חפש מאמרים:
שלום אורח
23.09.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מנופים

המתמטיקאי והפיזיקאי היווני ארכימדס אמר שאם יתנו לו נקודת משען מתאימה, הוא יוכל בעזרתה להניף את כל העולם כולו. למרות שאנו תופסים מנופים כהמצאה טכנולוגית של העולם המודרני, הקשורה לעולם התעשייה והבנייה המודרנית, בסיס פעולת המנופים היה ידוע עוד הרבה לפני כן. יותר ממאתיים שנה לפני הספירה הנוצרית, ארכימדס חקר ותיאר את הטכניקה שבעזרתה פועלים מנופים.

כיום מנופים הם מראה מוכר ושכיח, אותו אנו מצפים לראות באתרי בנייה גדולים. ברלין של סוף שנות התשעים ותחילת האלפיים, למשל, היתה אתר בנייה אדיר בחלקה המזרחי. באותה תקופה, מנופים חלשו על נופה של העיר, בונים ומשנים את קווי המתאר שלה מיום ליום. מנופים הם לפעמים מראה שכיח באתרי הרס, אחרי אסון טבע, כשבעזרתם מפונות במהירות הריסות בעלות משקל רב. אך יש שימושים נוספים עבור מנופים פרט לאלו.

למה משמשים מנופים?

מנופים משמשים קודם כל, כידוע, באתרי בנייה. זאת בגלל שבאתרים כאלו יש צורך בהזזת חומרי בניין כבדים מאוד, אותם מנופים מרימים בקלות ומשנעים ממקום למקום - כולל הרמה לגבהים גבוהים, כשמדובר בבניית בנייני מגורים גבוהים וגורדי שחקים. לא מדובר רק בבניית בניינים. מנופים עוזרים גם בבניית תשתיות, כמו סלילת פסי רכבת ובניית גשרים.

מנופים גם משמשים להובלות, אם של מכולות מלאות בסחורה בנמלים, ואם בהעברת דירות פרטיות. כן, גם עבור אנשים פרטיים יש לפעמים צורך במנוף. רק תארו לעצמכם את המשימה הבלתי אפשרית לדחוף פסנתר כנף דרך חמש קומות, מבלי להפיל את מעקה המדרגות תוך כדי, לדפוק את הפסנתר והטיח לכל אורך הדרך, שלא לדבר על לא לשבור את הגב במהלך ההובלה. מנופים יכולים לעשות עבודות שכאלו בקלות, על ידי הרמת ציוד כבד לגובה והכנסתו לבית דרך המרפסת בקומה החמישית.

יש מנופים שיש להם מרפסת קטנה, שבה ניתן להרים לגובה אנשים. אלו מנופים קטנים יחסית בגובהם, ומאפשרים ביצוע עבודות שונות בגובה - למשל, גיזום עצים, טיפול בתקלה בעמוד חשמל, וחילוץ.

סוגי מנופים

מנופים הם לא רק עגורני ענק מפלצתיים, שבנייתם מורכבת וממושכת יחסית. לצרכים שונים קיימים מנופים שונים, בגדלים שונים, ולעתים כאלו המותקנים על משאית כדי לאפשר שינוע מהיר ממקום למקום.

מנופי עגורן הם המוכרים ביותר, וגם אלו שהכי בולטים בשטח, בזכות הגודל העצום שלהם. מנופים שכאלה משמשים לבנייה בגובה, ויש להם בסיס מבטון כדי להבטיח את יציבותם בגלל המשקל הרב של המנוף ושל הציוד אותו הוא מרים. אם כי יש גם עגורנים ניידים.

יש מנופים הידראוליים ומנופי גלגלת. הראשונים, כמשתמע משמם פועלים על ידי בוכנות המופעלות בלחץ הידראולי, ואילו המנופים מהסוג השני פועלים על ידי גלגלים המחוברים בשרשרת (הם מיועדים למשקלים קטנים יותר, באופן יחסי).

להרמת אדם בדרך כלל דרוש מנוף קטן יחסית, הידראולי או מפרקי, המורכב על רכב.

 



תגיות המאמר: מנופים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ענבל חן

מאת: ענבל חןבניין ואחזקה - כללי15/07/101002 צפיות
מתי נפנה אל טכנאי מכונות כביסה ומה עושים כשמכונת הכביסה מתקלקלת.

מאת: ענבל חןבניין ואחזקה - כללי15/07/10987 צפיות
הזמנת מנעולן כאשר רוצים להחליף צילינדר

מאת: ענבל חןבניין ואחזקה - כללי24/06/101171 צפיות
פרגולות מגיעות במגוון סוגים, פירוט מעניין של תכונות הפרגולות השונות

מאת: ענבל חןעסקים - כללי17/06/101052 צפיות
היתרונות של התקנת מערכות סולאריות

מאת: ענבל חןאבטחת הבית15/06/101068 צפיות
על פריצת כספות וסוגי כספות שונים

מאת: ענבל חןאירועים וחתונות – כללי07/06/101015 צפיות
איך מפיקים יום הולדת קצת לא שגרתי

מאת: ענבל חןבניין ואחזקה - כללי07/06/10855 צפיות
עצות שימושיות לשימוש במנעולים בחו"ל

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/223079 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223432 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211469 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211417 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211679 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211666 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211877 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica