|
|
|
|
|
לעסוק במה שאתה אוהב
|
|
|
כמה אנשים אתם מכירים שעוסקים במה שהם אוהבים? האם אתם עוסקים במה שאתם אוהבים?
לעיתים קרובות מדי אנו מתפשרים על העיסוק שלנו. אנו עוסקים במה שאנו כבר לא אוהבים לעשות או נשארים בעבודה שאנו כבר לא אוהבים. כיצד ניתן אם כן, לבחור בעיסוק שאנו אוהבים, ובמה שמרגש אותנו לעשות?
כיצד אנו בוחרים עיסוק? האם אנו באמת בוחרים את העיסוק שהינו הכי טוב בשבילנו? בבואם לבחור תחום עיסוק, עבודה או מקצוע, רוב רובם של האנשים מחליטים על תחום מסויים לאחר שבדרך כלל, הם אומרים לעצמם לגבי התפקיד:
- אני יכול לעשות את זה - יש לי את הכישורים לכך
- מרוויחים בזה כסף - אני יכול להתפרנס מזה
- לא אכפת לי לעשות את זה - זו לא עבודה שמתחת לכבודי לעשות
כשאנו בוחרים תחום עיסוק או עבודה, ואלו הם סוג השיקולים שעומדים בפנינו, סביר הוא שלאחר זמן מסויים (חודש, שנה, או 5 שנים - תלוי בכל אחד ואחת מכם) נתחיל להרגיש תחושת מיצוי. תחושה זו תלך ותגבר ככל שנמשיך "למשוך" את הזמן במקום העבודה. לעיתים תחושת מיצוי זו תהפוך לתחושת "סבל" שכל יום שעובר יעצים אותה יותר ויותר.
האם אנו חייבים "לסבול"? בעצם, הרי אף אחד לא מכריח אותנו להשאר במקום עבודה או לעסוק בעיסוק שאיננו אוהבים. ובכל זאת, רוב רובם של האנשים נרתעים או מפחדים מלעשות שינוי. דיברתי במאמר קודם על הפחד הזה - אותו פחד שמשתק אותנו מלעשות שינויים ולעבור לעסוק במה שאנחנו באמת רוצים ואוהבים לעשות. לעיתים קרובות מדי אנו שמים עלינו מגבלות והגבלים שכובלים אותנו, אך אנו משוכנעים כי זוהי הסביבה שמגבילה אותנו.
"יותר מדי אנשים חיים את חייהם בכלא שהם עצמם בנו" - דר' מייקל בקויף
לאן זה מוביל? מעבר לשחיקה ולתחושת המיצוי שסביר להניח שנרגיש לאחר תקופת זמן, חשוב להבין שבמקומות בהם אנו מתפשרים בבחירות שלנו - אנו למעשה מנציחים בינוניות. כאשר אין לנו תשוקה אמיתית למה שאנו עוסקים בו - לא נפרוץ דרך.
אפשר גם אחרת = לעצור ולהקשיב ללב ישנם אנשים שעוסקים במה שהם אוהבים. שבכל יום קמים עם תחושת סיפוק ומיצוי ממה שהם עושים. מה מייחד אותם? מה הסוד שלהם שגרם להם לבחור בתחום עיסוק שכל-כך מהנה עבורם?
דרך נוספת לבחור כיוון עיסוק בחיים הוא לענות על השאלות הבאות:
- מה אני אוהב לעשות - מהם הדברים שממלאים אותי סיפוק, שכשאני עושה אותם הם גורמים לי הרגשה טובה?
- מה אני יודע לעשות הכי טוב - מהם הכישורים, היכולות והתכונות המולדות שלי? מה תמיד אמרו עלי שאני טוב בו?
- כיצד אני משלב בין השניים? מהי העבודה או העיסוק שיכול לאפשר לי להשתכר מזה?
אם נעצור להקשיב לליבנו, ונבחר עיסוק בו אנו משלבים את ה"תשוקות" שלנו עם היכולות המולדות שלנו - נגיע לגדולה. אלו הם המקומות בהם אנשים מגיעים למצויינות.
להשאר באזור הנוחות למרות זאת אנשים רבים בוחרים להשאר באזור הנוחות שלהם. הרי קל יותר להתלונן על כך שאיני מסופק במקום העבודה מאשר לצאת ולעשות משהו כדי לשנות את המצב. כדי להגיע לגדולה, להגיע למצויינות, להגשים את מה שאתם רוצים - צריך לצאת מאזור הנוחות, לקום מן הכורסה, לקחת אחריות על החיים וליצור מציאות חדשה.
האם זה באמת אפשרי? בוודאי שכן. עובדה - הסתכלו סביבכם ואני מבטיח לכם כי תמצאו אנשים שעושים זאת. שעוסקים במה שהם אוהבים, וגם מצליחים להשתכר מזה. בינוניות או מצויינות - בסופו של דבר הכל בחירה שלכם.
|
|
תגיות המאמר: עבודה, אימון אישי, אימון עסקי, בחירה, יוצא מהכלל, ערן שטרן, ריגוש, לעסוק במה שאתה אוהב, אזור הנוחות, סיפוק, להקשיב ללב
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
אודות כותב המאמר:
ערן שטרן - מאמן אישי ועסקי ויזם. בעל נסיון של שנים בניהול וליווי אנשים פרטיים, מנהלים, עובדים ובעלי עסקים להשגת תוצאות פורצות דרך בחייהם.
ערן בעל תואר שני במנהל עסקים, ובעל נסיון עסקי רב, עזב את עבודתו כמנהל בכיר בחברת אינטל, על מנת להגשים את חלומותיו ולעזור לאחרים להגשים את החלומות שלהם. ערן משתייך לקבוצה נבחרת ומצומצמת של אנשים בכל העולם שלמדו והוכשרו על ידי בוב פרוקטור (המוכר מהסרט והספר " הסוד ") באופן אישי, לאמן וללוות אנשים על פי תוכניות האימון היחודיות שלו.
בצורה אפקטיבית, פשוטה ויחודית, ערן משלב את נסיונו הרב, את גישתו הפרקטית והידע הרב שצבר לאורך השנים ומעביר למאזינים תובנות משנות חיים.
ערן מלמד כיצד ניתן לפרוץ מאזורי הנוחות שלנו, לעבור את מחסום הפחד שלרוב נעצרים מולו, להעיז, לפעול ולממש את הפוטנציאל הטמון בכל אחד מאיתנו.
קהל נלהב של אלפי אנשים בפניהם הרצה עד כה, בכל הארץ, הקנו לו את המעמד של מרצה מבוקש בקרב קהלים רבים, חברות וארגונים.
קבלו גישה חינם להרצאה המפורסמת של ערן " יצירת חיי שפע ועושר ".
לפרטים נוספים על ערן ולקבלת גישה חינם לשיחות אימון אישי בקרו באתר אימון אישי ועסקי או התקשרו 1700-50-50-79
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מאמרים נוספים מאת ערן שטרן
נתקלתי לאחרונה בסרטון מעניין של נאום שנשא סטיב ג'ובס (מייסד חברת אפל) בפני בוגרי אוניברסיטת סטנפורד. והוא דיבר שם על עקרון מאד מעניין שנקרא "לחבר את הנקודות".
עקרון זה בעצם מדבר על כך שאנחנו אף פעם לא יכולים "לחבר את הנקודות" קדימה - כלומר אנו לא יכולים לדעת כיצד ארועים שונים בחיים שלנו יביאו לתוצאות שונות או בקיצור - אין לנו יכולת לצפות את העתיד. אנו לא יכולים לנבא מה יקרה בעתיד.
|
אתם מרגישים שאתם ממש צריכים את השינוי, אתם מוכנים ובשלים לקראתו, מוכנים להתאמץ... אבל – בן או בת הזוג שלכם אינו מוכן לזוז מאזור הנוחות שלו... מה עושים?
6 טיפים פשוטים ליצירת שינוי גם בחיי בן זוגכם, מבלי להגיע לרבנות...
|
לאחרונה קיבלתי שיעור חשוב מהבן שלי – ניר שבעוד כשבועיים חוגג את יום הולדתו ה-7. זה היה שיעור בלבקש!
כשבוע לאחר הבחירות האחרונות, השתתפתי עם משפחתי בארוע מסויים, ובמהלך הערב הגיע למקום מי שעומד להיות ככל הנראה ראש הממשלה הבא שלנו - בנימין נתניהו...
|
מהו השיווק הרב שכבתי? מה עומד מאחורי השיטה הזו? כיצד מרוויחים בזה כסף? המאמר המקיף ביותר ברשת.
מתוך המרכז הישראלי לשיווק רב שכבתי - www.mlmschool.co.il
|
כיצד המחשבה שלנו פועלת כאשר אנו חושבים על רעיון חדש? מהי השאלה האמיתית שאני צריך לשאול את עצמי לגבי רעיון חדש שעולה במחשבתי?
|
פיטורים... מילה קצת מפחידה, ובעיקר בעת האחרונה. נראה שקשה למצוא היום עיתון שאין בו ידיעה כלשהי על חברה כזו או אחרת שמפטרת אנשים. ואלפי אנשים שקוראים את הידיעות הללו, מתכווצים בפנים בכל פעם מחדש. הסתכלות חיצונית על התופעה הזו מעלה אבחנה מעניינת, שאני קורא לה: פרדוקס הפיטורים.
|
כמו כולכם גם אני כמובן שומע וקורא על "המשבר הכלכלי העולמי" שאנו נמצאים בעיצומו. קשה להתעלם מזה, אנו מוקפים בידע, דיעות, פרשנויות, סיפורים וכתבות על כך בכל רגע ורגע. אבל אם תבחנו לאורך כל ההיסטוריה, תמיד תוכלו לראות כיצד אנשים מסויימים, למרות מצב כלכלי קשה לכאורה, למרות כל התחזיות השחורות בעיתונות ובטלויזיה, למרות כל הפסימיות מסביב – למרות כל אלו. האנשים המסויימים הללו – משיגים תוצאות טובות יותר מאי פעם, בהמון תחומים בחיים שלהם.
|
מאמרים נוספים בנושא אימון לקריירה
מדוע נדרש להגדיר עבודה לחיילים משוחררים כנושא בפני עצמו, ומה מאפיין את תחום העבודה לחיילים משוחררים?
|
לגרום ללקוח לומר כן, איך לשתול מחשבה, לגרום ללקוח להסכים, איך יוצרים אמון, איך למכור נכון, איך לשכנע לקוח, קאוצינג, מטפל אישי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד שיטה איך אפשר לגרום למישהו לעשות את מה שרוצים שהוא יעשה, לצורך העניין נגיד רוצים לשכנע מישהו לענות כן על שאלה מסוימת לדוגמא לשאלה "האם אתה רוצה לקנות את המוצר?" או לדוגמא נגיד רוצים לשכנע מישהו לענות לא על שאלה מסוימת לדוגמא "האם אתה רוצה לשנות איזה משהו בעסקה?" יכול להיות שרוצים לגרום לו להגיד לא. בקיצור עוד נוסיף ...
|
יסודות המכירה, ספק או וודאות, יסודות ההשפעה, גם או רק, טיפול בהתנגדויות, אומנות השכנוע, מומלץ, מטפל התנהגותי קוגניטיבי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על אחד מהעקרונות החשובים ביותר בנושא של שכנוע, אם לא אולי אפילו החשוב ביותר שיש או אחד מהחשובים או אולי אפילו החשוב ביותר, זה עיקרון די בסיסי שצריך להבין אותו רצוי להבין אותו ולהשתמש בו החוכמה היא גם להבין אותו וגם לדעת להשתמש בו בזמן אמת בהמון דוגמאות ודרכים. בגדול על מה מבוסס שכנוע על מה מבוססת מכירה, על מה מבוסס להצליח במשא ומתן ...
|
מעבר למקום עבודה חדש ולאזור מגורים חדש בו זמנית אינם החלטה קלה והתהליך דורש תכנון ובדיקה רבים. ארגון טוב ופנייה לחברות מקצועיות לשם עזרא בביצוע התהליך, תסייע לעבור את התקופה בקלות שתיהיה טובה עבור כל המשפחה.
|
בשורות הבאות נציג כמה מהאתגרים המורכבים הכרוכים בתהליך גיוס מנהלי מכירות ואנשי מכירות לארגון מסוים. במסגרת הצגה זו נעמוד על הטעויות הנפוצות בתחום, את דינאמיקת המכירות ובאיזה אופן היא משפיעה בצורה מכרעת על טיב הגיוס. ננסה להתמודד עם מספר שאלות כמו למשל מה הסיבה שבגינה לא מעט תהליכי גיוס מפספסים את מטרתם, מה הופך איש מכירות לטוב, מהו הסוג המבוקש והרמה הנדרשת ממנהלי המכירות, אילו תכונות מפתח נדרשות להצלחה מקסימאלית בהתאם לתפקיד שאותו יש לאייש, כיצד להגדיר כשורה את המיומנויות הנחוצות של המועמדים כד
|
למה לא לאתר את צרכי הלקוח, יצירת כימיה עם הלקוח, למה לא לברר את צרכי הלקוח, תחושת זרות עם לקוח, לקרוא את המחשבות של הלקוח, תחושת קרבה עם לקוח, מאמן עסקי מומלץ, קאוצינג: שלום לכולם, הפעם אני רוצה לדבר על עוד היבט בנושא של בירור צורכי הלקוח, שכנוע לקוחות, מכירה ללקוחות וזה הולך ככה: כפי שכבר הוסבר, כפי שכבר הובן, הלקוח לא רוצה לקנות את המוצר שלך, הוא רוצה לפתור את הבעיה שלו. ואם אתה רוצה למכור ללקוח את המוצר שלך, אתה לא צריך להתמקד בכמה המוצר שלך טוב כמוצר, אלא בכמה הבעיות של הלקוח ...
|
האם לנסות לשכנע את הלקוח, למכור בלי לנסות למכור, כמה לנסות לשכנע את הלקוח, שכנוע סמוי, להצליח במכירות, שכנוע גלוי, ייעוץ טיפולי, ייעוץ פילוסופי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד אחת מהטעויות של אנשי מכירות ומהגישה של מכירות והעניין הוא, האם בעצם צריך לנסות לשכנע את הלקוח לקנות כן או לא. יש הרבה אנשי מכירות מצליחים בעיניהם לפחות שהם אומרים "אתה יודע איך אני, מה השיטה שלי למכור? אני פשוט לא מנסה למכור, אני מי שאני ואני מוכר, לא מנסה למכור לא רוצה למכור" ויש הרבה אנשי מכירות ...
|
|
|
|
|