השאלון של שרון ושלר
(כתוב בלשון זכר אך מתייחס לשני המינים)
מה אני עושה מחר בבוקר כדי להפוך לשועל במדיה חברתית לטובת העסק שלי:
(הרשימה היא למעשה תשובות לשאלון וירטואלי שכל אחד מאיתנו שואל את עצמו כשהוא מחליט לצאת לדרך הדיגיטלית):
1. פותח מעבד תמלילים, בונה פרופיל אישי ועסקי בעברית ואנגלית על עצמי ועל העסק שלי, מריץ ספלינג ומשתמש בזה כפורמט קבוע להדבקה לתוך הרשתות השונות.
2. משקיע כמה גרושים והולך לצלם מקצועי שיוציא אותי טוב ויספק לי ארסנל תמונות של העסק והמוצרים או השירותים שאני מציע ולא מעלה תמונות שלי עם החתול מילקי !
3. מייצר לי בנק של תכנים מעניינים עלי (כי הכל אישי במדיה החברתית) על העסק שלי (וצריך שזה יהיה מעניין) ועל המוצרים או השירותים שלי (נסיון, המלצות סרוקות, מומחיות, מידע מעניין על התחום בארץ ורצוי טרנדים מחו"ל וכדומה...)
4. אם אני פונה לקהל ישראלי ויש לי אלוקציית זמן מוגבלת אני פונה ופותח פרופיל בפייסבוק (בעברית) בקפה דה מרקר, בגלובס דסק, בלינקדאין, בנינג, במקושרים ובתפוז.
אם אני פונה גם לקהל בחו"ל או רק לשוק הבינלאומי אני עושה הכל באנגלית (למהדרין – מומלץ ואפשרי לשלב בין עברית ואנגלית בפרופילים השונים) אזיי מומלץ לפתוח גם חשבון חינמי בטוויטר, יוטיוב, פליקר, סקריבד, זינג ואיקדמי בתור התחלה, פרופיל אחד כל פעם – להכיר את הכלי –קלוט את הדינמיות של כל כלי ולהחליט למה מתחברים יותר ברמה האישית. אם יש זמן ועניין אז לא לשכוח את פורסקוור, סליידשר ואחרים אבל לאט לאט – לא כולם יחד...
5. אוסף מהנייד שלי, הסלולארי שלי, הג'ימייל שלי, המחשב בבית שלי, האאוטלוק שלי וכל מה ששלי (ואפשר גם של אחרים) את כתובות האימייל של כמה שיותר אנשים, חברים, לקוחות, ספקים, (לא מתחרים), כרטיסי ביקור סרוקים ומייצר קובץ CSV אותו אייבא לרשתות הרלוונטיות ושם אבנה את המעגל הראשון שלי בכל מתחם וירטואלי.
6. מעצב לי עמוד יפה בכל רשת, מתחבר לאנשים, מייצר תכנים, מגיב לאחרים, השבועות הראשונים הם של בנייה והכרות עם הממשקים החדשים, זה כיף, זה חדש, זה מאתגר ללמוד איך כל כלי עובד.
7. רואה דברים שעובדים טוב אצל מישהו אחר – מאמץ, גרפיקה – משפץ תוך כדי תנועה, מעגלים – מגדיל כל הזמן, כל יום קצת, בשלב מסוים מתחיל זרם חברים חדש ומפתיע שהתכנים שלך מעניינים אותו או שאתה מעניין אותו, בונה קבוצה כאן, פותח דיון שם, מגיב כאן, מפרגן שם, לאט לאט נבנית לה ישות וירטואלית שחיה ועובדת עבורך 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע, סכנה – מתמכרים לזה...:-)
8. טיוב – מלאכה סזיפית ומעצבנת אבל כשעוברים כמה שבועות ואף חודשים מתחיל לסנן ולנתק ממך את אלה שבלי תמונה בפרופיל, אחר כך את הנודניקים שמציקים , מפרסמים גלויים וסמויים ושאר ירקות, מחבר אליך עשרים איש ומשחרר שלושה, מתחבר לעשרה מעניינים שזיהית השבוע ומתנתק משניים מיותרים שרק מקטרים, לאט לאט נבנים המעגלים.
9. מתחיל להשתמש בכלים אוטומטיים להפצת המידע בזמנים שונים לקהלים שונים, כלים כמו הלו טי אקס טי, טוויט דק ,סושיאל אומפ ואחרים לומד מה עובד, מתחיל להשתפשף, מרגיש כבר ביטחון, מתחיל לקבל לידים, הזמנות ראשונות, דיאלוגים עם לקוחות, איתור מידע עסקי מעניין ברשת, מודיעין על מתחרים, גיבוש טקטיקות שיווקיות שעובדות לאחרים, הנה זה מגיע, לאט אבל בטוח, ניסוי וטעייה, סטירה והצלחה, כתבה מחמיאה וקבוצה חלשה, עיבוי של תכנים ושיפור מימין ומשמאל, גדילה במקום אחד באופן מהיר מול איטית בקבוצה אחרת, אין חוקים, יש רק נחישות והתמדה....
10. אתה קם בבוקר יום אחד, האינבוקס מפוצץ בפניות או שאלות, המלצות או גם קצת תלונות, ספאם ודובדבנים, הזדמנויות שתיקח ואחרות שתפסיד, הצלחות חדשות וגם כמה אכזבות ובטוח שיהיו טעויות לפעמים מביכות.
אבל אתה מכור – המדיה הדינמית הזו בשליטתך, אתה לא צריך אף מומחה שילמד אותך מה לעשות, אתה כן צריך לקרוא ולהכיר פיטשרים חדשים, להיות ער למגמות חדשות וכלים שצצים לבקרים, אצבע על הדופק, לאט לאט אתה מייצר לך נדל"ן חברתי, עסקי חברתי, חברי חברתי, רומנטי עסקי, חברים חדשים, חיבורים לעולם הפיזי, אתה חכם יותר, מנוסה יותר, משופשף יותר ואז אתה מגיע ל........קורס לשימושים עסקיים למתקדמים מישהו טוב... או שלא... אתה תחליט, בהצלחה
שרון ושלר
מדריך לג'ונגל החברתי עסקי ברשת
054-5703535
weshler@gmail.com
Skype: sharonweshler
www.sharonweshler.com
www.global-marketeam.com