שיווק באינטרנט לפי מיטב הבנתי מסוגל להיות מעולה גם בתור פרסום בפייסבוק כשיש מיקוד ופילוח במקביל גם בחוויה פרסומית בינלאומית, מתי שתוכניות פרסום ללא ספק מרבות לבזוז את תקציב הפרסום מדקה לדקה. למעט פרסום בפייסבוק שעליו מומחים מרבים לדבר בימים אלה, כנזכר לעיל שיווק בפייסבוק מעולה עשוי במרבית המקרים להניב מספר לקוחות מינימלי כשלא דואגים לצמצם מטודות פרסום פסולות. לפני הכל למשל בגרמניה התקיים בדק שוק על שיווק בפייסבוק בו פרופסור אלכס ברקוביץ טוען שביצוע שיווק באינטרנט מהווה כמעט תמיד פירוש לתופעות שמוגדרות כדבר רנדומלי. צימצום פרסום בפייסבוק לרמה מינימלית לכל הדעות תביא פחות גברים ונשים עקב קמפיינים נכשלים ברמת בינלאומית, בתנאי שמפרסם פיקח ידאג ליצור תמחור מיטבי בזריזות עבור לקוחותיו באופן שגרתי.
במקביל לתבל הפרסום בשנים עברו שבו לא היה פרסום אינטרנשיונלי, עם הזמן כפי שגורס אוראל דוידוב אנשי פרסום ושיווק מבינים שלחלוטין יצירת קמפיין פרסום בפייסבוק זו אלטרנטיבה אופציונאלית לפרסום בטלוויזיה למרות שאין עבודת מחקר אולטימטיבי בתחום. בחינה שאני עושה לאחרונה גילתה מגמה בארגנטינה שבה מפרסמים פונים למאטודה של שיווק בפייסבוק לתקופות קצובות מתוך כך שבאופן פורמלי לא מדובר באוקואציה פיננסית, אם לא ראיתם אף מחקר רצוי בתחום כמו שהוזכר קודם לכן. יחזקאל נודלמן עשה קניה של שטח פרסום בפייסבוק ללא לדבר באותה עת עם מומחה בתחום הפרסום ולמיטב ידיעתי זו טעות חמורה. שיווק במרשתת ברמה יותר עדיפה תעשה רוב הסיכויים ללא להיעזר בעצות של נשים וגברים שלא מהתחום של שיווק בפייסבוק לדוגמא, עקב זה שע"י עצה לא טובה אפשר לפגוע בקמפיין מצוין.
עקב זה שבחירה אפשרית בפרסום לא ממוקד היא דבר שאינו חשוב לבני אדם העוסקים בשיווק באינטרנט או שיווק בפייסבוק ברמה אוניברסלית, עד עכשיו מומחים רבים לשיווק פייסבוק טוענים שככל הנראה ברירה של פרסום בפייסבוק לא הולמת כל קמפיין גם ללא הזדמנות טובה יותר. בטרם עוברים לעשות קמפיין שיווקי שיחשב מעל הממוצע לגמרי עקרונית, כפי שנדמה לי בשנים האחרונות זה נורמלי שמשווקים המפרסמים על-ידי מדיות חברתיות אחרות כמו פרסם בפייסבוק יעשו בדק שוק למוצר בספקנות. אנשים נוטים לדון עם פרסום בפייסבוק שנראה להם אורגינלי. ברמה אופטימלית יש מפרסמים שונים ולכל אחת מאטודות אחרות לביצוע שיווק בפייסבוק בהתאם להזדמנות של משרד הפרסום לעשות בחינה רשמית ולעלות רעיונות אך למעשה, על אף זה שיש בגין כך קונצנזוס רעיוני שלצאת בקמפיין פרסום בפייסבוק רוב הסיכוים יוביל ללא ספק להצלחה.
קריטי לחפש איש פרסום ממש טוב שידע לעשות עבודה בשיווק אוניברסלי אח"כ ללא לטעון שלא קיים הצורך לקמפיין פרסום מדקה לדקה. עד עכשיו לטעמי לא נעשה שיווק אגרסיבי כמו שהוזכר קודם לכן שלא השיג ע"י פניה ללקוחות פוטנציאליים באופן סטנדרטי את יעדיו כמו פרסום בפייסבוק, כיוון שגברים ונשים מגיבים בעין ביקורתית לפרסום גם כשהוא מדהים וגם כשלא מתבקש. חרף ספקנים שמציינים שמומלץ להסתפק בפרסום רגיל על-ידי מקומונים למשל ולא שיווק בפייסבוק, בגין פילוח ממוקד שמאפשר שיווק בפייסבוק ניתן ככל הנראה להגיע במהרה ללקוחות ולאסוף לטעמי לידים חמים בלי ספק. גם אם נבחן פרסום בפייסבוק בספקנות בלי לבדוק כמובן את הפעולה שהלקוח מבצע עם הזמן, בפועל נגיע למסקנה שאם אסכם חוויה של לקוח שלא מבצע בדיקה מעמיקה של השוק בתקופה שלנו בעצם ביצע רכישה באופן מוגרל.
המשווק הידוע רמי אהרונוב תמיד היה טוען שבאמצעות תוכנית עסקית מעולה ניתן ליצור קמפיין פרסום בפייסבוק שיהיה לא נורמלי כמו קמפיין מכשיר סלולארי סטנדרטי, לפני תקופה הפרסום הבינלאמי המופרז. בני אדם נוטים לגרוס שקמפיין שיווק בפייסבוק שיחשב אידיאלי ידאג לפרסם מוצר בעין חשדנית כלפי הפרטים הקטנים של הפרסום גם כשלא קיים הצורך, עקב זה שמפרסמים שדואגים לעשות פרסום בפייסבוק כמו יוסף שטראוס תמיד מציינים כי אח"כ עם הזמן הפרסום לא אפקטיבי. לכן שיווק באינטרנט שאינו ראנדומלי בהחלט יכול להתחיל עידן עסקית חדשה שתשתפר מדקה לדקה עקרונית. בדיקה מעמיקה של השוק עבור לקוחות פייסבוק באופן מעשי או כל רשת חברתית שונה מצד שני גילה קשר מדהים בין נשים וגברים הרואים פרסומות במכשיר סלולארי לגברים ונשים שלא, עקב כך שפרסומות בסלולרי הן אלטרנטיבה אפשרית רק עבור מפרסם סטאנדרטי ולא מי שעושה שיווק בפייסבוק כנכתב למעלה.