עידן המחשבים מכתיב את רמת השירות שאנו נקבל בתור צרכנים ואת האופי בו יהיה נוח ויעיל יותר למנהל עסק לעבוד בניהול העסק שלו.
אתם זוכרים את התקופה בה ניגשתם למוכר במכולת או בכל חנות אחרת , הייתם מציגים לו את הסחורה שקניתם והוא היה מקליד במכונה ישנה את המחיר של כל מוצר ומוצר אז לצלילי פעמון היא הייתה נפתחת לתשלום העודף ומתן הקבלה.
התהליך היה ארוך, לא נוח ומסורבל.
ברגע בו נכנס המחשב לחיינו- שם התחיל ועדיין לא נגמר הסיפור, למעשה רחוק מכך.
העבודה נעשתה פשוטה פלאים .
בכל בית עסק ממוחשב מותקנת כיום תוכנה לניהול עסק ממנה יכול בעל העסק לשלוט ולהתעדכן במצב העסק שלו גם כאשר הוא איננו פיזית שם.
כל עמדת מחשב מהווה למעשה מעין קופה רושמת ממוחשבת שבה ישנו קורא ברקוד אוטומטי הקורא כל מוצר ומוצר,באותה עמדה ממוחשבת מעבירים את כרטיס האשראי של הלקוח, באופן אוטומטי מוצגים מחירים לאחר הנחה ומבצעים שיכולים לעניין את הלקוח.
כל ההתנהלות הפרודוקטיבית הזאת יוצרת מקסימום של חיסכון בזמן ויעילות בעסק ומול הלקוח.
בשנים האחרונות אפילו השתכללה הקופה הרושמת עוד יותר ועתה היא למעשה מורכבת מלוח מגע, החוסך זמן הקלדה לאי אלו מן העובדים שלא התוודעו למקלדת ויכולת ההקלדה שלהם איטית.
כל השיפורים האלה שמשפיעים על הצרכן הפרטי מוצאים דרכם גם לבתי העסק השונים ולא משנה אם מדובר בחנויות הלבשה , ברשתות המזון המהיר או בקופה שבבית הקולנוע.
המטרה של כל אלה הייתה ועודנה מתן שירות מהיר שמיטיב גם עם בעל העסק, גם עם מגיש השירות וגם עם מקבל השירות, הצרכן.
החיסכון בזמן מתרגם את עצמו למזומנים יקרים שבכל זמן אחר היו פשוט נעלמים ולא באים לידי ביטוי וחבל שכך.