פליירים הם אמצעי פרסום שעדיין זוכה לפופולאריות גם בימי הטכנולוגיה המודרנית ואמצעי התקשורת האלקטרוניים והמשוכללים. ייצור והפצת פליירים כוללים מספר מרכיבים שיש להכיר במידה ורוצים להשתמש בסוג זה של פרסום. ניתן לחלק את התהליך של ייצור והפצת פליירים לשלושה חלקים: תכנון, ייצור והפצה.
שלב התכנון של ייצור פליירים כולל את החשיבה שיש לעשות לפני שמתחילים בייצור עצמו. בעל העסק – או כל מי שהחליט שהוא זקוק להפצת פליירים מכול סיבה שהיא – צריך להתחיל בהגדרת המטרות והיעדים. מדוע הוא זקוק להפצת פליירים? מה הוא רוצה להשיג? מה ייחשב להצלחה? מי קהל היעד שעבורו הוא מייצר פליירים? את מי הוא מנסה למשוך בעזרתם? הגדרת המטרות והיעדים של ייצור פליירים משפיע – או צריך להשפיע – על העיצוב שלהם. לאחר שהוגדרו המטרות ניתן להתחיל בעיצוב של פליירים שיהלמו את המטרות המוגדרות. עיצוב איננו ירייה באפלה אלא תהליך שבו מתאימים את הפלייר למטרות ולקהל היעד. כל תהליך התכנון צריך להתבסס על התקציב המיועד לפרויקט הספציפי. יש להתאים את התכנון ואת העיצוב כך שיעמדו במגבלות התקציביות שיש לבעל העסק שזקוק להדפסת פליירים. החישוב התקציבי צריך להתחשב בכול שלבי היצור: לצד המחיר של ייצור פליירים יש לזכור גם את העלות של הפצת פליירים בסופו של דבר.
הייצור של פליירים צריך להיעשות מתוך הקפדה על האיכות של המוצר ומתוך מעקב אחרי הביצוע. אחת הסיבות שבגללן מומלץ לפנות ליצרני פליירים מקצועיים היא האיכות של הדפסת פליירים שהם יכולים להציע. כדאי מאוד לקיים בקרה על הייצור עצמו ועל השלב של הדפסת פליירים כדי לגלות כבר בהתחלה את הטעויות האפשרייות. במידה ושלב התכנון נעשה בצורה יעילה ניתן לצפות ששלב הייצור יעבור ללא בעיות. כאשר התכנון של הדפסת פליירים היה לקוי הרי שיש סיכוי טוב שבעיות שונות יתחילו לצוץ על פני השטח. צריך לזכור שתמיד יותר יקר לתקן טעויות בשלב של הדפסת פליירים ולכן צריך לעשות הכול כדי למנוע את הטעויות כבר בשלב התכנון. זהו גם השלב שבו יתברר אם יצרן פליירים שנבחר אכן עומד בהבטחות שלו או שנעשתה טעות חמורה בבחירה שלו.
השלב האחרון בתהליך של פרסום באמצעות פליירים הוא השלב של הפצתם של פליירים מוכנים. אסור להמעיט בחשיבות של השלב שלעיתים זוכה להזנחה מסוימת. פליירים מוצלחים, מודפסים היטב ומעוצבים בצורה נהדרת לא יועילו לאיש אם ההפצה שלהם לוקה בחסר. כבר בשלב התכנון יש לחשוב על שיטת ההפצה שתיבחר – תיבות דואר, שמשות מכוניות, חלוקה ביד וכולי – וההתאמה שלה למטרות של ייצור פליירים מכול סוג שהוא. יש לבחון היטב את כוח האדם שנבחר למשימה של הפצת פליירים כדי להיות בטוחים שהוא אכן מבצע את עבודתו נאמנה. מנגנון ביקורת כלשהו על מפיצי פליירים הינו בעל חשיבות רבה כדי לוודא שהפליירים אכן עושים את דרכם מהיצרן ללקוחות הפוטנציאלים.
אלו הם המרכיבים העיקריים של הפצת פליירים משלב התכנון ועד הגעתם לידיהם של הלקוחות הפוטנציאלים. פרסום באמצעות פליירים יכול להיות יעיל ולהשיג את המטרות שלו, אך לשם כך יש להקפיד על מתן תשומת לב לכול השלבים. רק בצורה שכזאת ניתן לצפות שהמסר יעבור מהמפרסם לקהל היעד.