בשנים האחרונות צצים יותר ויותר גני אירועים בשרון. נדמה לעיתים שהשרון הפך להיות המרכז של גני אירועים בישראל. עם התרבותם של גני אירועים בשרון ניכרת השקעה משמעותית יותר בעיצוב שלהם; עוד ועוד מקומות מוקמים ונבנים מתוך מחשבה על הצורה שבה הם יעוצבו. נדמה שניתן להתחיל לדבר על תת תחום מתפתח באדריכלות הישראלית של תחילת המאה העשרים ואחת. זהו תחום האדריכלות של גני אירועים בכלל ושל גני אירועים בשרון בפרט. האם ישנם מאפיינים ייחודיים לתחום זה של אדריכלות? מהם הקווים המנחים את המתכננים של גני אירועים בשרון? ננסה להעלות מספר השערות בעניין זה, השערות שאולי יוכלו לצמוח יום אחד לידי מחקר מעמיק ושלם בנושא מרתק זה.
גני אירועים בשרון נועדו לספק אווירה ומקום לאירועים שונים. גני אירועים, כמו מבנים רבים למעשה, פועלים בשתי רמות של המציאות. ברמה האחת הם פיזיים – הם מספקים מקום שצריך להיות שימושי ולתת מענה לכמה צרכים שלמענם הוא נבנה. גני אירועים בשרון נועדו לארח אירועים. הם צריכים להיות מרווחים כדי שיהיה ניתן לקבל בהם מספר גבוה של מוזמנים; הם צריכים לכלול מקום לישיבה ואכילה וגם מקום לעמידה, לריקודים ולטקסים; הם צריכים לספק את השירותים השונים הקשורים לאוכל, ממטבח ועד חדרי שירותים; הם צריכים להיות נגישים ובטיחותיים. כל המאפיינים הללו עומדים לנגד עיניו של המתכנן כשהוא ניגש לתכנון גני אירועים בשרון. אך מאפיינים אלו אינם מספיקים בשביל להגדיר גני אירועים בשרון. על המתכנן לראות לנגד עיניו גם את המאפיינים הויזואליים והסימבוליים של גני אירועים בשרון.
גני אירועים בשרון צריכים לספק לבאים בשעריהם חוויה ויזואלית ורגשית. מלבד התפקיד הפיזי של גני אירועים בשרון הם גם צריכים לספק תפאורה לאירוע, תפאורה הוליסטית ורבת עוצמה. גני אירועים בשרון לא יכולים להסתפק בכמה ציורים על הקיר או בכמה אביזרי במה וקישוט בשביל ליצור את האווירה שאותה מחפשים הלקוחות של גני אירועים בשרון. גני אירועים צריכים להציג פנטזיה, מציאות על מציאותית או חוץ מציאותית. לקוחות של גני אירועים בשרון מצפים מהם שיעניקו לאירוע ערך מוסף סימבולי שיבטא את החד פעמיות של האירוע עבור החוגגים אותו. גני אירועים בשרון הם מעין ספינה שנוטלת בתוכה את האירוע ואת החוגגים במסע אל ארץ אחרת. לכן המתכנן של גני אירועים בשרון חייב ליצור יצירה שתוכל למלא את התפקיד הוויזואלי והסמלי הזה.
הסגנון שבו נבנים גני אירועים בשרון הוא אם כן סגנון בעל ייחודיות כיוון שהוא נועד להתאים לתפקיד הכפול והמיוחד שיש לגני אירועים. מובן שישנם עוד סוגי בניינים ומבנים שהם בעלי מטען כפול, פרקטי וויזואלי. אלא שהייחוד של גני אירועים הוא שמדובר במימד ויזואלי ייחודי: המימד הוויזואלי של האירוע הישראלי. ככזה, זהו ממד שמבטא יותר מהכול את השאיפה הישראלית למציאות אחרת ושבו ניתן לגלות כיצד אמורה להיראות מציאות אחרת זו. גני אירועים בשרון מבטאים מציאות אחרת שאיננה דתית או לאומית אלא נובעת מאיזו אסתטיקה ישראלית שמקורות ההשפעה שלה מגוונים ושונים. מחקר מעמיק של סגנון אסתטי זה של גני אירועים בשרון ילמד אותנו הרבה על זרמי המעמקים בתרבות הישראלית העכשווית.