פרסום באמצעות פליירים הוא שיטת פרסום שמתאימה במיוחד לפרסום של המיידי. פרסום באמצעות פליירים הוא פרסום מהיר שיכול לתת מענה זריז לצורך נקודתי של מי שבוחר בשיטת פרסום זו. פליירים מתאימים להפניית תשומת הלב של קהל היעד לרעיון חדש, למוצר חדש או לעסק חדש. המיידיות של פרסום באמצעות פליירים הופכת אותם לכלי רב ערך עבור בעלי עסק שמבקשים ללכוד את תשומת ליבם של לקוחות פוטנציאלים וגם עבור אנשים וארגונים שמבקשים לפרסם רעיון או דעה פוליטית מכול סוג שהוא.
האפקט המיידי של פליירים נובע גם מכך שהם חודרים למרחב של הקהל ואין צורך שהקהל יחדור למרחב שבו מתרחש הפרסום. בעוד אמצעי פרסום טכנולוגיים תלויים בכך שהלקוחות הפוטנציאלים יגיעו אליהם, פרסום באמצעות פליירים עושה את דרכו אל הקהל ומגיע היישר אליו. המיידות של פרסום באמצעות פליירים היא פועל יוצא של החדירה אל המרחב הפרטי של קהל היעד. פרסום באמצעות פליירים הוא פעולה שמגיעה ישירות אל הקהל מבלי שיש צורך שהקהל יגיע אל מקור הפרסום.
המיידות של פרסום באמצעות פליירים מגיעה גם עם מאפיין של זמניות. אורך החיים של פליירים הוא קצר מאוד ולעיתים לא נמשך יותר מהצצה מהירה לפני שהם מושלכים לפח – במקרה הטוב – או על הרצפה – במקרה הרע. הרגע הקצר הזה – אורך החיים הקצר של פליירים – מחייב להתאים את התוכן שלהם לצורת הצריכה שלהם. כדי שפרסום על-ידי פליירים יהיה יעיל צריך ללכוד את תשומת הלב של הקורא תוך שבריר שנייה, אלא אם כן מדובר בקורא משועמם שצריך להעביר את הזמן שלו. העיצוב של פליירים צריך להיות מושך, קצר וקולע. אין זה אומר שאי-אפשר להכניס הרבה תוכן אל פליירים אלא שיש להקפיד על כך שמשהו בעיצוב של פליירים מכול סוג שהוא ילכוד את תשומת הלב גם של הקורא הלא משועמם.
היתרון הגדול של פרסום באמצעות פליירים הוא העלות הנמוכה יחסית של ההפקה ושל הייצור שלהם. יתרון זה מוסיף לאפקט המיידיות של פרסום באמצעות פליירים. פליירים שנועדו להגיב על אירוע ספציפי ניתן להפיק במהירות וביעילות וכך מתאפשרת תגובה מהירה ומיידית לכול אירוע באמצעות פליירים. גם בעלי עסק יכולים לתת מענה מיידי לאירוע על-ידי הפקה מהירה של פליירים שיכולים להיות מוכנים מהר יותר מרוב סוגי הפרסום האחרים. למרות שפרסום באמצעות פליירים דורש, כמובן, מידה מסוימת של תכנון, ניתן בהחלט לבצע במהירות ייצור של פליירים מבלי להזדקק להכנות ארוכות ומסובכות.
אורך החיים הקצר של פליירים יכול להיות חיסרון אך למעשה יש בו גם יתרון. פליירים יכולים להיות מותאמים לפרסום שנתון לתנאים משתנים. כך ניתן לייצר פליירים שונים שעונים על התנאים המשתנים ועל המצב שאינו נשאר זהה. במקום פרסום יקר וארוך טווח, פליירים מאפשרים פרסום זול יחסית וקצר טווח שמשתנה יחד עם הסביבה שבה הוא צריך לפעול.
בעולם שבו הכול זז מהר ואין דבר קבוע יותר מהזמניות של הכול, פרסום באמצעות פליירים מותאם בצורה מיטבית אליו. המיידיות של פרסום באמצעות פליירים בשילוב עם קלות ההפקה שלהם ואורך החיים המוגבל שלהם הופך אותם לכלי פרסומי יעיל ביותר.