אתם עתידים לבנות אתר אינטרנט חדש ולא מוצאים את הידיים והרגליים?הגיוני. ככה זה כשחברות לבניית אתרים מציפות אתכם בכל מיני מושגים מקצועייםשלא מדברים אליכם ויוצרות אצלכם תחושה של חוסר וודאות שגורמת לכם לחשובשאולי אתם לא בסדר שאתם לא מכירים את המושגים. מה זה אחסון ומה זה HTMLבכלל?!
בניית אתרי אינטרנט זה לא תהליך פשוט ויש הרבה החלטות שצריך לעשות בדרך לאתר המיוחל. המאמר הזה ילווה וינחה אתכם בדרך לבניית האתר.
ההחלטה באיזו חברה לבחור היא אולי ההחלטה הקשה והחשובה ביותר ויש לה השפעה על כל התהליך של בניית האתר. חשוב לבחור נכון.
קודם כל נסו לבחור בחרה שתתן לכם את כל הפתרונות שאתם צריכים תחת קורתגג אחת. כלומר, בדקו שאותה החברה מספקת לכם גם שירות של תכנון האתר (יחדאתכם כמובן), גם של העיצוב הגרפי של האתר, גם את תכנות האתר, גם קידום שלאתר האינטרנט במידה ותרצו גם לקדם את אתר האינטרנט שלכם במנועי החיפושוברשתות החברתיות וגם תאפשר לכם לאחסן את אתר האינטרנט במידת הצורך.
המחיר, גם הוא פקטור חשוב כאשר בוחרים חברה לבניית אתרים. הקציבו מראשסכום אותו אתם מתכננים להשקיע וככה תמנעו מפיתויים שיתפסו אתכם בדרך. הגיעומכווני מטרה והיזהרו ממחירים זולים מידי, מחירים זולים נועדים לפתות אתכםאך ברוב המקרים טומנים בחובם הפתעות בהמשך הדרך.
לאחר שבחרתם את החברה הנכונה עבורכם, כזו שנותנת לכם את סל המוצרים המלאבמחיר הוגן שעומד במסגרת התקציב שלכם, עברו על החוזה שלהם בקפידה ובדקושאין סעיף שאינו ברור לכם. אם יש סעיף כלשהו שאתם לא מבינים התעקשו לקבלהסבר לגביו.
תהליך העבודה צריך להתחיל בתכנון מוקפד של אתר האינטרנט. על הספק שלכםלדעת בדיוק מיהו קהל היעד שלכם ולהכיר את השירות או המוצר שאתם מוכריםלעומק. רק ככה אפשר יהיה לתכנן אתר אינטרנט שישיג את המטרות שלשמן הוקםהאתר.
השלב הבא הוא שלב העיצוב הגרפי. העיצוב הגרפי של האתר צריך להיגזרמהמיתוג הקיים של בית העסק במידה ויש כזה. במידה ואין מיתוג קיים לעסק עלאתר האינטרנט לקבל עיצוב שהולם את תחום העיסוק שלכם ונראה מקצועי ונעיםלעין. אל תתפשרו על צבעים שאינן נראים לכם ויחד עם זאת נסו להישמע לעצתם שלאנשי החברה, שהם בעלי הניסיון בבניית אתרים.
לאחר שלב העיצוב נכנסים לשלב התכנות והכנסת חיים בתוך העיצוב הגרפי. שלבזה בהרבה מקרים לוקח את מירב הזמן. שימו לב שיש הבדל בין אתרים שיושבים עלמערכת ניהול מוכנה של בית העסק לבין אתרים שמותאמים באופן אישי עבורהלקוח. כמובן שאתרים בהתאמה אישית נחשבים לאיכותיים יותר ועשויים לעלות קצתיותר כסף אך יחד עם זאת להעלות את רמת הביצועים של האתר.
מרגע שהאתר מוכן כל מה שיש לעשות הוא להתחיל להפיץ את הבשורה. ניתן להיעזר בשירותי קידום אתרים בגוגל או ברשתות חברתיות שמספקת החברה. התוצאות במצב כזה עשויות להיות מעולותאבל יש להם גם מחיר. אם נשאר לכם מספיק תקציב לטובת הדבר מומלץ להשתמשבשירותי קידום אתרים.