כל אחד, שמנהל קמפיין פרסום בגוגל היה מעונין שכך יהיה: לבנות דף נחיתה מושך, מלהיב מפוצץ ומרהיב, שיביא את הגולשים לרצות בקשר עם העסק. כחלקמהעסקה הוא חשב, שיש להפנות באמצעות לינק (קישור) לדף הבית של אתר החברה(ואם יש מספר קישורים שכאלה – אז קישורים לאתרים אחרים שלהחברה) בתוך דף הנחיתה.
זה נראה הגיוני, נכון? אני חושב שממש לא.
למה זו טעות לשבץ קישורים לאתרי החברה בתוך דפי הנחיתה
דפי נחיתה הינם דפי רשת עם מטרות שהעסק רוצה בהן.לרוב, הם מיועדים כדי להשיג מכירה או מכירות דרך האינטרנט. לחילופין הםיכולים להביא ליותר לידים בדוא"ל או טלפונים לעסק. אי לכך אם קיים דבר,שעלול לשבש את המהלך העסקי הטהור, (זה שבסופו אמורה להתרחש הפעולה, הרצויהעל ידי המפרסם) צריך להיות בחוץ.
מכאן אתה יכול לקבל מושג, שקישור לאתרים נוספים שלהעסק לא צריך להיכלל בדף הנחיתה.
אני מבין, שיש כמה אנשים שמתפלאים כרגע: "האם יצאת מדעתך? השקעתי800/2,000/5,000/30,000 (מחק את הלא רלוונטיים) ש"ח באתר החברה, ופתאום אתהרוצה, שאני אתעלם ממנו? אני רוצה שיראו אותי, שיכירו אותי, שיקראו אותי!"
לינקים (קישורים) לאתרים הם כמו מקומות לשבת או שעונים בקניון מסחרי –הנה ההבהרה לאנלוגיה
במקום להגיב מהבטן בוא, ואסביר לך את ההיגיון, דרך אנלוגיה לא מסובכתמתחום, שלבטח גם אתה מכיר – תחום הקניונים. לא חשוב לענין זה, אם אתה מרבהללכת לקניון ואם לאו – מה שקריטי פה הוא העיקרון המוצג.
דוגמה 1: כשאתה הולך לקניון, האם שמת לב לכמות המקומות החינמיים לשבתבהם? מן הסתם התשובה היא "אין הרבה כאלה". במקרים מסוימים אפילו לא תמצאמקום ישיבה אחד בחינם. כל זה קיים, בכדי שתרצה, ללכת מהר יותר לחנויות, ואםכבר ממש רצית לשבת באיזה מקום – עדיף שזה יהיה בית קפה, שבו כמובן תשלם גםעל ישיבה בכסא, ששייך לו. בכל מקרה, מי שמנהל בקניון את העסק (בעליםושוכרי שטחים) לא רוצה, שתבזבז זמן בישיבה במקום לעשות את "המוטל" עליך:לקנות .
דוגמה 2: האם שמת לב, לכך שבקניון קונבנציונלי אין שעון לקרוא ממנו אתהשעה? חשוב לשניה ואמץ את התאים האפורים….האמן לי – השעון חסר, ובכוונה.שעון יגרום לך לחוש, שאתה לא מנצל מספיק את הזמן, ויגרום לך לקצר את השהייהבקניון, וכפועל יוצא לקנות פחות בקניון.
מבין מה קורה פה?
דפי נחיתה, שיש בהם לינקים (קישורים) לאתרים שלך או אתרים שלמישהו אחר, הם כמו מקומות ישיבה חינמיים או שעונים. הם גורמים להסחת הדעתמהפעולה הרצויה על ידך כעסק: קניה/טלפון לעסק/כל תוצאה אחרת, שאתה רוצה,שתקרה בדף הנחיתה. הלינקים העודפים הללו עלולים להביאלעזיבה של הגולש את דפי הנחיתה, או לעיון בדפים אחרים, שמהם לא תרויח דבר.
הנה דוגמא: חשוב על מצב, שבו אתה מפרסם בדף נחיתה מכשיר טלפון סלולארילמכירה. בתוך דף הנחיתה אתה משלב קישור לאתר של מי שמייצר את הטלפון. עלפניו, זהו דבר מתבקש, שמטרתו לספק את רצונו של הגולש בעוד מידע. ואז מבקרלו גולש, קורא את דף הנחיתה שלך, מקליק על הלינק לאתר היצרן וקורא את מהשליצרן יש לספר. כיוון שהגולש, שהגיע לאתר שלך לא מומחה במפרטים טכניים,הוא לא מצליח להבין עד הסוף, מה כתוב באתר היצרן. מאותו רגע הוא הוא מתחילללמוד את הנושא באתרים אחרים. הזמן עובר, והגולש מוכרח להיפגש עם מישהו...אתה יודע בדיוק לאן זה מוביל. בדיוק, הוא נטש את דף הנחיתה שלך, ובדרךשילמת על הקליק שהוא ביצע, מבלי שתרויח מכך משהו.
דרך נכונה לעבוד עם לינקים לאתרים בדפי נחיתה
כיוון שאני מדבר על קישורים לאתרים באינטרנט, עדיין קיימת כאן אפשרות להשתמש בקישורים לאתרים.
שיטה א': אל תעשה מהקישורים קישורים! כך בדיוק. רוצהלאפשר לגולש להגיע לאתרו של יצרן טלפון סלולארי? אז כתוב מלל פשוט כגון: www.ThePhoneManufacturer.com.דוגמא לאתר שנוקט בשיטה זו הוא אתר הרשת החברתית, קפה דה-מרקר, אשר לאמתיר שילוב קישורים לאתרים עסקיים בחתימה של חברי הרשת, אלא מציג אותם כטקסט בלבד (נחש מדוע…).
שיטה ב': שלב את הלינק בדף ה-Thank You. דף ה-Thank Youמוצג, כשגולש בדף הנחיתה, ביצע פעולה שרצויה על ידך בדף הנחיתה. דף זה הינוהנקודה האופטימלית, להודיע לו, שיש לך אתר עסקי, ושהוא יקבל עוד מידע, אםיבקר בו. כך אתה מרויח כניסה נוספת בחינם לאתר העסקי שלך, וכן הזדמנותנוספתץ לבסס את האמון של הגולש בך כעסק.
מילת סיום: לינקים (קישורים) לאתרים אינם מוקצים מחמת מיאוס בפרסום בגוגל, אבל כדאי לחשוב לפני שאתה מציב אותם, עלהאופן, שבו הם ישנו את תהליך הגלישה לרעה (מבחינה עסקית). השתמש באחתמהשיטות, שנקבתי בהן, כדי לברוח מ"תקלות עסקיות", שקישורים לאתרים יכוליםלגרום לך.
בברכת הצלחה בעסקים,
שרון