בעולם העסקים של היום, שבו ישנה חשיבות מכרעת ליעילות ומהירות בין אם בעסק קטן או בחברה גדולה, ישנם מספר דברים בסיסיים אשר בלעדיהם יהיה קשה מאוד לנהל עסק או חברה ואחד מהדברים האלו הוא מרכזיית טלפון. כמערכת שבעבר הייתה מורכבת בצורה פשוטה יחסית וכללה רק מספר קווי טלפון ופקס, כיום מרכזיות טלפון הפכו למערכות מתקדמות ומתוחכמות המשחקות תפקיד מרכזי בעסקים ובחברות המחפשים דרך להתייעל ולהתנהל באופן נכון מול קהל לקוחות.
בתור קהל לקוחות של חברות גדולות, אנו נתקלים במרכזיות הטלפון כאשר אנו מבקשים להתקשר אל החברה הסלולארית אצלה אנו מנויים, מתקשרים לחברת תחבורה לברר זמני נסיעות או בכלל מתנהלים מול כל חברה גדולה. מרכזיית הטלפון מאפשרת לנו לעקוב אחר הוראות ולהגיע ישירות אל השלוחה והשירות בו אנו מעוניינים, מאפשרת לשלוח פקס או לקבל מידע מוקלט ומצידה של החברה מאפשרת ניהול יעיל של הלקוחות יחד עם ייעול התקשורת הארגונית בתוך החברה או העסק.
בעקבות ההתפתחויות הטכנולוגיות, מרכזיות הטלפון של היום יכולות לנהל לא רק טלפון קווי, מערכת אינטרקום, פקס ומערכת הודעות, מה שהפך להיות דבר טריוויאלי בכל בית עסק כיום, אלא מסוגלות לשלב גם ניהול של טלפון סלולרי או טלפון חכם, כאשר כיום יותר ויותר מרכזיות לעסקים משתמשות במרכזייה המתקדמת שהיא מרכזיית טלפון IP המוכרת גם כטלפוניית IP.
באופן הבסיסי ביותר טלפוניית IP היא מערכת של קווי טלפון המנוהלים דרך רשת המחשבים ולמעשה היא מאפשרת לבצע שיחות טלפון דרך רשת האינטרנט, דבר המוזיל מאוד את השימוש בה בהשוואה לקו טלפון רגיל. כאשר מדובר במרכזית טלפון המנוהלות בטכנולוגית IP הדבר מאפשר ראשית לנהל את מרכזיית הטלפון ממקום מרוחק וגם לשמור ולהקליט את השיחות ישירות אל המחשב ולמעשה בדרך זו נעשה חיבור בין מערכת הטלפון למערכת המחשבים, דבר אשר מוביל להתייעלות וגם לחיסכון לא קטן בהוצאות.
טלפוניית ה-IP היא אמנם אחת ממרכזיות הטלפון המתקדמות של היום וכמוה יש לא מעט מרכזיות טלפון מתקדמות, אך לפני שרצים לרכוש ולהתקין מרכזיית טלפון מתוחכמת במיוחד חשוב לבצע אפיון של הארגון, העסק, או החברה על מנת להתאים את מרכזיית הטלפון לצרכים וכיום כל חברה המספקת מרכזיות טלפון יכולה גם לייעץ בנוגע לכמות הקווים הנדרשת, סוגי השירותים הנדרשים ולמעשה לעזור בבחירת מרכזיית הטלפון המתאימה.