שנקראת שיווק בעזרת מוצרי פרסום ושיווק.
לקוחות אוהבים מתנות
הדרך העתיקה והיעילה ביותר לרכוש את דעת הקהל היא לתת לו מתנות. חברות אשר משקיעות ביחסי ציבור ושיווק נכון מומלץ שישתמשו בטכניקת מוצרי פרסום ושיווק. מוצרי שיווק ופרסום נועדו לחזק את האסטרטגיה השיווקית ולשמור את קהל הלקוחות נאמנים לעסק, לשירות או למוצר. מוצרי פרסום ושיווק אשר נשארים לשימוש חוזר אצל קהל הלקוחות למעשה ממשיכים לשרת את העסק בצורה פאסיבית. מוצרי פרסום ושיווק מקושרים בראשו של הלקוח בהקשר לאותו עסק אשר העניק להם אותם, ובכך הופכים למעין פרסום מתמשך ופאסיבי של העסק. מתנות שימושיות הן דרך מצויינת לחדור ללב הלקוח מאחר והוא ישתמש בהן בתדירות גבוהה מאוד. מוצרי פרסום ושיווק המשפרים את נוחות חייו של הלקוח נחשבים לאפקטיבים מאוד ומשרתים את תכנית השיוק הרחבה.
מתנה לחג
חגים הם תירוץ מעולה לשלוח מוצרי פרסום ושיווק ללקוחות או אפילו לעובדים של העסק. מוצרי פרסום ושיווק בהקשר חגיגי יזכו להערכה רבה ולנקודות גבוהות אצל הלקוח ומשפחתו. באופן זה, העסק מרחיב את קהל היעד שלו ומגיע גם לליבם של משפחתו ואף חבריו של הלקוח. הוא יוכל לספר להם בגאווה שהוא משתמש במותר של החברה או בשירותה ובכך למשוך קרובים נוספים לנסות את המוצר. קניית ליבם של עובדי החברה היא גם חשובה ביותר. השפעה על המעגל הקרוב ביותר לחברה ולעסק חשובה ביותר על מנת לחזק את תכנית השיווק כבר מהבסיס. עובדים מרוצים מביאים לקוחות מרוצים.