חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תזמון אירועים ב - Javascript

מאת: יוסי סיגורהבניית אתרים01/08/20101622 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כולנו מכירים את האתרים שכל זמן קצוב מרעננים את הדף שבו אנו נמצאים (לפעמים עוד לפני שסיימנו לעיין בו). בדרך כלל ישתמשו בתכונת הרענון הקצוב אתרי חדשות או אתרים שבהם חלים שינויים תכופים ברמת הדף הבודד. אם שאלתם את עצמכם איך הם עושים זאת, אזי התשובה היא די פשוטה ואנחנו כאן כדי לענות עליה: באמצעות קוד Javascript כמובן.

טוב, האמת היא שהדרך הכי קלה לתזמן רענון של דף היא דווקא לא באמצעות Javascript אלא באמצעות שורת סקריםפט אחת ב - HTML שנראית כך:

<meta http-equiv="refresh" content=15> 

את השורה הזו יש לשים באזור ה - head במסמך וכל 15 שניות הדף יתרענן לו באופן אוטומטי. כמובן שאפשר לשנות את זמן הרענון על פי הנדרש.

אז למה בכל זאת כדאי לדעת כיצד לתזמן אירועים ב - Javascript? כי לפעמים אנחנו צריכים לבצע פעולות על הדף בצד של הגולש. פעולות שאיננו רוצים שיגרמו לדף כולו לנסוע לשרת ובחזרה. נניח שאנו רוצים להציג שעון על המסך ובו מחוג שניות שנמצא בתנועה מתמדת. או שברצוננו לכתוב מצגת של תמונות שבה התמונות מתחלפות אוטומטית כל מספר שניות, ועוד ועוד כיד הדמיון הטובה עליכם.

בדוגמה הבאה ניצור פונקציה שתגרום לרענון הדף 5 שניות לאחר שנקרא לה. ניתן כמובן לקרוא לה מתוך לינק או כפתור או בכל דרך אחרת המתאימה לכם. וכמובן שניתן בדרך זו לקרוא לכל פונקציה אחרת שתכתבו.

דוגמת קוד לתזמון אירוע לרענון דף:

function RefreshPage()
{
var t = setTimeout("refresh()", 5000);
}

הפונקציה  setTimeout מקבלת שני ערכים: את הפונקציה שלה אנו קוראים ואת הזמן שבו הפונקציה שאנו קוראים לה תצא אל הפועל. הזמן יהיה תמיד באלפיות השנייה. מה שאומר שכל שנייה שווה 1000 אלפיות השנייה. הפונקציה שלה אנו קוראים יכולה להיות פונקציה שאתם כתבתם או פונקציה בנויה של שפת Javascript .


אם מצאת את המדריך מועיל ייתכן ותמצא עניין גם במאמרים ובמדריכים הבאים:

קריאה וכתיבה של Cookies ב - ASP.NET    דפדפנים    מאמרים קשורים נוספים...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסי סיגורה הוא מנהל פיתוח בחברה בינלאומית גדולה ויועץ לפיתוח וקידום אתרים באינטרנט.

יוסי סיגורה עורך את אתרי האינטרנט:

קוד ענן - מגמות בתחום מחשוב הענן באינטרנט ופיתוח אתרים למקבלי החלטות ומפתחים

DevSchool - אתר מדריכי הפיתוח המקוונים המוביל בישראל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי סיגורה

מאת: יוסי סיגורהבניית אתרים08/08/111674 צפיות
זה נכון שחלונות קופצים הם די מעצבנים אבל לפעמים צריך להשתמש בהם וכאן תוכלו ללמוד איך ליצור אותם ואיך לשלוט בצורה שלהם ובתכונות שלהם

מאת: יוסי סיגורהשיווק באינטרנט19/09/101123 צפיות
RSS - ראשי תיבות של Really Simple Syndication הוא פורמט XML שמטרתו להפיץ ולשתף תכנים באמצעות האינטרנט. הוא עושה זאת בעזרת הפצת רשימות קישורים בצד מידע נוסף על קישורים אלה וכל מטרתו לסייע לנו לקבל רשימות ממוינות של קישורים למידע שאנו מעוניינים לדעת עליו

מאת: יוסי סיגורהדיוור אלקטרוני05/09/101318 צפיות
חמישה טיפים שיהפכו את הדוא"ל השיווקי שלכם מספאם למה שהם יכולים להיות - כלי השיווק מספר 1 באינטרנט

מאת: יוסי סיגורהמחשבים וטכנולגיה - כללי15/08/101209 צפיות
מדריך ממוחשב ללימוד שפת השאילתות SQL מתוך אתר www.DEVSCHOOL.co.il

מאת: יוסי סיגורהבניית אתרים07/08/101644 צפיות
Cookie הוא אמצעי יעיל ונוח לשמור מידע ספציפי על גולש. למשל אם האתר שלכם מאפשר לבחור את צבע הרקע של דף מסוים אזי זה יהיה רעיון טוב לשמור צבע זה בדיסק הקשיח של הגולש בעזרת Cookie ובכל פעם שהגולש נכנס לאתרכם לגשת ולקרוא את הצבע שבו בחר ולשנות את צבע הרקע של הדף בהתאם.

מאת: יוסי סיגורהאחסון אתרים25/07/101328 צפיות
בשלב כלשהו כל בעל אתר או אפליקציה אינטרנטית מגיע לנקודה שבה הוא חייב לשאול את עצמו איזו צורת אירוח תתאים יותר לצרכי האתר שלו. האם להתארח בשרת המוקדש בלעדית לאתר שלו או אולי להתארח בשרת המארח גם אתרים אחרים, שאינם שייכים לו ואשר הוא אף אינו מכיר. במדריך זה אערוך השוואה בין שתי אפשרויות אלה בתקווה שבסיום ההשוואה יוכל הקורא להעריך טוב יותר אילו משתי האפשרויות מתאימה לו יותר

מאמרים נוספים בנושא בניית אתרים

מאת: דוד כהןבניית אתרים18/11/213998 צפיות
סוג נפוץ של אתרים הוא חנות וירטואלית שמציעה לגולשים מגוון מוצרים לרכישה מקוונת. קיראו מה ניתן למכור בחנות הווירטואלית וכיצד לעשות זאת נכון.

מאת: יאירבניית אתרים18/06/194196 צפיות
לא ניתן להפריז בתיאורים לגבי חשיבותו של אתר מקצועי וטוב לתמהיל המיתוג של כל עסק וחברה. האתר מהווה את "חלון הראווה" של העסק, את אמצעי הקשר הישיר שלו אתכם, ולא בכדי הוא נחשב למהותי ביצירת מותג מנצח.

מאת: עידן שלומןבניית אתרים22/08/175891 צפיות
החלטתם לבנות אתר חדש וכעת אתם בשלב הראשוני של התהליך, אך זהו שלב שללא ספק אחד החשובים ביותר – רכישת דומיין (שם מתחם) לאתר שלכם.

מאת: עידן שלומןבניית אתרים05/06/175030 צפיות
לפני שאתם שואלים את עצמכם איך להשיג לקוחות חדשים לעסק, אולי כדאי לדבר על אתר האינטרנט שלכם ועל תרומתו. אם השקעתם לא מעט על האתר הקודם והלקוחות סרבו להגיע, אולי כדאי שתבדקו את הבעיה לעומקה. ייתכן מאוד שיש לכם בעיה בבחירה של דומיין. מה זה דומיין ואיך הוא יכול לעזור לכם להשיג יותר לקוחות ובפרט לקוחות שאתם באמת צריכים לבית העסק?

מאת: vodplaceבניית אתרים22/03/172859 צפיות
בניית אתרים, על וורדפרס או לא?

מאת: Droxitבניית אתרים26/01/172401 צפיות
כאשר אנו משווקים אם מוצר או שירות, באמצעות האינטרנט, דף הנחיתה, הינו דף שמתוכנן למטרה אחת והיא יצירת לידים.. בדף הנחיתה, אין ניווט שקושר את הגולש לאתר, אך הסיבה המרכזית לכך היא צמצום אפשרויות שעומדות בפני הגולש...

מאת: vodplaceבניית אתרים20/12/162237 צפיות
מחיר יכול להטעות - הנה הסיבה למה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica