הרצאה על אמת מוחלטת *לא* מסתמכת על שום דבר - איך ולמה?
אמת מוחלטת לא מסתמכת על שום דבר:
הפעם אדבר על שאלה שאנשים שואלים אותי, על מה האמת שלך מסתמכת?
ואני אומר שלא כמו כל השרלטנים, שאומרים, תאמין לי, תאמין לי, אני אומר:
נהפוכו, אל תאמין לי, ולא רק זאת, אני מתחייב לך שאם תאמין לי, תמשיך לסבול
אני אומר, *תבין* את מה שאמרו לך, אל תאמין. אם תבין את מה שאמרו לך, יהיה לך טוב
אם תאמין, לא תדע, לא שייך רק להאמין.
ואסביר על מה האמת שלי מסתמכת, האמת שלי אינה מסתמכת על כלום
מה זאת אומרת? אז מי אמר שהיא אמת, ואסביר מה היא אמת שאינה מסתמכת על כלום.
מה שאני מסביר כן מסתמך על שכל, על הגיון, מה שתוכלו לבדוק
אך האמת עצמה אינה מסתמכת על כלום, כל זמן שהאמת תלויה או מסתמכת על משהו
היא אינה אמת, כי היא מסתמכת על משהו.
וכפי שאמרתי כבר שכל בני האדם הם עובדי אלילים, וזאת למה?
כי כולם עובדים את השכל, כי אנשים חושבים שמה שהשכל מניח, זו האמת ומה שהשכל מסיק מסקנה שזה אמיתי, זה לא אמיתי.
וכל עוד האמת שלך מסתמכת על השכל היא מה זה שפלה ובזויה ולא רצינית, מה אתה חושב?
שהשכל שלך יכול הגיע לאמת? השכל שלך זה רק אמונה
השכל שלך לא יכול להבין דבר והיפוכו הוא מאמין במה שהוא מניח
ועל ההנחות שלו הוא בונה הרים ורעיונות שלמים.
זה כמו אדם נכה שאינו יכול לרוץ שאומר אה... אם אני לא יכול לרוץ, אז אי אפשר לרוץ!!!
סליחה??? מי החליט שאי אפשר לרוץ?
וכך כל ההנחות שמונחות על ידי השכל המוגבל, הרי הן דמיון, כי אתה יודע שהשכל שלך מוגבל
האם אתה יכול להוכיח שהשכל שלך אינו מוגבל?
מי החליט שכללי המשחק שבהם אתה מחפש את האמת, מי החליט שהם נכונים? מי החליט את זה?
ומה שמטריד את כל הפילוסופים והחכמולוגים בעולם, זה הספק.
האמת מסתמכת על כל מיני דברים, היא לא רצינית אם מסתמכת על השכל המוגבל, אתה יכול להסתמך על אמת המסתמכת על משהו אחר? אז איזו מן אמת זו?
האמת אינה יכולה להסתמך על שום דבר, ואינה מסתמכת על כלום, ומה זה אומר?
כל הדברים בעולם, הם אפשרי המציאות, כל דבר ודבר בעולם, ברמה התיאורטית, יש לו ההפך
והאמת, אין לה ההיפך והיא מחויבת.
כשאומרים, יש כך וכך, כלומר המילה *יש* דבר כלשהו, זה שמסתמך על האפשרות שאין את הדבר, ולהיפך.
כמו להגיד לדוגמא, יש מי שברא את העולם, באותה המידה ניתן להגיד אין מי שברא את העולם.
שאתה מבין משמעות של האמירה מישהו ברא את העולם, יש אפשרות לחשוב הפוך
כי אם לא היה אפשר להגיד את ההפך, איזו משמעות היתה לכך שיש מי שברא, או יש תכלית
או אין תכלית.
וכל דבר במציאות, הוא אפשרי המציאות, וזאת אומרת שיש מציאות, ויש אפשרות לומר שיש סיבה ויש אפשרות לומר שאין סיבה, אתה יכול לנסות להוכיח עד מחר שיש סיבה לקיום של המציאות, ואין ויכוח עם העובדה שהמציאות מאפשרת לחשוב שאין סיבה, לא יעזור לך.
השכל שלך החכמולוגי מביא לך הוכחות וסיבות מהמקום המוגבל שלו. אך הוא לא יכול להתווכח עם המציאות שמאפשרת לחשוב שאין סיבה, לא יעזור כלום!
השכל שלך, לא מאפשר לך לחשוב את זה.
בן אדם אומר, מי ברא, למה ברא, איך ברא?
תמיד יש אפשרות לחשוב אחרת, וכל האמיתות בעולם מצד השכל, תמיד יהיה אפשר לחשוב אחרת.
אך לא מצד המציאות, כי מצד המציאות, המציאות נתנה זכות קיום לאמת ההפוכה.
כל דבר בעולם שיש ההפך ממנו, הוא לא מוחלט, הוא כן חלק מסוים מהאמת, הוא נכון כחלק מהאמת, אך לא האבסולוטי.
ומי שרוצה להגיע למחויב שזו האמת המוחלטת, פשוט תהיה אמיתי, פשוט תקרא לילד בשמו
אל תשקר, מה שאפשרי המציאות, אל תהפוך אותו למחויב, גם אם יש לך הוכחות מכאן עד הודעה חדשה, זה עדיין לא אבסולוטי.
ויש שכל מסוים, שאם תהיה אמיתי וישר, ותבין שהכל אפשרי בעולם ולא מחויב, אם תהיה ישר עד הסוף, רק אז יבין את מחויב המציאות שגם אם אתה תחשוב את ההפך שלו, אתה לא תוכל.
ועל ידי כך שבן אדם, יהיה אמיתי, ויקרא לילד בשמו, ואמיתי כחוט השערה, אז ידע מה היא אמת אמיתית, שאינה מסתמכת על שום דבר, ואף על פי כן היא אמת.
המאמר מאת אליעד כהן מרצה הרצאות www.EIP.co.il
הכנס לאתר ותהנה מעוד מרצה הרצאות בנושא יכולת, אני, מרצה, רוחניות, היגיון ועוד ...