שיווק באינטרנט הוא מושג שתפס תאוצה אדירה בתקופת השנים האחרונות. ישבאז ענקי סביב העניין והוא מתפרס לכל כך הרבה תחומים שאי אפשר באמת להתמחותבו בצורה מושלמת. אתה יכול למצוא את עצמך מתמחה באחד מהתחומים השונים שלו,אבל הכי הרבה מקבל דעה כוללת על שאר התחומים.
במאמר זה אנסה לסקורבקצרה את כל האספקטים שעונים על המושג "שיווק באינטרנט" בשביל שתבינובדיוק עם מה אתם מתעסקים ומה אופציות הבחירה שלכם.
בניית אתר
"בראשיתברא ה' את השמיים ואת האינטרנט, והקמת לך אתר והיה כי טוב". אתם צריכיםאתר שייצג אתכם, וכשבונים אתר, יש הרבה מאוד גורמים לקחת בחשבון. הוא צריךלהיות אלגנטי, מעוצב ולהכיל את התוכן שקהל היעד שלכם מחפש.
כשאני כותב טוב, אני בעצם מתכוון "טוב לקהל היעד" הקהל יעד הספציפי למהשזה לא יהיה שאתם מנסים לקדם. דבר זה תקף לכל אספקט בנושא השיווק באינטרנט -מה שטוב לך לא תמיד יהיה טוב למי שאתה מנסה למכור לו. אין טוב ורע, מהשטוב לחובבי ספורט, לאודווקא נכון לכלכלנים ואנשי שיווק.
ככהשחייבים לבצע איזשהו סוג של מחקר שוק והסקת מסקנות לפני שניגשים לביצועמשימת הקמת אתר אוקיי, אז עשינו את מחקר השוק וקהל היעד שלנו, הסקנו אתהמסקנות שהיינו צריכים להסיק. ועכשיו ניישם אותם בעיצוב האתר, נעצב אתרשמתאים בדיוק לקהל היעד שלנו. (לדוגמא, אתר משחקים לילדים יהיה מעוצב בצורהמאוד מצועצעת עם צבעים חזקים, בעוד שאתר מקצועי שמנסה למכור מוצר לעורכידין ומשפטנים יהיה מעוצב בצורה נקייה וטיפוגרפית - כמעט ללא צבעים חזקיםבכלל)
שיווק במנועי חיפוש, SEM
אם הצלחנו במשימת בנייתהאתר, ואנחנו מסתכלים על אתר מקצועי שפונה לקהל היעד שלנו, הכל יופי טופי.אבל ברגע זה מה שחסר לנו, שלאתרים באינטרנט הוא בדיוק כמו חמצן בשבילנו.תנועה! בלי תנועת גולשים לאתר, לא יהיה אף אחד שיתרשם מהאיכות שלו, אף אחדשיקנה, וככה האתר לאט לאט ימות.
והנה היכרותכם הראשונה עם גלגלהחיים האכזרי של האינטרנט, והדרך הטובה ביותר להימנע ממנו היא בעזרת שיווקבמנועי חיפוש. אתם צריכים להבין לעומק את משמעות העיסוק "קידום אתרים"ולהגיע למצב שבו אתר האינטרנט שלך הוא רלוונטי יותר מכל שאר האתריםבאינטרנט לביטויי מפתח חזקים ורלוונטים לנישת האתר.
במאמר זה אנימעדיף לא לנסות להסביר איך מקדמים אתרים בגלל שהוא נושא עמוק שאפשר לכתובעליו אלפי מאמרים ולא לכסות את כולו. אך אני ממליץ בחום למצוא מקומותאיכותיים שיכולים כן ללמד אתכם את בסיסי המקצוע בכדי שתוכלו ללמוד איךלבנות את הדפים שלכם בצורה הנכונה ביותר ואיך לעבות את הפופולריות שלהםבעזרת קישורים.
כתיבת תוכן מתחדש
להגיד אתר סטטי זה בדיוקאותו דבר כמו להגיד אתר מת. אני לא מכיר מישהו שאוהב דפי אינטרנט שלאמעדכנים את עצמם ואני בטח לא מכיר מנוע חיפוש כזה. בשביל לא לרצוח את המותגשלכם ובשביל לגרום לגולשים לחזור לאתרכם, תדאגו למלא את האתר בתכנים חדשיםומעניינים על בסיס קבוע.
אם יש לכם אתר תדמיתי אז תמיד אפשרלפתוח בלוג לאתר הראשי ולקשר מהפוסטים לאתר הראשי. הטכניקה הזאת מוכרת מאודבקרב מקדמי האתרים ולפעמים אפילו ישתמשו בסאב-דומיין לאחסון אתר הבלוג,איך אין שום בעיה גם לפתוח אותו בדומיין חדש.
פעילות ברשתות חברתיות
עידןהמדיה החברתית כבר כאן והוא לא מחכה לאף אחד.. בשנים האחרונות המדיההחברתית רק עולה בגרף הפופולריות והשימוש והתאוצה מדהימה, כבר עכשיופייסבוק הוא האתר השני הכי פופולרי בעולם (אחרי גוגל) ולפי השמועות, גםהראשון בארה"ב!
אי אפשר להתעלם מעובדה זו, ובאותה צורה שעד עכשיוסמכנו על קידום אתרים אורגני למקור התנועה העיקרי, אנחנו יכולים להטיל אתאותו האמון גם על המדיה החברתית ולדעת שהן יתנו לנו את התנועה, כל זאתבמידה שכל המאמץ השיווקי שלנו יהיה ממוקד לקהל היעד ומלא בתוכן מעניין.
הסודהגדול בעניין הוא למצוא דרך להרחיב את מעגל החברים/עוקבים ברשתות החברתיותעם אנשים עם פוטנציאל גבוה להיות לקוחות, אז להפיץ את התכנים שעבדתם עליהםותכנים איכותיים אחרים שמקדמים את המותג שלכם דרך הרשתות לכל מעגל החבריםשרכשתם, זוהי הדרך הטובה ביותר שאני מכיר למשוך צומת לב חיובית למותג שלךברשתות החברתיות.
לסיכום, כפי שאמרנו... בשביל להשתמש בשיווקהאינטרנטי בצורה הטובה ביותר, חייבים לבצע את כל 4 השלבים שצויינו כאן.הקמת אתר, קידום אתרים אורגני, ייצור תוכן איכותי וחדש ונוכחות חזקה ברשתותהחברתיות.
מקווה שעזרתי כמה שאפשר, תודה רבה על זמנכם.