ישנם המון שאלות שכל יזם צריך לשאול את עצמו לפני פתיחת עסק,ועל אחת כמה, אם העסק כבר קיים אך לא משגשג כמו שציפה.עם זאת ישנם כמה שאלות ממוקדות,שתשובה מודעת עליהם, חיונית וקריטית ביותר להצלחת העסק:
• מה ה"טעם" שלי?איזה ערך מוסף/תועלת מבדלת יש לעסק שלי,כדי שלקוח יעדיף דווקא אותי?
• מה התועלת הייחודית הלא מודעת,בנוסף לתועלות הגלויות,שאני מעניק ללקוח,והיא תעשה את ההבדל בין עסק מצליח לעסק "מדשדש"?
• איך ליצור את הכימיה ואיזו תחושה עלי "ליצור אצל הלקוח",כדי שירגיש שהמוצר/המקום נכונים לו והוא "אוהב" אותם, וירצה לחזור ולקנות וכמובן להמליץ הלאה?
האבחון חוסך המון כסף כשיוצרים פרסומות ותקשורת שיווקית בכל סוגי המדיה-ברגע שאתה יודע במה אתה ייחודי,קל להדגיש זאת ע"י מסר ממוקד ואפקטיבי,במקום "לבזבז" כסף ולפרסם תועלות, שסביר להניח שיש גם למתחרים שלך.בנוסף,האבחון יאפשר להגדיל את ההכנסות ולשמור על לקוחות קיימים,כי היום יותר מתמיד, כשהמוצרים והשירותים נעשים כל כך דומים זה לזה,הצרכנים מתעניינים יותר ויותר בערכים מוספים,ובצורה לא מודעת נמשכים שוב ושוב למקום "שנוגע בלבם" .כשאתה יודע מה אתה "שווה" ללקוח-פשוט עצם ההדגשה של הייחודיות שלך,תגרום ללקוח להרגיש שזה המקום הנכון לו,וכידוע-החלטת הקניה היא רגשית-ההיגיון רק מנמק אותה אחר כך.
שמרת על לקוח קיים "והעלית את ערכך בעיניו"+חסכת כסף על פרסומות לא אפקטיביות וממוקדות=10000 ₪ בשנה לפחות.
זה עובדתי,שהדרך והדימוי שבהם אתה נתפס אצל הלקוחות שלך זה אחד מהקריטריונים החשובים והמשמעותיים בדרך להצלחה,אם לא החשוב ביותר.הידע הפרקטי איך "למתג" את עצמך בצורה הכי נכונה ואפקטיבית,יכול לעשות את ההבדל בין הצלחה,"פול גז בניוטרל" וחלילה-כישלון