אם חשוב לך שהזמן וההשקעה שלך במצגת עסקית שעמלת עליה ישיגו את המטרה מול הלקוח מומלץ מאוד
שהיא תהיה ברורה ושתקלע לרעיון שאתה מנסה להעביר. אחרי שסיימת, שים את עצמך בנעלי הלקוח ושאל
את עצמך - זה היה משכנע אותי?
ראשית, מצגת היא רק כלי אחד מבין מספר כלים בעזרתם אתה אמור להעביר את המסר השיווקי שלך.
מטרת המצגת היא לעזור למסר שאתה רוצה להעביר ללקוח להיות ברור ולעבור בצורה קלילה, אך גם
ברורה ועניינית. לכן, חשוב שהאדם שמציג את המסר השיווקי בעזרתה, יהיה כריזמטי, וורבלי, ברור
ומסודר כשהוא נעזר גם ברשימה שהוא מביא עמו שתשלים את התמונה ותתן לו נקודות ציון במהלך הצגת הדברים.
מומלץ שלא להעמיס בפרטים - להפך, צריך להעביר את המסר בתמציתיות מירבית.
הוספת רקעים ותמונות בהחלט יכולה לתרום אם כי במינון נכון - עודף תמונות לא בהכרח יעזור להעביר את המסר, מנגד
צריך להמנע מעומס טקסטואלי שמקשה על הקהל להבין את המסר העיקרי. מכאן, שיש לשלב בין תמונות וטקסט ממוקד.
מומלץ להמנע מתמונות צבעוניות מדי או פרובוקטיביות מדי כיוון שהם יקחו את תשומת הלב של הנמענים
מהמסר שלך. הדברים האלה נכונים גם לקבצי שמע , ז"א שיש להשתמש בהם כדי למקד תשומת לב ברגע נתון
של המצגת, אבל לא להרבות בשימוש של קבצים כאלה שיסית את עניין הנמענים מהמסר העיקרי.
כדי לשדר רצינות:
1. להשתמש ברקעים כהים שעל גביהם יהיה טקסט בהיר ולהיפך - רקע בהיר עם טקסטים כהים.
2. להשתמש בגופנים המתאימים ביותר לאופי המצגת.
לסיום, בין אם מדובר בקהל יעד בדרג גבוה (כמו מנהלים) או נמוך יותר, מומלץ להשתמש בשפה פשוטה ולא מתחכמת, במילים קצרות וטקסט נהיר.
קדימה, לעבודה.