גיוס לקוחות חדשים דורש יצירתיות בעסקים
לא פשוט לגייס לקוחות חדשים. זו משימה אסטרטגית וחשובה לכל עסק ללא כל קשר לגודלו די אם נביט ונבחן את כמות המשאבים הכמעט אינסופית שמשקיעות החברות הגדולות בגיוס לקוחות חדשים תוך הוצאת סכומי עתק על פרסום וכך נוכל להבין כי גיוס לקוחות מהווה משימה גדולה וחשובה לכל עסק.
מעטים העסקים אשר להם כמות משאבים כספית כמו לבנקים או חברות תקשורת לדוגמא. עסקים קטנים של איש אחד עד כמה עשרות עובדים ועסקים בינוניים עם עד חמש מאות עובדים, מתקשים לגייס ולהקצות משאבים כספיים לתקציב השיווק שלהם, דבר המקשה עליהם להרחיב את הפעילות ולגדול.
יחד עם זאת, הכנסת מחשבה יצירתית, אסטרטגיה עסקית נבונה, אסטרטגיה שיווקית טובה ושימוש נכון ומושכל בכלים טקטיים יוכלו להביא לתוצאות טובות בתהליך גיוס לקוחות. לא מדובר כאן על שיטה סודית או המצאה מיוחדת במינה. כל עסק יהנה מפעילות יחסי ציבור רגילה או יחסי ציבור באינטרנט. יחסי ציבור אשר יאפשרו לעסק לתקשר את עצמו החוצה אל מול קהלי היעד שלו בעלויות סבירות.
גם שימוש נכון ומושכל בכלים אחרים כמו הקמה ותפעול אתר/ים תדמיתיים, שימוש בכלי קידום אתרים, פרסום נבון של מילים ממומנות ו/או פרסום ברשתות חברתיות גם הם יוכלו להביא תוצאות טובותאבל עוד לפני שרצים לקדם את האתר או לשכור את שירותיו של משרד יחסי ציבור חשוב קודם לבצע מספר שלבים ראשוניים כאשר העקרוני בהם הוא תכנון יצירתי או אם נדייק יותר, הכנסת יצירתיות לעסק.
יצירתיות בעסקים פירושה הוא שימוש באמצעים המקובלים פחות או יותר אשר יאפשרו לעסק לזהור הוא, השירותים, המוצרים שהוא מציע אל מול קהלי המטרה שלו וליצור בידול משמעותי בינו לבין מתחריו. יצירתיות בעסקים תביא להתבלטות אמיתית ומשמעותית.
הופעה בקמפיין פרסומי, הופעה בעמודי מערכת תוך ניצול יחסי ציבור, האתר הנמצא גבוה בתוצאות החיפוש, יצרו אמנם בולטות, אולם פרסום יצירתי, מופעים בתקשורת "אחרים" יחודיים, אתרים עם תכנים לאו דווקא טריוויאליים, אלא ייחודיים- כל אלו יוכלו להביא תוצאות טובות בהרבה אל המטרה הראשית: גיוס לקוחות חדשים.
אז איך עושים את זה? איך מכניסים יצירתיות לעסק? על כך במאמר הבא.