חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

70% מעיסקאות חוזרות, לא תיקח?

מאת: רועי קיששיווק25/05/20101196 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

קשה להפריז בחשיבות של שמירה על קשר עם הלקוח. כולנו יודעים את זה, ומרגישים את זה אינטואיטיבית, אך בשטח מעט מאוד עסקים שומרים על קשר רציף עם הלקוחות שלהם, וכך מאבדים עד 70% מהמחזור בעיסקאות חוזרות שאף פעם לא קורות.

על פי ניסיוני חברות רבות לא מבינות את החוקים והאקסיומות שנמצאים בבסיס ניהול הלקוחות ובעצם מפסידים הרבה. אחד מבעלי העסקים שיעצתי לו פעם אמר לי כשהתחלנו ביעוץ: "אני לא יכול לשמור על קשר עם כל הלקוחות שלי – יש לי אלפים, ולרובם אין לי את הפרטים להתקשרות איתם." באותו רגע תפסתי את הראש בידיים וצעקה יצאה מפי: "אתה מבין שאתה יושב על מכרה זהב? כל מה שאתה צריך לעשות זה לחפור מעט ויש לך המון זהב בידיים!" הסוד פה הוא תקשורת. יותר תקשורת מאשר פחות תקשורת. המטרה היא להגיע אל הלקוח ולהשאר כל הזמן בפריים שלו. כך, ורק כך, הוא יזכור את קיומך ויפנה אלייך בשעת הצורך, כך הוא ירגיש נוח להמליץ עלייך בפני חבר וירגיש קרוב אלייך.

לקוח הוא כמו חבר טוב, קרוב, אישי! אל תשכחו את זה! שימרו איתו על קשר קבוע, שילחו לו מזל טוב ליום הולדתו, ברכה בחג, שי צנוע שמראה שאכפת לכם. ספרו לו על הרכש החדש שעשיתם, על הטכנולוגיה החדשה שפיתחתם, על השותפויות החדשות שהשגתם. שימרו אותו בתמונה, והוא בתורו יחזיר לכם חום ואהבה, ועבודה.

וזאת האמת. רשימת לקוחות טובה של כמה מאות לקוחות, ששומרים איתם על קשר קבוע (לא יום יומי ומעצבן) יכולה להכניס לך עד 70% מהמחזור בעיסקאות חוזרות.

ניתן לקרוא לזה "מועדון לקוחות" או להחליט על שם מיוחד ואופייני לעסק לדוגמאת "מועדון המעריצים של אבי"... העיקר שהלקוח ישאר איתנו בתמונה כל הזמן, כמה שיותר קרוב לעין וללב.

אז מה הבעיה? אם זה כזה פשוט למה לא עושים את זה?

התשובה היא היעדר ההבנה השיווקית המתאימה והיעדר הכלים הבסיסיים לביצוע. בעל העסק לא חשב על זה כשהתחיל, והנה הוא אחרי כמה שנים, שמאחוריו עשרות ומאות לקוחות מרוצים, אך אין לו כל דרך מסודרת ליצור איתם קשר, ועכשיו זה כבר ממש מסובך להשיג את כל הפרטים שלהם...

אז הנה מה שצריך לעשות:

1. קודם כל – והכי חשוב – צריך לקבל החלטה להתחיל להיות מסודר! להתחיל ולנהל רישום מלא של כל פרטי ההתקשרות עם הלקוח. לא לשכוח אף אחד, מאחר וכל לקוח שתשכח, זה לקוח שיכול לשכוח אותך בפעם הבאה ופשוט ילך למתחרה.

2. להתחיל ללכת אחורה: יש הרבה מאוד נתונים שמתחבאים אצלך בעסק בכל מיני מקומות. צריך למצוא את כולם ולרכז תיקייה לכל לקוח. למלא כמה שיותר פרטים, כולל שם המזכירה ותאריכי הלידה של כולם במידת האפשר. תיתפלא, זה יכול לעשות את כל ההבדל בעולם ולפתוח לך דלתות לעסקאות עתידיות. וחוץ מזה זה כייף...

3. להתקשר ללקוחות שאין לנו את הפרטים ולהשיג אותם. בדרך כלל המזכירה יכולה לעשות את זה, אבל אני ממליץ בחום שגם אתה תמצא את הזמן להקדיש לזה מס' דקות בכל יום. אתה לא תאמין אבל רק מהטלפונים האלה על הדרך יכנסו לך עבודות חדשות ...

שיווק לא צריך להיות מסובך. אנו מאמינים שניתן לעשות שיווק פשוט ולהשיג תוצאות מעולות. נסו והיווכחו! בהצלחה!

לפרטים נוספים

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שמי רועי קיש ואני המייסד של חברת שיווק פשוט. שיווק פשוט הוקמה לפני כשנתיים מתוך הצורך לחלוק את הידע השיווקי הרב שצברתי במהלך השנים כמנהל שיווק ומזכ"ל ארגון. ראיתי שההכשרה שלי בתחום, והנסיון הרב, נותנים לי הבנה נרחבת ויחודית של האלמנטיים השיווקיים בעסק ואני החלטתי שאני רוצה "להעביר את זה הלאה" ולעזור לאנשים אחרים להצליח בעסקים שלהם, להביא יותר לקוחות ולעשות יותר כסף.

השם שיווק פשוט הוא לא במקרה. אני מאמין בכך שכל הדברים הם פשוטים מאוד – ברגע שאתה מבין אותם – ואני בעד לפשט את נושא השיווק לרמת המילים הפשוטות, שלאחר הבנתן, יבואו מעשים פשוטים ויעילים, שיביאו להצלחה גדולה. לצערי גילתי עם השנים שהרבה אנשים טובים, עם רעיונות טובים ומוצרים טובים, לא הצליחו "להמריא" כלכלית מהסיבה הפשוטה שהם לא ידעו איך למתג, לקדם, לשווק, ליח"צ ולמכור את המוצר שלהם או את עצמם.

אני בא לומר שזה אפשרי. תמיד. רק צריך להיות מוכנים להקשיב ולהבין שבזכות מס' פעולות שיווקיות שנעשות נכון, אתה יכול להגיע לרמה גבוהה יותר וטובה יותר של מכירות. אני אעשה הכל כדי להביא אותך לשם.

נייד: 052-8991046| אתר: www.simplem.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רועי קיש

מאת: רועי קיששימור לקוחות16/06/1016808 צפיות
למה אנחנו מפספסים לקוחות בפרטים הקטנים ואיך לא לעשות את זה

מאמרים נוספים בנושא שיווק

מאת: קורן דורשיווק06/07/222697 צפיות
כיצד ניתן לשווק בפייסבוק עם הכלים המתקדמים שיש היום בדפים עסקיים בפייסבוק? טיפים חשובים

מאת: nirשיווק24/06/213939 צפיות
הקמת אתר עסקי בפייסבוק הינו כלי מצוין המאפשר לכם לפרסם את עצמכם ולהגיע אל קהלים חדשים, המחפשים אחר המוצר או השירות אותו אתה מציע ולשמר את הלקוחות הקיימים שלכם.

מאת: ישראל רף שיווק31/05/214092 צפיות
העובדים הם המנוע של העסק פנקו את העובדים במארזי שי, עציצים ממותגים, ותקבלו מנוע טורבו עבור העסק שלכם עם מסר ממותג בעציץ להעניק חוויה בלתי נשכחת לחיזוק הקשר עם העובדים והלקוחות שלכם. פנו אלינו נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: שלום כהןשיווק02/05/175522 צפיות
אף יום הולדת אינה שלמה בלי מסיבה נחמדה, קטנה או גדולה, שמאפשרת לנו לעשות בדיוק את זה וגם לחגוג את שעתיד לבוא.

מאת: שלום כהןשיווק16/11/162716 צפיות
מעבר דירה זה בדרך כלל מסוג אותם הדברים שמאוד לא קל להתמודד איתם. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לקבל את ההחלטה ולמצוא את הדירה שאליה עוברים, ומייד לאחר מכן מתחילה העבודה. צריך למיין את החפצים, כי איזה זמן טוב יותר יש מאשר מעבר הדירה כדי להיפרד מכל מה שכבר לא משמש אתכם?

מאת: שלום כהןשיווק28/08/163039 צפיות
זה לא משנה אם יש לכם אתר אינטרנט או לא, אם יש לכם עסק קטן או גדול. כיום כל עסק שרוצה להצליח חייב שיהיה לו לוגו מתאים אשר ישדר על הגל של השירותים שהעסק בוחר להעניק לשירותיו. כך שאם יש לכם מסעדת דגים לדוגמה, תצטרכו כמובן לדאוג לכך שהלוגו ישדר על הקונספט הזה, תוכלו לעצב לוגו בהשראה של ים או כזה שמופיעים בו דגים. האפשרויות הינן רבות למדי וכל מה שאתם צריכים לעשות זה פשוט לבחור מבחינתכם.

מאת: SEOMANשיווק25/05/162131 צפיות
אפילו מתנות קטנות לעובדים עשויות לשווק את העסק שלכם בצורה מעולה ולשלב חוויית יחסי עובד מעביד נפלאה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica