בניגוד לעשורים החולפים, עולם האופנה אינו נראה תוסס ודינאמי יותר מתמיד כמו בעשור האחרון. שוק האופנה בארץ, ממש כמו ברוב מדינות העולם, מגלגל מאות מליוני שקלים מדי שנה, והמספרים רק הולכים וגדלים. אז מה התחדש בעולם האופנה בעשור האחרון? במאמר זה ננסה להבין כמה תמורות משמעותיות שחלו בעולם האופנה.
אופנת ריאליטי: בעשור האחרון עלו על מרקע הטלוויזיה שלנו תוכניות ריאליטי שונות, הפונות לכשרונות צעירים וחבויים אל קדמת הבמה. התוכנית "הדוגמניות" שעלתה לאוויר בערוץ 10 העלתה את תחום הדוגמנות לכותרות, וחזרה במספר עונות, עם קהל צופים רחב ופופולאריות גבוהה. בערוץ 2, לעומת זאת, החליטו להתמקד בעיצוב אופנה ובמעצבים צעירים וכישרוניים, בתוכנית "מעצב העל הבא של ישראל". התוכנית לא היכתה גלים כמו "הדוגמניות", אך בהחלט עוררה סקרנות רבה בקרב הקהל. מעצבי אופנה חדשים עלו לכותרות בזכות התוכנית ועשו חיל בעולם האופנה.
אופנת נישות: נישות קטנות ושקטות שנולדו בשנות התשעים, החלו וצברו תאוצה בעשור האחרון. לדוגמא, ביגוד לחיות המחמד שלנו, מספרות לכלבים, אבזמים ושרשראות ועוד – זוהי נישה קטנה שמגלגלת המון כסף. גם העיצוב האישי למכשיר הסלולרי שלנו, כגון מדבקות, שרשראות, פאנלים צבעוניים. אלו טרנדים שמביאים עמם המון שיק וצבע. בגדי מעצבים הפכו לסוג של קטגוריה בעולםה האופנה, אשר מדברת בעד עצמה - טעם אישי, סגנון ייחודי לכל אדם.
סטיילינג-מקצוע חדש: סטיילינג גם הוא תחום ידוע בעולם האופנה מקדנת דנא. אך דווקא בעשור הזה גדלה המודעות לסטיילינג אישי. בתי ספר לסטיילינג רבים קמו בשנים האחרונות, ועם מבחר של מסלולי לימוד. הסטיילינג כולל בתוכו כל מה שקשור לקומפלקס של המראה הכללי, ומקפיד על כל הפרטים הקטנים – החל מצבע ומרקם בגד ועד ללק בציפורניים והעגילים. והיום, אם אתה סטייליסט מוכשר באופן יוצא דופן, אפילו תהפוך לסלב מבוקש, כמו גדי אלימלך, הסטייליסט האישי של נינט טייב.
הקנייה המקוונת: רכישת מוצרי אופנה, כמו בגדים, תיקים ועוד, עברה שידרוג בעשור האחרון, עם פתיחת חנויות מקוונות באינטרנט. החנויות מאפשרות לנו, ממש כמו בחיים האמיתיים, להתרשם ממבחר עיצובים, ולקנות אותם בקנייה בזמן אמת דרך האתר. שוק הקנייה המקוונת הנו שוק רווחי ומשתלם, שאינו רווח רק בעולם האופנה. קהל הצרכנים ברשת הנו קהל חי ותוסס, שמשלם את מיטב כספו עבור מוצרים דרך האינטרנט. החיסרון הגדול בקנייה מקוונת של בגדים דרך נובע מהעובדה שאין באפשרות הצרכן לחוש ולמדוד את הבגד. אך כל זאת לא יפריע לנו לרכוש בגדים ואקססוריז לרוב דרך אתרים המציעים מבצעים והנחות שלא תוכלו למצוא בקניונים ובחנויות.
לסיכום, אופנה באה ואופנה מתחלפת, ועמה באים שינויים וטרנדים רבים שמשפיעים על איך שאנו מתלבשים ונראים. בעשור האחרון חלו המון פניות בתחום האופנה, שאת חלקם קצרה היריעה מלספר. אך צפו להפתעות אופנתיות שעוד יבואו בעשור הנוכחי.