שלא יהיה "חאפר", שידרוש מחיר הוגן, שיהיה מקצועי. אלו דרישות לא מוגזמות וגם נפוצות בבואנו לתאר את טכנאי מכונות כביסה המושלם בעיני רוחנו. רובנו כל כך חרדים ממחיר מוגזם או ממישהו שלא יתקן כמו שצריך שאנחנו לא שואלים את עצמנו האם טכנאי מכונות הכביסה שלנו הוא מקצועי דיו. מבלבל? דווקא לא.
אז איך מגדירים מקצועיות בתחום כמו תיקון מכונות כביסה ? ולמה חשוב להגדיר מקצועיות בתחום זה?
ראשית, טכנאי מכונות כביסה הוא איש מקצוע אך הוא גם איש שירות לכל דבר ועניין. הוא מחויב מרגע שהחלטתם לשכור את שירותיו, לתת לכם שירות מקצועי. שירות מקצועי מורכב מפרמטרים שונים, ועדיין הדעות חלוקות לגבי מרכיבי המקצועיות.
טכנאי חייב שיהיה לו את הידע הטכני הדרוש לתקן מכונות כביסה. מהיכן ירכוש טכנאי מכונות כביסה את הידע הזה? אין בתי ספר המכשירים טכנאים ספציפית לכך. אם כך ניתן לומר שטכנאי מיומן רוכש את הידע הטכני מהניסיון. לא תמיד טכנאי העובד שנים ארוכות גם מצליח לתקן היטב מכונות כביסה ולתת פתרונות טכניים מתאימים, הידע הטכני נרכש גם בניסיון אבל גם ביכולת טכנית שרק משתכללת כאשר משלבים אותה עם ניסיון. הניסיון צריך להיות מגוון. טכנאי מנוסה יראה מגוון של תקלות במהלך שנות עבודתו וידע לתרגם את המקרה הניצב לפניו לפתרון טכני הולם.
פרמטר שני ולא פחות משמעותי וחשוב הוא איכות השירות שטכנאי מכונת הכביסה מעניק לכם. טכנאי שמגיע בשעה המדויקת בה קבעתם, הוא טכנאי עם כבוד ויחס לזמן שלכם. טכנאי מכונות כביסה אשר מתייחס בנימוס לשאלותיכם, ולא מזלזל מתוך מחשבה שאתם "מנדנדים" לו, הוא טכנאי שמעריך את כבוד לקוחותיו. טכנאי הנעתר לבקשה חריגה של לקוח (לדוגמא, הגעה בשעה לא קונבנציונלית) מתוך הבנה של צורכי הלקוח, הוא טכנאי הזוכה בלקוח נאמן שבוודאי ימליץ עליו לחבריו.
פרמטר נוסף הוא תחושת האחריות של הטכנאי. תקלות קורות וחשוב שטכנאי מכונת הכביסה שבחרתם ידע לקחת אחריות על מעשיו ועבודתו. כאשר טכנאי לא מסכים לחזור ולתקן תקלה שהוא אחראי לה בגלל טעות כזו או אחרת או שהוא מעביר את האחריות אל הלקוח - הוא טכנאי לא אחראי. כמו כן, טכנאי המבצע עבודה העלולה לסכן את הלקוח בשימוש השוטף במכונת הכביסה הוא טכנאי לא אחראי.
מעבר לכל הפרמטרים המוזכרים וההגיוניים, חשוב לסמוך על תחושת הבטן. ככל איש שירות, כך גם טכנאי מכונות הכביסה הפוקד את ביתכם הוא איש המחויב לתת לכם שירות.
מה עושים במידה ולא הרגשנו כי קיבלנו את השירות המספק ביותר?
חשוב לפני הכל לציין זאת בפני הטכנאי. לא בתוקפנות אלא באסרטיביות ובנעימות. הסבירו לו ממה אינכם מרוצים והשתדלו למקד את התלונה שלכם. אמרות כמו "אתה לא בסדר" הן כוללניות מדי ופוגעניות. אמירות ממוקדות כמו תלונה על איכות התיקון או אי שביעות רצון מהמחיר הן אמירות קורקטיות, לא מעליבות שגם יכולות לפתור את חוסר שביעות הרצון של הלקוח.