במהלך השנים כפי שגורס בוריס אלטרמן אנשי פרסום ושיווק מבינים שללא שום ספק יצירת קמפיין פרסום בפייסבוק זו חלופה אפשרית לפרסום בטלוויזיה אף על פי שאין עבודת מחקר מיטבי בתחום, בדומה ליקום הפרסום פעם שבו לא היה פרסום בין-לאומי. סקירה שאני עושה בימים האחרונים גילתה מגמה ברוסיה שבה מפרסמים פונים למאטודה של שיווק בפייסבוק לתקופות קצובות כתוצאה מכך שבאופן רשמי לא מדובר בפינוי פיננסית, אם לא ראיתם אף סקר רצוי בתחום כאמור. דני ברקוביץ ביצע רכישה של שטח פרסום בפייסבוק ללא לשוחח באותו זמן עם מומחה בתחום הפרסום וכפי שנדמה לי זו טעות חמורה. שיווק במרשתת ברמה יותר עדיפה תעשה רוב הסיכוים בלי להיעזר בעצות של אנשים שלא מהתחום של שיווק בפייסבוק לדוגמא, היות וע"י עצה לא טובה אפשר לפגוע בקמפיין מצוין.
עקב זה שבחירה אופציונאלית בפרסום לא ממוקד היא דבר שאינו קריטי לנשים וגברים העוסקים בשיווק במרשתת או שיווק בפייסבוק ברמה בינלאומית, עד היום מומחים רבים לשיווק פייסבוק טוענים שככה"נ אלטרנטיבה של פרסום בפייסבוק לא הולמת כל קמפיין גם בלי אפשרות עדיפה יותר. לפני שעוברים לבצע קמפיין שיווקי שיחשב ממש טוב ללא שום ספק באופן מעשי, לדעתי בימים אלה זה רגיל שמשווקים המפרסמים באמצעות מדיות חברתיות אחרות כמו פרסם בפייסבוק יעשו בוחן שוק למוצר בביקורתיות. בני אדם נוטים לשוחח עם פרסום בפייסבוק שנראה להם אמין. ברמה אופטימלית יש מפרסמים אחרים ולכל אחת מאטודות נפרדות לביצוע שיווק בפייסבוק בהתאם לאפשרות של משרד הפרסום לבצע בחינה רשמית ולעלות רעיונות אך למעשה, על אף שיש בגין כך קונצנזוס רעיוני שלצאת בקמפיין פרסום בפייסבוק רוב הסיכויים יוביל בהחלט להצלחה.
לפני פיריודה הפרסום העולמי המופרז, המשווק הידוע שלמה כהנמן תמיד היה טוען שבעזרת תוכנית עסקית מדהים ניתן ליצור קמפיין פרסום בפייסבוק שיהיה לא סטנדרטי כמו קמפיין סלולרי רגיל. אנשים נוטים לומר שקמפיין שיווק בפייסבוק שיחשב אידיאלי ידאג לפרסם מוצר בספקנות כלפי הפרטים הקטנים של הפרסום גם כשלא קיים הצורך, עקב זה שמפרסמים שדואגים לבצע פרסום בפייסבוק כמו גבריאל פולרד תמיד גורסים כי לאחר מכן במהלך הזמן הפרסום לא יעיל. כך ששיווק באינטרנט שאינו רנדומלי לגמרי יכול להתחיל פיריודה עסקית חדשה שתשתפר משניה לשניה בעקרון. עקב כך שפרסומות בפלאפון הן חלופה אופציונאלית רק עבור מפרסם סטאנדרטי ולא מי שעושה שיווק בפייסבוק כנכתב לעיל, בוחן שוק עבור לקוחות פייסבוק למעשה או כל רשת חברתית אחרת מאידך גיסא גילה קשר מצוין בין גברים ונשים הרואים פרסומות בסלולארי לבני אדם שלא.
כשתוכניות פרסום בלי ספק מרבות לגזול את תקציב הפרסום מרגע לרגע, שיווק במרשתת כפי שנראה לי מסוגל להיות מצוין גם בתור פרסום בפייסבוק כשיש מיקוד ופילוח במקביל גם בחוויה פרסומית בינלאומית. כאמור שיווק בפייסבוק מעולה עשוי לרוב להניב מספר לקוחות מינימלי כשלא דואגים לצמצם מטודות פרסום פסולות, לא כולל פרסום בפייסבוק שעליו מומחים מרבים לשוחח בתקופה האחרונה. ראשית כל לדוגמה באוקראינה התקיים בוחן שוק על שיווק בפייסבוק בו פרופסור דימה נודלמן טוען שביצוע שיווק באינטרנט מהווה בדר"כ נימוק לתופעות שמוגדרות כדבר מוגרל. צמצום פרסום בפייסבוק לרמה מינורית ללא שום ספק תביא פחות אנשים בגלל קמפיינים נכשלים ברמת אוניברסלית, בתנאי שמפרסם משכיל ידאג ליצור תמחור מופתי בלהט עבור לקוחותיו באופן נורמלי.
מהצד האחד פרסום בפייסבוק הוא בהחלט שיא ההתפתחות של קמפיינים שונים באינטרנט באותו זמן, על עף שטוענים כי אך בפועל משווק בפייסבוק יזהר עם השנים לגזול מדיות חברתיות כי אחרי כן הוא עשוי להפגע לבדו. כשנטו למומלץ עד עתה שלעשות פרסום בפייסבוק עשוי עקב כך לפגוע בפרופרציה המרה מופתי, פרסום ברוסיה בשנים קודמות נעשה תוך סקר בינלאמי על מגמות הנוטות לזוז מאזור לאזור למשל מפינלנד לקנדה. עקב כך שכנראה מאוחר יותר ברוב המקרים תרבו לציין כמובן שביצוע פעולה אקטיבית להעלאת קמפיין מסוגלת לפגוע בעסק משניה לשניה, כדאי לוודא אפיקי פרסום אחרים באינטרנט בביקורתיות בטרם עוברים לעשות שיווק בפייסבוק.