ישנן עבירות תנועה שבגינן עשוי הנהג לקבל פסילת רישיון מנהלית. פסילת רישיון זו שונה מפסילת ע"י שופט תעבורה בכך שניתנת באופן כמעט אוטומטי ולנהג קשה מאוד להתגונן ממנה.
מפקח לפחות. במידה ושוטר שעצר את הנהג בעל דרגה מתאימה, הוא רשאי לשלול לנהג את הרישיון במקום. אם דרגתו של השוטר לא מאפשרת לו לשלול את רישיון הנהג במקום, חייב השוטר לזמן את הנהג לשימוע שחייב להתקיים תוך שלושה ימים מרגע ביצוע העבירה, ולתת לנהג רישיון זמני התקף עד למועד השימוע. במקרה כזה יש לבדוק אפשרות להסתייע בעורכי דין תעבורה.
הנהג המגיע לשימוע מתייצב אצל קצין משטרה בתחנת משטרת התנועה, ובתום השימוע מחליט הקצין אם לשלול את רישיונו של הנהג. תקופת השלילה הינה 30 יום לרוב העבירות, פרט לעבירות של נהיגה בשכרות וגם תאונות דרכים עם נפגעים, שם השלילה יכולה להגיע עד ל – 90 יום. מומלץ מאוד לנהג המגיע לשימוש להיעזר בשירותיו של עורך דין תעבורה מקצועי. הסיבה לכך היא שהליך השימוע מאפשר לקצין משטרה לשלול את הרישיון על פי שיקול דעתו הבלעדית, ולנהג שלא מיוצג על ידי עורך דין תעבורה או במקרה של תאונה עורך דין תאונות דרכים, כמעט ובלתי אפשרי לצאת מהשימוע כשהרישיון בידו. עורך דין תעבורה לעומת זאת מכיר היטב את חוקי התעבורה ואת הדקויות שבהם, ובעל סיכויים גבוהים יותר לשכנע את הקצין לא לשלול לנהג את רישיונו.
חשוב לדעת שעל החלטת הפסילה המנהלית אפשר לערער. נהג שחושב שהחלטת שלילת הרישיון אינה צודקת יכול לבקש את שירותיו של עורך דין המתמחה בתעבורה ולהגיש בקשת ערעור לבית המשפט. הדיון בעניין הבקשה יתקיים תוך ימים ספורים ממועד הגשתה. חשוב להבין שפסילה מנהלית אינה עונש על העבירה שנעשתה על ידי הנהג. הפסילה המנהלית מטרתה להוריד את הנהג המסוכן מהכביש. השופט שידון בבקשת הערעור יבחן את מסוכנתו של הנהג בלבד. השופט שידון בבקשת הערעור אינו השופט שידון בתיק של עבירת התנועה עצמה, לכן אין טעם לנסות ולשכנע את השופט בנושאים הקשורים לאשמת הנהג בעבירה, השופט לא בוחן זאת, השאלה היחידה שנבחנת האם קיים סיכון למשתמשי הדרך האחרים אם אותו נהג יעלה חזרה לכביש.
לסיכום, אם נפסל לכם הרישיון בפסילה מנהלית וחשוב לכם להחזירו, תשתמשו בשירותיו של עורך דין תעבורה, וישנו סיכוי שהרישיון יוחזר לידכם. והחשוב מכל - תנהגו בזהירות!