כל מי שמחליט על פתיחת עסק חדש רצוי שיעזור בשירותיו של רואה חשבון שייתן לו את ההנחיה וההכוונה הדרושה במטרה להביא את העסק החדש למצב של הצלחה ולא לכישלון. עוד לפני פתיחת עסק חדש יש להכין תכנית עסקית נכונה שמתאימה לצרכים של העסק החדש.
כל מי שהחליט על פתיחת עסק חדש חייב לנקוט בכמה צעדים שמחויבים ע"פ החוק והם:
1. פתיחת חשבון בנק לעסק החדש
2. רישום של העסק החדש במשרדי המע"מ
3. הודעה על פתיחת עסק חדש לסניף מס הכנסה הקרוב למקום העסק.
4. יעוץ של רואה חשבון בדבר הנה"ח הנדרשת לעסק החדש, יש צורך לקבל יעוץ מרו"ח או מיועץ מס בדבר האופן שבו צריך ספרי חשבונות לצרכי מס הכנסה.
5. מינוי רואה חשבון שיעניק את השירותים השוטפים לעסק החדש.
6. החלטה האם כדאי להירשם כעצמאי שיהיה עוסק פטור או עוסק מורשה או אולי כדאי להירשם אצל רשויות המס כחברה בע"מ. החלטה כזו היא אינה החלטה של מה בכך והיא תלויה בגורמים רבים ויש לה השלכות רבות לכן כדאי לקבל יעוץ מקצועי מרואה חשבון או מיועץ מס שייתן לכם יעוץ לגבי אופן ההתאגדות של העסק החדש.
7. רישום כעצמאי בביטוח הלאומי- עסק חדש שפועל כעצמאי או כשותפות חייב להירשם כעצמאי במוסד לביטוח לאומי .
תהליך של פתיחת עסק חדש מחייב ליווי של איש מקצוע שידע לתת את התשובות המקצועיות לכל השאלות המתלוות לתהליך של פתיחת עסק חדש. שירות של רואה חשבון שילווה את העסק החדש יעזור לעסק החדש לערוך תכנון מס נכון ,ייצג נאמנה את העסק החדש בפני רשויות המס , ימנע מצב של קנסות שיוטלו על העסק ע"י רשויות המס השונות, יעזור לעסק החדש לדעת מהם זכויות העסק החדש וחובותיו. ויוכל להיות מקור מידע אמין שייתן תשובות לשאלות הקלות והמסובכות המתלוות לתהליך של פתיחת עסק חדש. הסתייעות בייעוץ של רואה חשבון שילווה את התהליך של פתיחת עסק חדש יכול להיות הגורם שיביא להצלחת העסק וימנע כשלון של העסק.