הרצאה על הבנת אחדות הרעיונות ההפוכים - מהי הבנה בשלמות?
הבנת אחדות הרעיונות ההפוכים - מהי הבנה בשלמות?
הפעם אדבר על שלמות ההבנה של אחדות ההפכים.
פעמים רבות אדם שואל את עצמו האם הגעתי לשלמות, להבנת המציאות בשלמות.
ועצם העובדה שיש עוד שאלה האם הבנת, סימן שלא הבנת.
וכשאדם מסוגל להבין את המציאות, את ההפכים, למה יש טוב ולמה יש רע וכו'.
ומצד האמת כל ההפכים הם בכלל אחד, הטוב והרע הם אחד.
ונאמר שמישהו חקר וחקר את המציאות, והבין משהו מסוים, ואז יש לו תשובה
אך העניין הוא שכל הבנה, יש לה בדיוק את ההבנה ההפוכה, תמיד לכל סיבה שחושבים שהיא האמת, תמיד יהיו סיבות נוספות, הפוכות, כך שזו לא האמת המוחלטת כל עוד ניתן להסביר את זה בשכל הרגיל.
לדוגמא נשאל, מדוע העולם קיים, נאמר כי העולם נברא כדי שיהיה טוב, האלוהים ברא את העולם לעשות רק טוב ודרכו להיטיב, ואם זו סברה אחת, תמיד יהיה ניתך להפריך ולהגיד שהעולם נברא כדי שיהיה רע ודרכו להרע.
ומצד האמת, כל ההפכים הם אחד, כל מה שהבנת, ההפך שלו!! מדויק בדיוק כמו מה שהבנת!
וההפך של מה שהבנת, הוא לא פחות נכון.
יש הרבה הפכים, וכל אפשרות יכולה להיות נכונה, ומי החליט שלא ההפך מחשיבת האדם היא הנכונה.
ועל כל תיאוריה יש תיאוריה הפוכה, או דומה, והאדם אם הוא חושב שמשהו נכון, אז מן הסתן חושב שמשהו אחר הוא לא נכון.
וגם אם נהפוך בכל האפשרויות את ההבנות של המציאות, בסופו של דבר יש פרספקטיבה שבה הכל אחד ממש, ואין כל הבדל בין ההפכים, או בין הדברים, הכל באחדות.
ומי שעדיין אוחז בדבר שמבחינתו הוא הדבר הנכון, והוא לא הבין שבאמת ההפך ממה שהוא מבין כנכון אינו נופל ממה שהוא חושב, וההפך נכון גם הוא, אז עדיין לא הבין בשלמות את האחדות.
ניקח לדוגמא את הבחירה החופשית, ואדם חושב שברור שיש בחירה חופשית
באמת, יש בחירה, ואין בחירה הם ממש באחדות, כיוון שתמיד יכול להיות ויכוח האם יש, או אין בחירה חופשית.
ואם יש הבנה של הבחירה, בשורש אותו הדבר יש בחירה ואין בחירה הם אחד, ומי שהבין את זה, הבין את שורש המציאות בשלמות.
כמו גם, טוב, ודרכו להיטיב, וההפך, רע ודרכו להרע היא האפשרות שגם כן נכונה, ואפשרי גם ש"הוא" טוב ודרכו להרע, או רע, ודרכו להיטיב...
ובעצם הטוב והרע הם בכלל אחד.
לכן, על האדם לקחת את ההפך של מה שהוא הבין, ולשאול את עצמו האם ההפך של מה שאני חושב ומבין, האם גם את ההפך אני מבין?
ואם כן, סימן שהבנת את שורש המציאות, ששורש המציאות מהווה את כל הרעיונות
הכל זה אפשרי המציאות, וכל פעם מבינים גם נושא מסוים בצורה שונה והפוכה, פעם אתה חושב על משהו שהוא רע ופעם אחרת אתה חושב שהוא טוב.
וכדי להגיע להבנת שורש האחדות, אל לו לאדם לפחד לשאול שאלות, ולא לפחד לשאול על כל דבר, אולי ההפך הוא הנכון, ולבחון את זה באמת.
כל טיעון, לבדוק, מי אמר שזה נכון? והשקרנים והאומללים והטיפשיים, פוחדים לשאול למה הדברים קורים? האם זה נכון? אולי ההפך ממה שאני חושב נכון?
יש להטיל ספק בכל דבר שאומרים לך, לא להיות כמו המסכנים שנאחזים בעלה התאנה שלהם ונשארים אומללים.
ומי שישאל, יגיע לוודאות המוחלטת, שבסופו של דבר בשורש כל הדעות מסכימות אחת עם השניה, ושם לא שייך להגיד לא הבנתי, כי תהיה הבנה, שמשמעות וחוסר משמעות זה אותו הדבר, וגם להגיד שהם לא אותו הדבר זה גם נכון להגיד מבחינת המציאות בשורשה.
ושיהיה לכולם המשך יום של הבנה אמיתית בשורשה.
המאמר מאת אליעד כהן מרצה הרצאות www.EIP.co.il
הכנס לאתר ותהנה מעוד מרצה הרצאות בנושא סיבות, שמחה, אחדות, אימון אישי קואצינג, יכולת ועוד ...