כבני אדם אנחנו מתבוננים בסביבה כל הזמן בשביל להבין וללמוד מה אנחנו צריכים לעשות, לא רק בתחום סודות הפיתוי. מדובר באפקט פסיכולוגי מוכר – אם בני אדם נמצאים במצב חריג ולא ברור, הם יסתכלו על תגובות של אנשים אחרים לפני שיפעלו בעצמם. למשל, אם אדם טובע בים, אך כל האנשים על החוף לא מגיבים באופן מיוחד, הסיכוי של כל אדם נוסף לפעול הוא קטן מאוד מכיוון שהוא מחפש רמזים איך להתנהג מהאנשים שסביבו, ובדרך כלל פועל בצורה דומה (כנ"ל לגבי איך להתחיל עם בחורה).
כפי שהצגתי מוקדם יותר ב-אומנות הפיתוי, תהליך הבחירה של בן זוג הוא תהליך שדורש השקעה של משאבים רבים על מנת להחליט האם אדם מסוים מתאים לכך. האפקט שציינתי בפסקה הקודמת מתקשר לכך – בשביל לקצר תהליכים ולחשוב פחות, אנחנו נוטים להיעזר בסביבה על מנת להבין דברים רבים, ביניהם אילו בני אדם או מאפיינים נחשבים אטרקטיביים.
לא רק ב-סודות הפיתוי, אלא גם בתרבות המערבית היום חזה נשי נתפס כמיני ומושך, מצב שנראה לנו טבעי. בפועל, אין בחזה הנשי בזכות עצמו שום אלמנט מושך מבחינה ביולוגית, כפי שאפשר לראות בשבטים פרימיטיביים באפריקה, דרום אמריקה ומקומות נוספים שם נשים מסתובבות בחזה חשוף באופן קבוע. באירופה בתקופה הויקטוריאנית (במאה ה-19) לעומת זאת, נשים היו מכוסות לגמרי בבדים. בגלל נורמות חברתיות שונות משקיימות היום, הגברים בתקופה ראו בחשיפת שורש כף היד של אישה במקום ציבורי אירוע מיני מסעיר ומיד חשבו על איך להתחיל עם בחורה. מאפיינים כמו הקשר בין אטרקטיביות ומשקל אינם קבועים גם כן – עד לפני כמה עשרות שנים, נשים מלאות נחשבו להרבה יותר אטרקטיביות מאשר הנשים הרזות בהרבה שאנחנו מעדיפים היום.
כל זה מתקשר לעובדה שבדיוק באותה צורה ב-אומנות הפיתוי, באופן בלתי מודע נשים מסתכלות על פעולותיהן והעדפותיהן של נשים אחרות על מנת ללמוד כיצד להתנהג. למרות שיש הבדלים בטעם ספציפי בגברים בין נשים שונות, בסופו של דבר רוב המאפיינים הם דומים או זהים, ורק מיעוט הוא שונה. מכאן אפשר להגיע לנקודה – גבר שנראה כל הזמן בחברת נשים יראה אטרקטיבי יותר לאישה חדשה מאשר גבר שמסתובב עם גברים אחרים או לבד (מדובר על כך המון ב-אומנות הפיתוי). כשהגבר מסתובב בחברת נשים, נשים אחרות מבינות כנראה יש בו משהו ששווה להתאמץ בשבילו, כי כל הנשים האחרות האלו מסתובבות איתו. כשהגבר מסתובב עם גברים אחרים או לבד, נשים אחרות ייטו להסיק כי יש סיבה לכך שנשים לא מעוניינות בגבר זה, וינהגו באותו אופן, לפי סודות הפיתוי. מצד שני, לא צריך להקצין את העמדה הזו – הסתובבות עם בחורות מדהימות במשך כל הזמן יכול לגרום לכך שנשים חדשות יסיקו שגבר זה הוא אמנם אטרקטיבי מאוד, אך הוא לא מתאים להן בגלל האופן הלא רציני (מבחינתן) בו הוא חי, למשל אם הן מחפשות קשר רציני.
יחסית למאפיינים קודמים, יצירת רושם של בחירה חברתית איננה קשה במיוחד, ומבוססת בעיקר על האופן שבו אתה מתנהל:
- אל תדבר על הכישלונות שלך עם נשים עם נשים שאיתן אתהמתחיל, במיוחד בהתחלה. אם תספר לבחורה בדייט הראשון איך החברה לשעבר שלך זרקהאותך, היא לא ממש תימשך אליך.
- אל תציג באופן גלוי את ההצלחה העכשווית שלך עם נשים –זה שחצני ודוחה נשים אחרות. הבחירה החברתית מועברת טוב יותר באופן סמוי,במיוחד כשהיא מוצגת כעניין טבעי ושגרתי, שאתה לא מתרגש ממנו.
- למד לדבר ולהתנהג בערפול בתחום זה. הערפול נוח כי הואמסייע מאוד ליצירת רושם. למשל, אם יש לך רק ידידה אחת והרבה סיפורים שקשוריםאליה, תכנה אותה בפני הבחורה בתור "ידידה שלי", ולא"מיכל". כשהבחורה תשמע שוב ושוב את הכינוי "ידידה שלי",ייווצר אצלה רושם שיש לך הרבה ידידות,, מה שיחזק את תהליך הבחירה החברתיתשהצגתי.
- נסה להסתובב עם בחורות כמה שיותר, גם אם הן רק ידידותשלך. כשאתה נראה עם בחורה, בחורות אחרות מסתכלות עליך באופן חיובי יותר מאשרכשאתה נראה עם גברים בלבד.
אם גבר מסוים יצליח ליישם את כל מה שהצגתי עד כה, הוא יהיה:
- בריא
- בעלי כישורים חברתיים
- בטוח בעצמו
- עצמאי
- מצחיק (הומוריסטי)
- בעל סטטוס חברתי
- דומיננטי
- עשיר
- נמצא בחברת נשים בדרך כלל (מנצל את השפעת הסביבה)
אם תציג רשימה זו לנשים רווקות כתכונות של אדם שהיית רוצה לשדך להן, רובן יענו כמעט מיד שהן מסכימות. ישנו מיעוט של נשים שמחפשות תכונות אחרות או לא מודעות לכך שאלו התכונות שאותן הן מחפשות, אך מדובר במיעוט זניח ביחס לרובן הגדול של הנשים. לאחר שהצגתי את המאפיינים שמושכים נשים, מגיע החלק הבא – איך לגרום לנשים להבין שהתכונות האלו קיימות בך.