שיווק באינטרנט
שיווק באינטרנט נשמע לכולנו טוב מידי בכדי להיות אמיתי אבל זה בגלל שהאינטרנט כפלטפורמה נשמעת טובה מידי בכדי להיות אמיתית. שיווקית באינטרנט נשמע בעיקרלא מציאותי עבור אנשי עולם הפירסום מהאסכולה הישנה אשר רגילים לשלם (ולשלם ביוקר) עבור הזכות לפרסם ולקח להם או אפילו לוקח להם הרבה זמן להסתגל. נכון, שיווקבאינטרנט הוא לא אסטרטגיה יחידה והוא עדיין לא מושלם! במאמר זה נציג את כל היתרונות של שיווק באינטרנט לצד החסרונות בכדי לאפשר לכם להתנהל בצורה נכונה וחכמה יותר בבואכם לעסוק בנישה של שיווק באינטרנט עבור העסק שלכם, נתחיל עם ההמלצות לעבודה נכונה:
שיווק אינטרנט - חייבים להכיר את האינטרנט תחילה
לקוח זמן עד שנכנסים לרוטינה של שיווק ופרסום באינטרנט. לא מספיק לשבת עם ילד בן 12 שיסביר לכם איך מחפשים במנוע חיפוש ואיך שומרים על אתר שואהבים (בפייבוריטס). לקראת שיווק באינטרנט ישלערוך מחקר מקיף בכדי לאתר את הפלטפורמות הרלבנטיות ביותר ולצורך כך צריך לסרוק את הרשת לאורך ולרוחב. שיווק באינטרנט חייב להעשות בצורה חכמה וממוקדת כשהמטרה העיקרית היא למצוא את קהל היעד ולהתחיל לטפטף לו חומרים שיווקיים דרכו.
שיווק באינטרנט: חייבים להיות עם היד על הדופק לגבי מגמות חדשות, טרנדים, חוקים ועוד
באינטרנט יש מגמות כמו שילדות קטנות מחליפות חברות הכי טובות - כל הזמן. פשוט על בסיס יומי. לדוגמא, אתר חבר'ה היה פעם (לא פעם פעם, כשהיינו קטנים, לפני כארבע שנים). כולם היו נכנסים לחבר'ה לחפש את החבר'ה שלהם. ואז בגיע הפייסבוק וזה עוד מבלי להזכיר את קפה-דהמרקר וכיום יש את הצעקה החרונה לניקדין... שיווק באינטרנט הוא לא פרויקט של זבנג וגמרנו. מצאנו אתר, העלינו תכנים שיווקים וזהו - אנחנו מסודרים. צריך כל הזמן לבדוק מה קורה, מה חדש, היכן נמצאים הגולשים שלנו היום והיכן הם יגלשו מחר.
שיווק באינטרנט - יש לשים דגש על חזות ויזואלית אסתטית בכל מחיר
שיווק באינטרנט שונה משיווק באמצעות פירסום קונבנציונאלי מאחר ולא משלמים הון עתק עבור שטח הפירסום אבל פרט לכך - פירסום זה פירסום. חייבים לשים דגש על אסתטיקה הן מבחינה חיצונית והן מבחינת התוכן. לכתוב יפה, בשפה גבוהה ומכובדת (אמנם לא צריך לסבך עם מושגים מקצועיים ושפה גבוהה מידי - אבל צריך לשמור על רמה כמה שיותר גבוהה).
חסרונות של שיווק באינטרנט
האינטרנט אינו כלי מידע מהימן וכך גם הקהל מתייחס אליו: זכרו כי האינטרנט אינו מהווה תחליף למקורות מידע מהימנים (היינו אתרי חדשות אשר מתבססים על תחקירים וכתבות של מערכות עיתונים יומיים וכיו"ב). הציבור אינו "פראייר" ואסורלהתייחס אליו ככזה. אם אתם רוצים שהוא יאמין לתוכן שלכם, על אף שמדובר בתוכן שיווקי, עליכם להיות אמינים, מהימנים ואיכותיים.
האינטרנט אינו מבטיח תוצאות ארוכות טווח אלא רק קצרות טווח: כפי שציינו באחר הסעיפים הקודמים, האינטרנט הוא כלי הפכפך. אל תתכננו תוכניות ארוכות טווח ובעיקר, אם אתם פורסים תקציב ועובדים על תוכניות עבודה שנתיות או דו שנתיות, זכרו כי באינטרנט לא מתכננים תוכניות ליותרמשלושה חודשים קדימה (גג!).